Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Beta RR-50

24.10.2012 18:36

Laittelin tänää häkki koron ja perkuleen hienohan siit tuli ;)
kaikist vaikeint oli laittaa penkki kiinni , mut kyllä se siitä meni :x
suosittelen!

Re: Beta RR-50

25.10.2012 1:18

Tietäiskö kukaan mistä sais jonku 40 tai 42 piikkisen takarattaan tähän kyseisee menopeliin ? Ku on kotarin 85cc kone kiinni , ja isoin eturatas minkä saa on 13 pikkiä... :D

RE: Beta RR-50

25.10.2012 6:48

Kyllä saa isompiakin, muistelisin että 16p vielä am6 saa.. eli 16-50 välit mahdolliset. Paitsi että kannatas modata jotkut 520 ketjut ja rattaat kii.. Ja toiseksi, sun pitäs ettiä siihen eteen kotarin ratas? Kai niitä ny isompia on? Teettämällä tai modaamalla saa taakse <50p

Re: Beta RR-50

25.10.2012 15:16

Sitähän se just kait tarkotti et kotarin koneesee isoin on 13p... :D

Re: Beta RR-50

25.10.2012 19:30

Mitä veikaatte, kestääköhän se prikan/kolikon hitsisauma takaisintaiton? Meinasin laittaa vakioks sunnuntaina ku pistän talviteloille, tämä siks koska jos myyn mopon tässä jossain vaiheessa niin on valmiiksi vakio ettei sitte keskellä talvee tarvii alkaa laittaa :D

Re: Beta RR-50

25.10.2012 20:33

Oon täs aatellu hommata uuden mopon kun kiinalaiseen tulee uus vika joka päivä :( betaa oon kattellu mutta hm näyttää hyvältä myös, kumpi mahtaa kulkee paremmin kurittomana ja mites beta 11 ja 12 mallien tehoerot?

Re: Beta RR-50

25.10.2012 20:37

<---2011 Betat kiitää kurittomana ku kuuraketit, mutta nuo 2012 on vähä lussumpia koska yläkauttanen putkisto, mutta se vääntää alhaalta, toisin kuten 2011 ylempää. kurillisena jos pidät niin 2012 beta, kurittomana 2011 tai vanhempi ;) ps. on muute mukava vähä driftailla nytte ku ensilumi tullu ;D

Re: Beta RR-50

25.10.2012 22:09

varmasti on kiva driftailla, ite jouduin tyytymään maastopyörällä driftailuun kun mopo taas vaihteeksi rikki :lol:

Re: Beta RR-50

25.10.2012 22:46

Kyllä se kestää helposti sen prikan takasintaiton...

Re: Beta RR-50

26.10.2012 10:15

Juu kyllä tuo 2012 malli vie suht helpostikkin viivoissa 2011 vastaavan kun molemmilla kurillinen. Ainakin mitä tuossa kaverin kanssa testailtiin niin kyllä siinä vähän jäin jalkoihin tällä pelillä, molemmilla siis täysin vakiot kun testailtiin. Kurittomana voi sitten vaihtua roolit toisinpäin. ;)

Re: Beta RR-50

26.10.2012 14:42

Gooby kirjoitti:Juu kyllä tuo 2012 malli vie suht helpostikkin viivoissa 2011 vastaavan kun molemmilla kurillinen. Ainakin mitä tuossa kaverin kanssa testailtiin niin kyllä siinä vähän jäin jalkoihin tällä pelillä, molemmilla siis täysin vakiot kun testailtiin. Kurittomana voi sitten vaihtua roolit toisinpäin. ;)

ei tuolla 2012 mallillakaan kurittomana hirveesti jää vanhemmalle ;)

Re: Beta RR-50

26.10.2012 14:48

Muuten , ei noissa vanhemmissa taida olla sellaista "hukkaputkea" tai jotain josta lähtee letku jonnekkin.
Jos sen tukkisi ni saiskohan kurittomaan betaan lisää paukkuja? ;) :lol:
ja btw , perkeleen hyvä ku sataa hevosvoimii taivaalt :idea:

Re: Beta RR-50

26.10.2012 20:12

Edelleen se teidän hukkaputki on pakokaasunhapetusjärjestelmä. Ja ei, sen poisto ei vieläkään tuo tehoa.

Gogge kirjoitti:Juu ei noi tehoa vähennä yhtään, ei haittaa jos tukkii, mutta kannattaa antaa olla kun tukkimisesta ei mitään hyötyäkään saa. Ja juu, yleensä joku venttiililäppä sieltä löytyypi (ilma ei pääse putkesta ilmanputsariin).

Ja juurikin hapettaa pakokaasua, joka tehostaa katalysaattorin toimintaa, joka pienentää päästöjä, joka on hyvä juttu tätä saastunutta planeettaamme ajatellen. Ja miksi se tehostaa toimintaa, selviää kun tutkitaan katalysaattorin toimintaa, joka toimii katalyyttina, eli nopeuttaa kemiallisia reaktioita. Eli haitalliset pakokaasu päästöt hapetetaan ei-haitallisiksi. Esim. hiilimonoksidi eli häkä (CO) hapettuu hiilidioksidiksi (CO2) ja palamattomat hiilivedyt hapettuvat hiilidioksidiksi ja vedeksi. Typen oksidit (NOx) taasen pelkistyvät typeksi (N2). Katalysaattori voi myös hapettaa rikkidioksidin (SO2) rikkitrioksidiksi (SO3), mikä ei ole toivottavaa, sillä rikkitrioksidi muodostaa veden kanssa rikkihappoa.. Ja tästä voidaan päätellä, että kun happea on enemmän käytettävissä em. reaktioihin, niin niiden määrä myöskin nopeutuu. Tämä kuulostaa hienolta, mutta todellisuudessa suuri osa päästöistä ei ehdi hapettua, ja tulee sieltä änkän päädystä haitallisina pakokaasuina.

Ja tietysti tämä lähinnä on siinä mopossa siksi että läpäistäisiin päästörajat, ja saataisiin ne kilvet sinne. Ilman katalysaattoriakin tuo "puhtaan" ilman lisääminen pakokaasun sekaan pienentää myös päästöjen suhdetta tietyssä määrässä ilmaa, ovelaa, eikö totta?

Ja se ei myöskään ole mikään pakokaasujen kierrätysjärjestelmä eli egr, joita tavataan autojen parissa. Vaikka päästöjä tämäkin pienentää (muistaakseni voi laskea typenoksideja jopa 60%, mutta omat haittansakkin ko. järjestelmästä löytyy, kasvanut bensankulutus, tehonlasku..) mutta ei liity asiaan, ja näitä ei tavata mopoissa!


Joten jokainen painakoon sen mieleen, ettei joku ole sitä aina kysymässä jossain. Mitään haittaa siitä ei ole, eikä se vie tehoa nyt, eikä viikon päästä.

Re: Beta RR-50

26.10.2012 20:43

Aijai et on ihanaaa, ensilumi+kuriton beta = vitun nättii linttaa

Re: Beta RR-50

26.10.2012 22:46

NaxHax kirjoitti:Aijai et on ihanaaa, ensilumi+kuriton beta = vitun nättii linttaa

parast <3