Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
7.4.2016 15:47
Nonniin, nyt säädettty tyhjäkäynti kutakuinkin kuntoon
. Pitäs seuraavaks öljyt vaihtaa ja säiliö ihan täynnä (tosi vanhat öljyt) niin missä vitussa se kohta on mistä sen voi tyhjentää joku ruuvi tai jtn.? en vittu löydä mistään
7.4.2016 16:18
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Rames32: Olethan säätänyt kaasuttimen vähintäänkin vaihtamalla pääsuuttimen suurempaan? Mopoa voisi tietysti koeajaa ilman kuria niin saisi varmuuden siihen että tekniikka toimii muuten niinkuin pitää. Jos silloin toimii normaalin oloisesti, niin eikun suurentamaan kurin halkaisijaa.
En ole vielä suuttimeen koskenut, sillä ajattelin ensin testata miten se liikkuu tolla suuttimella. Suutin on tosiaan vaihdettu, mutta se tehtiin liikkeessä niin en tiedä minkä kokoinen siellä on. Mikä koko kannattaisi olla?
8.4.2016 17:06
Tietopankki suosittelee kurittomaan 105-120, tarkka koko riippuu moposta. Jostain satasen päältä kannattaisi aloittaa ja kokeilla muutamaa kunnes oikea koko löytyy. Tikst: jos 2T öljyä tarkoitat, niin ei se säiliössä pilaannu. Mikäli jostain syystä säiliön tyhjennys on tarpeen, letkun irroittamisella ainakin luulisi tyhjenevän.
8.4.2016 23:00
Beta on tällä hetkellä vakio ja huiput on kyl ihan riittävät itelle (50-55) mutta vääntöä ei löydy sitte ollenkaan. Minkä kokoinen peltikuri ja eturatas pitäis olla että kulkis saman verran suunnilleen mutta vääntäis/kiihtyis paremmin
9.4.2016 14:57
Moi! tänään annoin mopon lämmetä kunnolla ja sitten kun painoi kaasun pohjaan kuului vaan "yyymmmh" ja sammui, sitten koitin samaa hetken päästä ryypyn kanssa toimi normaalisti, sama toistui useita kertoja kun testailin. Missä voisi olla vika ja miten korjata? niin ja malli on Beta RR Motard -07
12.4.2016 19:05
^^ Miksi ostaa Betaan tehari? menee ilman kureja yli 90 (ainakin sen perusteella mitä netistä lukenu)
12.4.2016 19:43
kummassa kohdassa beta olisi korkeampi?, mulla on 2 paikkaa iskarin yläpäälle tällä hetkellä kiinni ylemmässä.
12.4.2016 20:40
Tietääkö kukaa et mitkä kytkin-jarrukahvat sopisi betaan?
13.4.2016 22:03
Tosiaan tänää otin kurin kokonaa pois ku ennen oli peltikuri ja on vissiin 105 suutin. Niin ei meinaa pysyä käynnissä ja ilmaruuviakin on säädetty. Olin ajossa kaasu melkein pohjassa tuntu ettei anna oikein kierroksia ja sitten yhtäkkiä tuntu ku ois jarruttanu ja vauhtipysähty ja teki saman uuellee? isompaa suutinta ois tarkotus hakea mutta jos joku tietää mikä muu vois olla vikana nii kertokaa ihmeessä!
14.4.2016 23:42
Betakusski kirjoitti:Tosiaan tänää otin kurin kokonaa pois ku ennen oli peltikuri ja on vissiin 105 suutin. Niin ei meinaa pysyä käynnissä ja ilmaruuviakin on säädetty. Olin ajossa kaasu melkein pohjassa tuntu ettei anna oikein kierroksia ja sitten yhtäkkiä tuntu ku ois jarruttanu ja vauhtipysähty ja teki saman uuellee? isompaa suutinta ois tarkotus hakea mutta jos joku tietää mikä muu vois olla vikana nii kertokaa ihmeessä!
Testaas vaikka 115 suutinta ku kuritonki ja sit vähä tulppaa ku ajanu pikku lenki
14.4.2016 23:52
Moi oon ostamassa betaan uutta suutinta varmaankin joku 110 kokoa.Kysymys kuuluu että eikös betassa ole dellorton kaasari ja dellorton suuttimet käy betaan
en ole ihan 100% vrm asiasta niin oli pakko kysyä
Kiitos!
16.4.2016 17:25
Niklaskujalaa, Dellorto PHBN 16 on vakiokaasari. Kaasarin merkki ja malli pitäisi lukea kyllä kasarin kyljessäkin. Ja yhden suuttimen sijasta suosittelen suutinsarjan hankintaa, niissä on yleensä 10 erikokoista suutinta ja hinta parinkympin tietämillä.
16.4.2016 20:14
Voi vi*tu! Renkaita kun vaihoin nii väänsin sen pultin siitä etuiskarin ala puolelta joka varmistaa akselin paikoilleen liian tiukalle ja se katkes.. Ekanaki mites sen sais sielt pois ja mistä sais uuen tommosen pultin? Hitsaus kamoja ei tosiaan oo,