Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
31.5.2012 0:04
Saleze kirjoitti:Tänään tuli vaihettuu etu ja taka jarrupalat. Etu palat toimii moitteettomasti mutta taka palat ei kyllä jarruta niin hyvin ku pitäs. Johtuuko se siitä että ne on niin uuet että se pinta ei viel jarruta niin hyvin, mutta ajan myötä sit alkaa. Vai onko tässä joku toinen vika?
Mulla on takajarrussa sama juttu. Johtuu siitä, kun jarrulevy kulunut epätasasesti ja mennyt kaarevaksi eli uudet palat ei ota koko levyyn. Kun palat kuluu, niin alkaa ottamaan kiinni.
31.5.2012 13:17
Miten paljon teillä nuo apikat huilaa? ite ajattelin laittaa putke vielä vähän. missä nopeuksissa sinilakit alkaa antaa sakkoja? huiput ilman pilliä sen 55?
Ja onkos mitään muita mahollisuuksia laittaa hukka putki tukkoon kun leikata irti ja paikka sisälle ja kiinni hukkaputki päälle. mulla on tuommonnen -09 sx mallin
sanokaas teän omia nopeuksia että paljon kulki kun mitäkin teki
31.5.2012 18:19
Itse otin kurin pois alkukäyrästä, ja vaihdoin 90 suuttimen, ja nyt kulkee tasasella n. 60.
Sitten oma kysymys;
Elikkäs ensimmäinen "tonnin huolto" tms. lähestyy pian. Nyt olisi kuitenki suomenkielinen huoltokirja hukassa... Ja siinä englanninkielen versiossa ei lue mitään, että mitä siinä huollossa pitäisi tehdä. Joten voisikos joku kertoa, että mitä siinä tehdään, ja saako mistään uusia huoltokirjoja apriliaan ;D (Aprilia SX kyseessä, vm-11.
31.5.2012 19:45
Roswo kirjoitti:Itse otin kurin pois alkukäyrästä, ja vaihdoin 90 suuttimen, ja nyt kulkee tasasella n. 60.
Siis otit pois koko kurin sieltä vai pelkän pillin?
1.6.2012 20:54
Miks perkele tost aprilian säxän ('07) pytyn pakoaukost vuotaa mustaa töhnää eli öljyä? tiiviste paskana?
Mist ostatte yleensä aprilialle männän ku mun pitäis hommata uus mäntä ja en tiiä mis sellainen löytyy halpa ja laadukas.
1.6.2012 21:47
Saako tota apikan vakio-taka iskaria jotenkin jäykemmäksi ilman koropalaa? Veljen derbi x-tremessä on juurikin samanlainen iskari, ei ole koropalaa ja on paljon jäykempi kun tossa mun apriliassa.
2.6.2012 1:40
vade```` kirjoitti:Miks perkele tost aprilian säxän ('07) pytyn pakoaukost vuotaa mustaa töhnää eli öljyä? tiiviste paskana?
Mist ostatte yleensä aprilialle männän ku mun pitäis hommata uus mäntä ja en tiiä mis sellainen löytyy halpa ja laadukas.
Prox, vertex, mahle, italkit. Siinä on pari merkkiä mitkä on laadukkaita. Prox on halvin noista ja mäntä maksaa n.35€. Ihan normaalia että 2t vähän valuttaa öljyä, mutta kannattaa laittaa jotain tiivistemassaa siihen putken ja sylinterin liitokseen. Sitten kiristää kunnolla kiinni putken niin ei vuoda.
2.6.2012 14:35
kiitti. aijaa, ennen ei oo kyllä yhtää vuotanut noin ja tarkistin et toi alkukäyrä on kunnolla kiinni pakoaukkoon ja se on kunnol kiinni. ei oo nyt iha kaunista kateltavaa kun säxän motti iha öljys...
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 3.6.2012 13:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
2.6.2012 15:03
TurboYhZ kirjoitti:Saako tota apikan vakio-taka iskaria jotenkin jäykemmäksi ilman koropalaa? Veljen derbi x-tremessä on juurikin samanlainen iskari, ei ole koropalaa ja on paljon jäykempi kun tossa mun apriliassa.
2.6.2012 22:50
Mistä voi johtua että tuo apikka käy vähän aikaa tyhjäkäyntiä ja sitten se vaan simahtaa ku seinää?
3.6.2012 8:54
Tarkista ettei mihinään oo imu vuotoa tai että läpät on kunnos
3.6.2012 12:01
Kondi19797 kirjoitti:Mistä voi johtua että tuo apikka käy vähän aikaa tyhjäkäyntiä ja sitten se vaan simahtaa ku seinää?
Kokeile puhdistaa kaasari huolella.
3.6.2012 19:54
Säädöt pielessä, tyhjäkäyntiä kovemmalle, ja seosta laihemmalle/rikkaammalle, heitä vaikka aluksi 1,5 kierrosta auki, siitä sitten hienosäätöä hakemaan.
4.6.2012 13:47
saisko näihin rajoitetun CDI:n? Paljonkohan menis tyhjällä putkella ja rajoitetulla CDI:llä, pitäis mennä katsastuksesta läpi