Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
20.11.2012 15:02
Sturbi kirjoitti:Voiko porauttaa 60cc p+ pytystä 80cc? Eli 45mmillisestä 50 milliseks? Olis vaan yks hyvä viilattu 60cc, mikä vaan on saatanan väljä..
Kaikki plusut on samoja sylintereitä eri porauksella.
Kyllä siis voi porata vaikka 41millistä 53milliin asti jos haluaa.
20.11.2012 17:00
Keinoja kannen irrootuksehen ? Kun 2 pinnapultista jenka menny niin milläs napaan irti kun pyärii vaan ympärää kun koittaa löyhätä
20.11.2012 17:10
Missä vika, kun pv ei pysy tyhjäjäynnillä käynnissä? Ajoin 10km lenkin, jonka jälkeen ruuvasin tyhjäkäyntiruuvia rauhallisesti edestakaisin useaan otteeseen, mutta ei vaan löydy sellaista kohtaa että tuo pysyisi tyhjäkäynnillä käynnissä.
20.11.2012 18:11
Nagg1 kirjoitti:Missä vika, kun pv ei pysy tyhjäjäynnillä käynnissä? Ajoin 10km lenkin, jonka jälkeen ruuvasin tyhjäkäyntiruuvia rauhallisesti edestakaisin useaan otteeseen, mutta ei vaan löydy sellaista kohtaa että tuo pysyisi tyhjäkäynnillä käynnissä.
Kannattaa katto läpät ja säätää ne. Mikä kaasari
20.11.2012 22:00
KarsTa kirjoitti:Keinoja kannen irrootuksehen ? Kun 2 pinnapultista jenka menny niin milläs napaan irti kun pyärii vaan ympärää kun koittaa löyhätä
Kannen ja pytyn väliin jollain vääntöraudalla väännät aukipäin samalla kun avaat mutteria. Monesti lähtee "alulle" se mutteri siitä tolla tavoin.
20.11.2012 22:40
Suzuki PV J.N kirjoitti:Nagg1 kirjoitti:Missä vika, kun pv ei pysy tyhjäjäynnillä käynnissä? Ajoin 10km lenkin, jonka jälkeen ruuvasin tyhjäkäyntiruuvia rauhallisesti edestakaisin useaan otteeseen, mutta ei vaan löydy sellaista kohtaa että tuo pysyisi tyhjäkäynnillä käynnissä.
Kannattaa katto läpät ja säätää ne. Mikä kaasari
Sehän tässä onkin kummallisinta, että kone on vakio. Pytty on siis läpätön 50cc ja kaasutin vakio 12mm Mikuni. Avasin kaasuttimen sunnuntaina, ja kaikki sielä sisällä oli niinkuin pitääkin. Pääsuutin on 57,5 mutta tyhjäkäyntisuuttimesta en tiedä...
20.11.2012 22:48
imuvuotoa?
ja mite säätelit kaasaria laita tyhjäkäynti ihan kiinni ja siitä lähde pikkusen aukomaan
21.11.2012 14:06
En usko että sielä vuotoa on, nimittäin koneeseen on vaihdettu jokainen laakeri, vaihteisto, kytkin, kansi on suoristettu ja kaikenlaista muuta + kaikki tiivisteet ovat uusia.
Juuri noin tein, ensin ruuvi mahdollisimman kiinni, sitten avasin sitä todella vähän kerrallaan, ja kun se oli ihan auki, rupesin kiristämään sitä hitaalla tahdilla. Ei edes meinannut pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä missään kohdassa.
21.11.2012 17:08
Nii mites se pytyn ja kaasarin väline tiiviste ? entäs kaasarin tiivisteet (kohokammio ja luistin) entäs kaasarin ja ilmanputsarin ?
21.11.2012 19:43
Nagg1 kirjoitti:Suzuki PV J.N kirjoitti:Nagg1 kirjoitti:Missä vika, kun pv ei pysy tyhjäjäynnillä käynnissä? Ajoin 10km lenkin, jonka jälkeen ruuvasin tyhjäkäyntiruuvia rauhallisesti edestakaisin useaan otteeseen, mutta ei vaan löydy sellaista kohtaa että tuo pysyisi tyhjäkäynnillä käynnissä.
Kannattaa katto läpät ja säätää ne. Mikä kaasari
Sehän tässä onkin kummallisinta, että kone on vakio. Pytty on siis läpätön 50cc ja kaasutin vakio 12mm Mikuni. Avasin kaasuttimen sunnuntaina, ja kaikki sielä sisällä oli niinkuin pitääkin. Pääsuutin on 57,5 mutta tyhjäkäyntisuuttimesta en tiedä...
Puhistitko kaasarin? Kannattaa puhistaa se Jos et oo puhistanu.
21.11.2012 22:54
Nagg1 kirjoitti:Pääsuutin on 57,5 mutta tyhjäkäyntisuuttimesta en tiedä...
Tarkastappa se tyhjäkäyntisuutin ettei ole tukossa. Suutinta valoa vasten kattoo, kuten myös se tyhjäkäyntisuuttimen reikä, sieltä pitäs näkyä kurkkuun myös valoa pikku pilkahdus.
23.11.2012 12:44
En viitsi noita kaikki viestejä lainailla.
sasumeil: Pytyssä kiinni itsetehty imukaula, heittoa pytyn ja kaulan välissä 0,002mm, kaulan ja kaasarin välissä saman verran. Ilmanputsarin saa tunkea juuri tuon imukaulan vuoksi voimaa käyttäen että mahtuu, en siis usko että tämäkään vuotaisi
ilmanputsari on siis kaasarin ja runkoputken välissä tiukasti. Kaasariin on laitettu n. 500km sitten uudet tiivisteet ja kohokin on todella tiukalla sovituksella.
Suzuki PV J.N: Viime viikonloppuna paineilmalla puhaltelin, otin pääsuuttimen irti ja puhalsin puhtaaksi , mutta tyhjäkäyntisuutinta en irti ottanut, ilmeisesti syy on sitten sielä.
SellYourSoul.90 : Lähden siis kaasaria avaamaan ja katson jos se vika löytyisi
Kiitos näistä!
23.11.2012 16:32
Nii onha siinä välissä kuitenki jokin tiiviste tai tiivistemassaa vaikka onkin noin pieni ?
24.11.2012 22:09
Onhan siinä, sekin itse leikelty. Purin eilen koko kaasarin osiin, ja samalla putsailin sen kompuralla tarkasti. Ei mitään vaikutusta, vaikka miten jälleen ruuvaili tyhjäkäyntiruuvia päästä päähän. Liian pieni tyhjäkäyntisuutin kenties?
25.11.2012 1:14
voisiko olla putki tukossa..?