Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.11.2013 19:53
Tätä laiskuutta...
Edit : Tehdäkseni kommentista rakentavamman :
Etsi tuote, ja linkkaa tänne tyyliin
www.derbinpenkki.fi/penkki1
Sopiiko tämä penkin päällinen X mopooni.
Näin vältät sen, että porukka ei viitsi vastata viestiisi pelkästään sen takia, että et itse ole vaivautunut tonkimaan.
3.11.2013 0:50
Tietääkö kukaa mistä johtuu että vuotaa jäähdytinnesteet lämpöanturin ja kannen välistä? Prikka siellä on ja ollut tiivistemassaa ja toinen prikka mutta silti tulee vettä..
Vikahan ilmeni konerempan jälkee missä uusittii koko alakerta..
Koitettu 2 eri sylinterisarjalla (toinen oli enne koneremppaa käytössä)
Kaikki uudet tiivisteet ja O-rengas on. Koitettu 3 eri kannentiivisteellä ja kaikki on peltisiä. Myös pultit, mutterit on vedetty todella tiukkaa.
Kansi ON suora. Lämpöanturi vedetty niin tiukkaa mitä uskalsin.
Rupee keinot ja ideat pikkuhiljaa loppumaa ja olis kiva saada vastauksia nopeasti että pääsis ajelemaa Derbillä pitkästä aikaa !
3.11.2013 0:55
Oletko varma ettei ollut pahvinen tiiviste alunperin?
Hmm, vieläki sulla toi sama ongelma. Itte en keksi yhtäkää järjellistä syytä miksi ERI SYLINTERISARJOILLA sylkee pihalle. Oliko sulla sama anturi? Ettei anturissa olisi se vika ja sen takia sylkee pihalle?
3.11.2013 1:02
Juu sama vika vieläki..
Ennen remppaa oli metallinen tiiviste ja oon silläki koittanu. Myös koittanu kahdella kannentiivisteellä..
Anturi on ostettu purkumoposta ja siinä oli toiminut.
Pitää vielä repästä jostai toinen anturi ja koittaa sillä
3.11.2013 13:05
Eikö ole järkevintä lähteä purkamaan ongelmaa siitä missä se on
Ihmettelen miten et ole toista anturia jo koittanut
3.11.2013 14:18
Juu muttaku tuo nykyne anturi oli ostettu purkumoposta ja siinä oli toiminut. Nii ei heti käyny mieles et vika ois siinä..
Noh, nyt on koitettu kolmella anturilla ja jokasella vuotaa..
Nyt loppu meikält ideat
3.11.2013 15:32
Ja sylinterisarjallahan meinasit sekä sylinteriä että kantta, ettei ollut sama kansi koko ajan. Jos se anturin ja kannen välisistä kierteistä vuotaa niin veikkaisin että joko on väljä liitos, tai sitten kannessa jotain mikä kasaa sen paineen siihen kohtaan ja aiheuttaa vuodon.
3.11.2013 16:19
Itelläki kusi jäähynesteet airsalin väljien kierteiden takia vähän sieltä sun täältä, mutta lakkas kun laitoin kierteisiin tiivistysteippiä, eli siis ihan perus putkiteippiä. Ite maksoin rullasta jtn 60 senttii, että mitään tyyristä tavaraa tää ei ole.
4.11.2013 19:17
Nyt päätin kokeilla taas kerran toisella kannella ja nyt ei vuoda enää lämpöanturin kohdalta vaan tuosta pienestä 'nipasta'
Koitin tukkia letkulla ja letkun päähän pultti mut ei onnistunut
Eli mikä tuohon pitäs mennä?
Vanhas kannes oli tuo revitty pois ja isketty pultti tilalle ja hyvin toimi 20 000km ajan
4.11.2013 22:02
tuo nippahan on jäähytysnesteen kiertojärjestelmän nippa ja tuosta menee letku kaasariin.
4.11.2013 22:18
Juu no tukin sen jo ku vanhas kannes oli myös tukittu ja derbiki toimii nyt ku unelma
5.11.2013 22:48
(VIESTI POISTETTU)
Viimeksi muokannut .Juho päivämäärä 6.11.2013 22:40, muokattu yhteensä 2 kertaa
6.11.2013 18:02
Tietääkö kukaan että käykö peugoet xps tai ch racingin USD keula derbiin suoraan vai pitääkö pelkästään vaihtaa laakerit?
10.11.2013 22:02
Mitä mieltä ootte 11-70 välityksistä derbissä? Tällä hetkellä 11-65 ja noita 11-70 välejä mietin keulimisen takia että ois helpompi kakkosellaki nostaa. Noilla nykysillä välityksillä en saa mitenkään nousemaan kun ykkösellä. Tosin eipä tota keulimista oo harjoteltukaa ku muutama päivä
Kyseessä siis Derbi DRD Pro, kuriton vakioputki ja 98 suutin.
10.11.2013 22:16
Minkä kokonen on Derbin (01) yläpään neulalaakeri? Eiks se kannattais männänvaihon yhteydessä vaihtaa?
edit: löytykin jo