Ite oon huomannu, että derbin vaihderattaat saattaa alkaa jumittamaan ihan ilman mitään loogista syytä, omalla kohallani vaihteet vaan lakkasi menemästä silmään ja pitihän siinä alkaa käyttämään alakertaa auki. Kymmenisen kertaa varmaan kasasin vaihteiston ollen varma, että joka kerralla homma meni oikein, mutta kun ei siltikään vaihteet ruvenneet menemään silmään, niin olihan siinä pakko alkaa miettimään asiaa vähän syvällisemmin. Järkeilin sitten koko vitun vaihteiston toiminnan mielessäni vaihderattaat kädessäni. Viaksi paljastui että yksi mulkku ratas, jonka olisi kuulunut liikkua ihan vapaasti, oli jumittunut niin saatanan paikalleen, eikä lähtenyt pyörimään vaikka miten riuhtoi, joten ei auttanut muu kuin kaasuttaa koko vitun akseli propaanipolttimella läpi, jyskyttää sitä julmettua ratasta, raskas ulosvedin siinä kiinni ollen, vasaralla samalla paiskoen, ja vain toivoa parasta. Omaksi onnekseni ratas irtosi jännityksestä ed. mainitulla toimenpiteellä, ja matka pääsi jatkumaan vanhalla kunnon -05 um. vaihdelaatikolla. Mikä ikinä paskoikaan sen, matka sen kuin jatkuu samalla romukasalla, ja nyttemmin tämän tilalle onkin jo hommattuna toinen varakone, joten ei voisi vähempää liikuttaa jos tämä nykyinen päättäisikin sanoa sopimuksensa irti.