Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
30.4.2015 22:19
Juu kiitti
3.5.2015 21:38
NYT TARVITTAS APUJA!
Onko kellään Gilera SMT -02 sähkökaaviota linkata tai lähettää kuvaa, olis kiire!
Ja toimiiko näin -> staattori Leonelli, puola Leonelli, Johtosarja Ducati?
4.5.2015 8:35
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... dYTu4MW_ywSiinä ainakin jotain sähkökaavioita kun selailet alaspäin, vuosimallista en oo varma.
4.5.2015 8:43
Niin ja sitten on vielä omakin ongelma. Että ostin käytetyn ja ilmeisesti aika paljon viritetynkin Gilera smt -07. Kun saatiin kone kuntoon niin kulki semmoset rapiat 75-80 mittariin.nyt on laitettu kuri putkeen, mutta hukkaputkesta ei tietookaa (onko edes vakiona tässä, nyt ei ole) ja kaasaria kuristettu mut vielki menee sen 65km/h mittariin (tää ei oo sinänsä ongelma mut jos tiiätte niin voitte kertoo miten sais kuristettuu lisää) ja ostin uuden takarattaan joka on 65z. No nyt väleillä 11/65 ja kuri putkessa ja kaadarii kuristettu kulkee sen 60-65. Mutta ongelmaan eli kun ajat tai koitat huippuja niin kone huutaa hirveesti ja kierrokset vain nousee vaikka vauhti ei. Ja kun pysähtyy kierrokset alkaa huutamaan, tähän auttaa kun laittaa vaihteen päälle ja päästää kytkintä vähän, ei kokonaan. Saattaa vieläkin nostaa kierroksia mutta tekee vain samaa eli vaihde,kytkin ylös ja niin.. mikä vois olla vikana vai saako vain yksinkertaisesti liikaa kierroksia kuristuksien takia? Voisko auttaa rajoitettu cdi, voisko joku linkata sopivan gileraan. Kiitos etukäteen!:)
4.5.2015 9:33
No miten sitä kaasaria kuristit? Oikea tapa kuristaa ei ole liian pienet suuttimet.
Jos vauhti ei ole ongelma niin miksi haluat kuristaa?
4.5.2015 10:07
Vauhti on ongelma kun se on yli 65.. ja kuristin vain siitä kaasarista menevä putki (imukaula?)moottoriin. Siihen laitoin puristuksen niin että vauuhti hiljeni.
4.5.2015 20:03
Kertokaas et mistä vois ostaa rajoitetun cdi-boksi joka kävis gileraa?
6.5.2015 16:54
TheNix kirjoitti:Vauhti on ongelma kun se on yli 65.. ja kuristin vain siitä kaasarista menevä putki (imukaula?)moottoriin. Siihen laitoin puristuksen niin että vauuhti hiljeni.
Jos se gilera on kerran aika paljon viritetty, nii onks siin niinku kiinne isompaa pyttyy tai teharii tai isompaa kaasarii? ihan vaa et selventää.... Ja mitas sille koneelle tehtii? ku jos se kerran huutaa kovaa ja kierrokset nousee mut vauhti ei lisäänny nii onks kytkin ollu osis et kytkin luistaa jos se on kasattu väärin tai kuluneit osii?? tai imuvuoto esim imukaulas! Ja 07 mallis on hukkaputki vakioon. Pitäis siel olla selvä jälki mist se hukkis on otettu pois jos se on sen oma vakioputki..
Ja noi derbien mittarit ei oo mitää tarkoi, eli jos se näyttää 65 nii se voi oikeest mennä ihan hyvin 58.
Mä alottaisin sil et ottaisin sen imukaulan ns "kurin" pois minkä siihe oot laittanu ja kattosin et esim. imukaula on kunnol kiinne ja ei oo rikki. Ja jos se nopeus on ongelma, laittaisin isompaa kurii putkee.
Ja rajotettui cdi boksei saa ainekii easy partsilt, mutta hinta on aika kallis. varmaan jotain 100€ suunnillee ja sit käytettyyn välil näkee esim. tääl myynnis.
7.5.2015 7:43
Juu eli en kaasarin koosta tiedä, mistä sen voisi tarkistaa? Ja juu meen joku päivä mittaa gps paljon kulkee ja ite taidan ton kierrostenrajottimen tehä:) ja siitä hukkaputkesta et ei näytä ainakaa miltään teharilta mutta ei näy jälkeäkään hukkaputkesta:o Mut niin kahtellaa sitte kun on rajotin tehty ja mittailtu nopeuksii;) Ei pitäis olla mikään osa huonosti kiinni (ainakaan ) kaasarissa sillä se juuri otettu käteen ja purettu ja puhdistettu. Mutta kiitos sulle!
7.5.2015 20:50
yleisesti kaasarin kyljessä lukee minkä kokoinen se on.
Ja sylinteri on 50?? Koska en ihan usko että se gilera kulkee 50 cc sylinterillä, kuristetulla vakioputkella, 11-65 väleillä ja oma tekoisella kuristuksella imukaulassa 65... tai sit se mittari heittää tosi paljo
D
10.5.2015 13:38
Nyt alkaa keinot loppuun kesken...
Eli ongelmana on että gilerani (smt) -07 moottori kolisee kierrosten tahtiin.
Kolina alkoi vaudissa kierrosten ollessa erittäin korkealla. Aluksi epäilin että runkolaakerit menny, mutta koneen avattuani huomasin että laakerit olivat ehjät. Mutta kiertokanki oli pyöriessään hangannut kampiakseliin ja kiertokangen kylki oli kulunut, joten epäilin kolinan johtuvan tästä. Vaihdoin remontissa kampiakselin, männän, palotilan kannen, moottorin stefat, runkolaakerit, neulalaakerin ja tietenkin kaikki tiivisteet. Kolina siis ei muuttunut miksikään ja koneremontista ei ollut mitään apua
Toivottavasti saitte jotain selvää ja apuja otetaan vastaan!
Niin ja gileralla ajettu n. 12 500km
10.5.2015 16:38
Ongelma on todennäköisesti siinä, että joidenkin moottorin rattaiden väliin on kulkeutunut irronnut kappale moottorin käydessä ja rattaiden hampit ei oo siitä tykänneet. Itellä kävi noin kun kytkinkruunun ja ensiörattaan väliin meni vesipumpusta irronnut muovinpala. Eli kannattaa silmäillä se kytkinpuoli läpi, vika on todennäköisesti siellä.
11.5.2015 18:48
Paljon mahtas mennä gilera smt racing -13 kun ottaa sen pillin alkukäyrän ja paisarin välisestä liitoksesta pois 12-53 väleillä
? Kiitoksia!
13.5.2015 17:06
Veikkaisin jotain +70..
itsellä meni ilman pillikuria ja 11-65 väleillä 64 gpsssään
.... mittariin 72
15.5.2015 18:47
Onko kellään kokemuksia metral ja 11\65 väleil et paljo ois huiput ja onko iha tuskaa ajaa?