Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

16.6.2014 1:16

Mikähän tohon Derbiin nyt tuli kun päätin tylsyyteni vuoksi katsoa missä lovessa neula on ja se onnistui mutkitta, mutta sitten koe-ajoin Derbin vielä että varmasti vielä toimii.. Noh sehän toimi, mutta ei pysynyt yhtään tyhjäkäynnillä ja röpötti isommilla kierroksilla... :| Ennen siis toiminut aivan normaalisti? :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat

16.6.2014 9:53

heinone_ kirjoitti:hei mikäs on vikana ku kiihdyttelen ja ajelen hyvin vitoselle saakka mut kun vaihtaa kutos vaihteelle niin alun matalat kierrokset jaksaa hyvin mut sit alkaa pätkimään ja kone sammuu, joutuu pelaamaa kytkimen ja kaasun kans et saa taas käymää. ja hyvänä hetkenä kiertää hyvin ja kulkee noin 60km/h, sit hetken päästä alkaa taas pätkimään ja tippuu vauhti jonnekkin 45km/h :nolo: :eek:


somebody please ? :0

Re: Derbin huolto ja ongelmat

16.6.2014 21:12

oliko jossain ohje miten kiristetään pinnat.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

16.6.2014 22:12

En suosittele ite alkaa kiristää pinnoja jos ei ole mitään kokemusta varsinki jos monta pinnaa löysällä, mutta googlesta löytyy ohjeita jos haluat kokeilla.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

17.6.2014 23:19

Mikähän mahtaa olla terpissä kun vuotaa jäähdytysnestettä tulpanviereisestä kapistuksesta, mahtaako tuo olla joku jäähdytysjärjestelmän ilmausnippa? Se siis aivan ruutaa nestettä tuon muovisen "kuplan" läpi. Kysymys kuuluu että mikä tuo vuotokohta ylipäätään on ja kuinka sen saa korjattua, joudunko turvautumaan jesaripatenttiin vai saako nuita uusia?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

17.6.2014 23:59

kaasarin vesikierto, kierrättää veden kaasarin kautta ja lämmittää talvella ja pitää sen lämpimänä jotta ei kaasari jäädy, voi ottaa käytöstä pois pyörittämällä pultin tiivisteliimalla kiinni.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

18.6.2014 10:34

Mistä voisi johtua että aamulla starttasin derbin niin kolisi jostain moottorin suunnalta huomattavasti. Oli yön vaihde päällä :|

Re: Derbin huolto ja ongelmat

19.6.2014 15:55

Joo.. Terpi päätti sitte leipasta kiinni.. Ja syy on hieman epäselvä... Kun joskus kauan sitten vaihtoin männän uuteen ku oli ajettu jo 10000km.. Laitoin A koon männän ja oikea on B. :D Ekana tilasin Italkitin männän ja se leipo heti 700km jälkeen.. Vaihtoin sen jälkeen saman kokosen Proxin männän ja leipo 200m jälkeen... :lol: Sen jälkee alko vituttaa ja iskin vakiomännän sissään taas ja ajoin sillä vakiomännällä taas 8000km ja sitten seki leipo. eli vakiomännällä ajoin 18000km ja se leipas. Mäntämeni yläpäästä yhestä kohtaan aika murusiksi ja männän renkaat paskaksi.. Meniköhän aivan kilometrien takia vai miksi? :D Ja mikähän mahtaa olla syy leipomiseen Italkitin ja Proxin männällä? :D vaikka oli vakiotakin pienemmät? (vain 00,01 liian pieni)
Itse luulen että leipas sen takia ku putki oli polttanut reiän ilmanputsarin imukaulaan nii tais käyä liian laihalla? Paikkasin sen reijän ja ajoin sitten tuolla vakiomännällä. :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat

19.6.2014 23:06

Joo ja edelliseen lisäystä... Nyt oli aivan B koon mäntä ja leipas saman tien... Oikein oli asennettu, seokset kohillaan yms kaikki oli reilassa vaan ei ku leipo vaan. Siis tuolla vehkeellä on ajettu 18000km kaikki alkuperäisellä männällä ja mikään muu mäntä ei kestä siinä vaikka mikä koko on??!?! MIKSI!? Kertokaa nyt jumalauta mikä tuota vehettä vaivaa! :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat

19.6.2014 23:28

Mites uusien asennukse jälkee? Ajoitko sisään kunnollisilla seoksilla ja säädit kaasarin uudestaa? Etkä huuattanu? Mäntä täysin oikia eikä väärästä vm? Laakerit kunnossa? Syitä on monia

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.6.2014 12:10

loiskuttaja kirjoitti: Osaisittekohan kertoa mikä olisi vikana.

Vika löytyi, tankinkorkin huohootusreikä tukossa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

20.6.2014 13:31

Osaisiko kukaan kertoa mikä on derbin koneessa vesipumpun alapuolella oleva pieni reikä? Näyttäisi että reiän kuuluukin olla siinä. Huomioni reikää kohtaan kiinnittyi kun sieltä alkoi vuotamaan ilmeisesti vaihteistoöljyä. Mutta näyttää että siihen öljyyn on sekoittunut jotain muutakin, varmaan jäähdytysnestettä, koska jäähdytysneste vähenee aina vähän ajossa.

Mikä tämä reikä on? Mikä sen tarkoitus on?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.6.2014 12:13

Ihan oikeassa olet, sen reiän kuuluukin olla siellä. Reikä sijoittuu vesipumpun akselin kahden stefan väliin, eli kun toinen stefoista pettää, alkaa reiästä valua stefasta riippuen joko vaihteistoöljyä tai jäähdytysnesteitä, joskus jopa molempia. Tarkoituksena lienee informoida kuskia stefojen kunnosta ennen kuin nesteet ja öljyt menevät sekaisin.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.6.2014 19:47

Kuinka helvetis ootta derbiin saanu jalan asennettua ku tuntuu ettei sitä jousta saa sinne millää venytettyä. Ja sitte kerran ku sen sain sinne laitoon jalallensa nostin sen ylös ja samanaikaisrsti se jousen pidike laukse sieltä ylhäältä pois. Ja sitte viä viä toinen ongelma joka on ollu talvesta lähtien elikkä mopo pätkii kokoajan, kulkee max 20km/h ja ei kierrä sitte yhtää. On kaasaria putsattu, ilmanputsaria putsattu, tulppa vaihdettu, bensahana vaihdettu ja tankki vaihdettu mutta mikää ei tunnu vaikuttavan. Voisko siä sitte olla joko staattori tai cdi paskana. :itku:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.6.2014 2:48

Mistä sais putkee sitä lämpö kumiletkua joka kiinnitetään 2 klemmarilla?