Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

13.6.2014 16:30

Saisko hieman lisää tehoja tai hyöväiskö polttaa karstat putkesta? Putkesta ei ole poltettu karstoja EHKÄ koskaan. Ja putki on 10 vuotta vanha vakioputku. ajettu noin 30000km

Re: Derbin huolto ja ongelmat

13.6.2014 16:32

Kyllähän Se auttaa jos on tukkone, kuuluu perushuoltoonki pitää putki koko kondiksessa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

13.6.2014 16:49

Juu ja luin nuita aiempia niin mitä se lukite on ku pitäs vastakierre tapilla ottaa putken kiinnitys pultti pois ku katkennu sinne? ;o

Re: Derbin huolto ja ongelmat

13.6.2014 17:02

Meinaatko kierrelukitetta? Sitä käytetään pulteissa jotka on syystä tai toisesta ei,pysy paikallaan vaikka pitäisi, esimerkkinä koneen tai takarattaan pultit, niihinkun kohdistuu paljon voimaa ja tärinää monesta eri suunnasta aiheuttaen ne löystymään, joten näissä tapauksissa käytetään lukitetta ja pultit kirjaimellisesti liimataan kiinni, vastakierretappiin en ole kuullut sitä käytettävän kuitenkaan :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat

13.6.2014 17:32

Pande, osaatko auttaa tohon probleemaan :eek:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

13.6.2014 19:20

Ootko tulppaa kattonu. Että käykö rikkaalla.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

14.6.2014 18:02

Kuuluuko jäähdytysneste säiliöstä tulla nestettä jos korkki on kiinni ?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

14.6.2014 21:06

Ei, joko sulla vuotaa tai kerrää painetta liikaa eli keittää esim. kaasupohjasa tarpeeksi huudattaessa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

14.6.2014 21:33

Joo selvis että kans on sen verta kiero että pakokaasut veti jäähtyksen sekaa ku säiliö hais kakstahille :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat

14.6.2014 23:40

Ei se kyllä pakokaasuja veä jäähytykse sekaa, kannentiiviste vuotaa nesteet palotilaan ja kone savuttaa ja ehkä käy huonosti mutta ei se painetta voi kerätä sen takia, päinvastoin päästää kaike painee pois.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

15.6.2014 1:31

Mikäs on derbissä nyt kun ajelin pitkää suoraa ja alkoi tehot hiipumaan ja kun menin huoltoasemalle ja löysäsin kaasun niin mopo sammui, eikä lähtenyt käyntiin polkemalla. Pukkasin käyntiin niin tehoja ei ollut yhtään ja sammutin sen sitten. Nyt kun tota polkee niin kuuluu kitinä moottorista. Lämppäs?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

15.6.2014 1:56

Varmaan käyny laihalla ja mrenkaat jumittunu/hajonnut tai yläpään neulalaakeri sanonu poks ja tuhonnut kaiken tieltään mukaanlukien männän, kiertokangen ja sylinterin. Yläkerta vaan rohkeesti auki, että näkee tuhot, ei siinä muuta vaihtoehtoa ole.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

15.6.2014 13:07

Juu kiitosta ja on käyny laihalla varmaan ku neula ollu toiseks ylimmäs ku ei toiminu keskimmäises loves eikä sitä alemmassa. Mutta sit ku nuo oon vaihtanu niin otan tuorevoitelun pois ja laitan seokset tankkiin.


Ja meinaatko et ois menny enemmänkin ku lähti työntämällä käyntiin vielä?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

15.6.2014 13:27

Tuorevoitelulla ei ole osuutta asiaan ellet ole virittäny ja jättäny säätämättä pumppua, todennäköisesti kaasari vaatii säätää eli seokset kohillee kaasarista, tietopankissa artikkeli 2T kaasarin säädöstä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

15.6.2014 23:23

Nonii mullaois tämmöne ku aprillia sx 50 2012
17,5 kaasari jossa paikallaan 95 suutin
virejä on pelkkä turbokit lacada putki ja 13/53 välit
1 ja 2 vaihteen piikkillä pätkii mutta loppujen vaihteiden piikillä ei pätki koskaan 3 vaihteella alussa joskus vähän tämä pätkiminen tapahtuu aina kun aamusta lähden mopolla ja kun olen esim liikenne valoissa tyhjä käynillä ja sitten kun koitaa lähteä niin 1 pätkii piikillä ja 2 sama homma mutta kolmosella repii piikin normaalisti voiko johtua liian pienestä suuttimesta vai liian isosta vai saako liikaa ilmaa ja semmosta vielä että tyhjäkäynti käyttäytyy oudosti aamulla kun pistän käyntiin lähtee aina ekalla tyhjäkäynti on 2 tonnissa mutta laskee kohta 1 ja pienen ajon jälkee jos pysähtyy niin tuntuu kuin tyhjä käynti oisi laskenut 0.5 tonnii mutta pysyy silti tyhjäkäynillä ja jos lyö kaasun pohjaan tyhjä käynillä niin välillä pätkii niin paljon ettei nosta kuin jotain 6-9 tonnia ja pysyy siinä sitten toisin tapahtuu nousee johonkin 8-9 tonniim pätkii siinä joku 3-5 sek sitten nostaa täysiin kiekkoihin eli jotain 12-13 tonnia