Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.11.2012 17:24

Lähinnä ajattelin sitä jotta sais ne jengat kestämään, kun vakio kampiakselista jengat lyttääntyny, pariin kertaan vaikka mutteri pääs kumivasaralla hakattu lämpösovitetta apuna käyttäen :lol: oma vika :roll:mutta ei voinu liikaa lämmittää, kun stefa jo kampuras kiinni. :roll:

Ja jos tekis kone-ja metallis sitte sellaasen peeveen kampiakselin jossa joku *xx* mm isku ja kiertokankena jonkun 80-125cc crossipyörän kanki joka myös sopii sinne lohkojen väliin ja pyttyä korottas sitte iskun mukaan mutta kumminkin kohtuurella jottei huuhteluihin tarvis suuntauksia ruveta äärimmääsiä muuttelemahan. Suzukin korkeapainekansi on jo ja viilaamaton malossi mutta ei vielä välineitä viilata pyttyä/ valmistaa kunnon tehari peeveehin. Ja tuata kampiakselia lähinnä ajattelin koulussa tehtäväksi työksi, kun lukio alakoo käymää liika vaikiaksi ja amikses pääsöö tekemähän jotaki ittiä kiinnostavaa.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.11.2012 17:36

Ehkäpä hankit uuden kampuran etkä pasko siitä kierteitä? Ja miks pyttyä pitäs korottaa niin hirveesti, saahan sitä vakiokammellakin korottaa kun ottaa kannesta ja yläpinnasta tavaraa pois.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.11.2012 21:31

KarsTa kirjoitti:Mistäköhän materiaalista peeveehin pystyys sorvaamahan torella lujan ja kestävän kampiakselin ? :)


Taitaapi ne kampiakselit olla yleisesti tehty jonkinlaatuisesta nuorrutusteräksestä, ellei ihan muottiaihiosta ole tehty.

Eipä se peeveen kampura ittessään sano oikeen mihkään mitään vastaan, että ei tarvi pelätä että hajoaa.

Jos jotain speciaalimpaa (orkkiksesta eroavaa) rakentamassa niin anna palaa!

Jos vaan niitä kierteitä ihmettelet niin jätä ne vasarat pois ja hio kampiakselin sovitus laakeriin sopivaksi, eikä kiinni juuttuvaksi.

Kerta sorvit käytössä sun muuta niin sorvaa vaikka kampuran ulosvetäjä/työntäjä..

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

7.11.2012 22:20

Reetuhai2 kirjoitti:Ehkäpä hankit uuden kampuran etkä pasko siitä kierteitä?
Miks ostaa kun on koululla tuhansien eurojen laitteet millä tehrä ite ?
Setuppi nyt: 80cc Malossi, Suzukin korkeapainekansi, 22mm MIkuni, Pipercross, 15-28 välit ja Gianelli.

SellYourSoul.90 kirjoitti:Jos jotain speciaalimpaa (orkkiksesta eroavaa) rakentamassa niin anna palaa!
Juu, heppojahan tästä pitääs irti ottaa sen 22 hp koneelta :D Malossin nyt ensin viilaa tappihin, oikealle tehoaluleelle pitää tehrä tehari, ja näitten jälkeen ruveta sitte sitä iskutilavuutta suurentamahan :)
Mutta ajankohtaastahan tämä on vasta keväällä, kun yhteishaussa hakoo sitte sinne kone-ja metallille ja syksyllä kouluhun ;)

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

7.11.2012 22:30

KarsTa kirjoitti:heppojahan tästä pitääs irti ottaa sen 22 hp koneelta :D Malossin nyt ensin viilaa tappihin...


Jätä malossi hyllylle ja ota plusu aihioksi. Malossissa tulee huuhtelut vastaan. Plususta vedät helpommin tehoja.

Eipä siinä. Katotaan mitä tulee.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

7.11.2012 22:41

kumpiko on parempi malossin pyttyyn malossin oma mäntä vai 2 renkainen mäntä johon porais itte samaan kohtaan rei'ät niiku malossissa on..

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

7.11.2012 22:55

Malossin mäntä on tehokkaampi. 2 renkaine kestää pitempää ja ehkä vääntää paremmi. Ottasin silti sen malossin.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

7.11.2012 22:57

heka96 kirjoitti:kumpiko on parempi malossin pyttyyn malossin oma mäntä vai 2 renkainen mäntä johon porais itte samaan kohtaan rei'ät niiku malossissa on..


Etpä hirveen isoja ikkunoita saa tehtyä.
Kuva

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

7.11.2012 23:22

aivan joo piru kirjotin taas ennenku ajattelin loppuun :D

sama ottaa malossin mäntä ku kaverit saa maksaa piti s1 kone laittaa cross carttii ja ottaa paska malossilla oleva pv työn alle (taas) :D

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

15.11.2012 16:05

Mitä kannattaa laittaa tarrojen päälle et pysyy kiinni tankissa. :|

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

15.11.2012 16:35

Suzuki PV J.N kirjoitti:Mitä kannattaa laittaa tarrojen päälle et pysyy kiinni tankissa. :|

Putsata tankin pinta kunnolla rasvanpoistajalla ennen tarran liimaamista. Sillä se kiinni pysyy, kunhan vaan on kunnon tarra.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

15.11.2012 17:31

SellYourSoul.90 kirjoitti:
Suzuki PV J.N kirjoitti:Mitä kannattaa laittaa tarrojen päälle et pysyy kiinni tankissa. :|

Putsata tankin pinta kunnolla rasvanpoistajalla ennen tarran liimaamista. Sillä se kiinni pysyy, kunhan vaan on kunnon tarra.


Onko sparewheellissä hyvät tarrat.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

15.11.2012 18:40

Samaa Duellin maahantuomaa paskaa mitä muuallakin. Kyllä ne pysyy.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

20.11.2012 14:37

Voiko porauttaa 60cc p+ pytystä 80cc? Eli 45mmillisestä 50 milliseks? Olis vaan yks hyvä viilattu 60cc, mikä vaan on saatanan väljä.. :D

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

20.11.2012 15:01

Pystyyhän sen, mutta pelkällä porauksella et tehoja saa, joten suosittelen viemään koneistamolle ja käskeä poraamaan seuraavaan ylikokoon ja hankkimaan uusi mäntä.