Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
7.4.2013 12:47
Ite ilmasin näin eilen justii molemmat jarrut kevarista:
1. Säiliö täyteen
2. nippa auki, nipasta letku jarruneste purkkiin sillain, että se on siellä pinnan alapuolella.
3. Sitten vaan vemppaa kahvaa/polinta ja lisäilee nestettä säiliöön ko tyhjentyy.
4. sitte ku jarrutuntuu hyvältä nippakiinni ja letku pois
7.4.2013 13:07
Mikä mittaristossa vikana kun ei toimi? Oikealla puolella olevat valot palavat mutta näyttö ja vasemman puolen valot ei sano mitään.
7.4.2013 14:51
Tarkista sulake ja paineleppa sitä modenappulaa siittä kaasukahvan luota.
7.4.2013 23:12
Oisko kellään mitään hajua, että miten mopon savutksen saa loppumaan. Itse omistan MBK x-limitin ja savuttaa kyllä aika lailla. Putki on vaihdettu ja öljytkin, keinot rupeavat kyllä loppumaan. Niin miettisin et jos jollain ois jotain neuvoja miten sen sais loppumaan. Tällä hetkellä täys-synteettinen tuoreöljyvoitelu, niin auttaako jos vaihtaa teboilin 2T bike öljyyn ? Ja tietääkö kukaan mistä mahtaa johtuu, kun valo ei toimi. Kaikki on vaihdettu. Kun kytkee johdot kiinni niin mittarin merkkivalo sammuu.
7.4.2013 23:23
Mikäs on mopossa vialla kun pienenkin lenkin jälkeen on mopo ihan kuuma, normaalisti näin ei ole.. sama ku kaasua antaa ja kokeilee pakokaasua niin on ihan tulikuumaa joka ei ole ennen noin kuumaa ollut, vaan sellaista missä käden vielä voi pitää mutta tuo polttaa jo
8.4.2013 21:35
En tiedä onko tulpissa mitään eroa mutta mulla dt:ssä BR9ES
8.4.2013 23:40
Eti sähköistä vikoja, vaiha tulpanjohto ja hattu muussa tapauksessa jos ei ala toimimaan.
8.4.2013 23:44
Nonii, mittaristo ollut poissa toiminnasta koko talven.. en usko että pakkasesta hajonnut,joku piuha sielä kai mennyt.. ensin se pätki ja aina kun starttasi mopo niin piti aina uudelleen valita end tai smotard uudelleen.. sitten se teki sitä pari viiikkoa ja lopulta ei ole sanonut enää mitään. Syönyt pari 3 sulaketta talven aikanakin..
Vilkkujen valo pelaa eli vilkuttaa normaalisti mittaristossa vihreää mutta moottorin vikavalo palaa aina n pari sekuntia kun laittaa virrat avaimesta o.O olen katsonut mittariin johdot ja siellä on pari osumaa ottanutta (h4 polttimovirityksestä sulanut, on siis ottanut liitokseen missä polttimon ja liittimen metallit kiinni toisissaan) mutta ne eivät kumminaan ole poikki, mutta voiko se silti olla se vika vaikka ei olekaan poikki koko johto?? kiva lähteä setvimään mittariston 20 eri johdosta kun vielä suojakumit kaikkien päällä jnejne.. eikä ole virtakynää
9.4.2013 7:26
.... Tottakai se haittaa, että ne ottaa siellä yoisiinsa kiinni! Teippaa ne johdot nyt,. Akkuski voi olla sökö.
9.4.2013 8:55
^^jaani^^ kirjoitti:.... Tottakai se haittaa, että ne ottaa siellä yoisiinsa kiinni! Teippaa ne johdot nyt,. Akkuski voi olla sökö.
Siis ei siellä ne piuhat toisiinsa ota tai mihinkään runkoon... ku siihen ne on ottanu siihe mun lamppuviritelmäää mis h4.. ne on vähä kärsineen näköösiä pari johtoo
ut ei kumminkaa poikki. Voiko akku olla sökö vaikka vilkut kumminki pelaa normaalisti? O.
Niin ja tänä aamuna meinasin lähteä kouluun ja lämmittelin sitä siinä jonkun aikaa niin yhtäkkiä se vain sammui :o painoin tulpanhatun kunnolla mutta kun yritän käynnistää niin ei edes yritä käyntiin vaan lyö vain joka polkaisulla takaisin.. parikertaa yritti käyntiin mut sammui saman tien.. tulppa?johto?häiriönpoistaja? Vai säädöt vituillaan
9.4.2013 14:53
kattokaapa toi video , tää on suoraan miun koneesta niin mikä mahtais olla , tuo pätkiminen siis -->
http://www.youtube.com/watch?v=OHpi_WRN-ts
9.4.2013 15:13
Se kysyy sitä Endr tai Motard juttua kun ottaa akusta miinuksen pois,että oiskohan sulla huonosti akussa virrat kiinni vai piuha katkennut venytyksestä jostain kohtaa?
9.4.2013 19:19
Ongelmana on siis että en ole varma onko tuorevoiteluni käytössä kun en ostohetkellä sitä tajunnut kysyä
Siinä öljysäiliössä siis johon laitetaan 2-tahti öljyt on ilmeisesti kahdelle letkulle paikka? kun minulla siinä ainakin on vain yksi letku kiinni ja se ?toinen letkunpaikka? näyttää siltä kuin se olisi sulattamalla tukittu
http://www.youtube.com/watch?v=ge0jlKXx ... e=youtu.be tuossa video niistä, tuossa 0:04 näkyy siis se joka näyttää olevan tukittu ja siitä ei lähde mitään letkua ja 0:06 kohdalla näkyy se letku joka menee öljypumppumpun kautta kaasariin. Kuuluuko siis siitä toisestakin kohdasta lähteä joku letku vai mikä merkitys sillä siinä on?