Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
29.10.2012 19:58
siimo- kirjoitti:Kerta olet vasta rekisteröityny niin muistithan lukea huolella
foorumin säännöt rekisteröitymisvaiheessa, jos et niin suosittelen lämpimästi vaikken mää mikään moderaattori ookkaan
Kiitos paljon linkistä luin nyt ton sivun ja anteeksi virheistäni. En tee niitä toiste.
29.10.2012 20:02
Ja viestiä lähettäessä voi miettiä:
-Onko järkeä vastata vanhaan viestiin?
-Jos ei edes ole antaa kunnollista neuvoa, vaan "kato sieltä, siellä oli ainaki Mikunin osia" vaikka Delluun osia haettiin.
-Vielä etenkin, jos ei edes osaa kertoa mistä paikasta niitä kannattais ettiä.
Ei pahalla, mutta järjenkäyttö sallittu. Foorumin säännöissä myös lukee kunnolla kirjottamisesta ja myös siitä että "huutaminen" eli isoilla kirjaimilla kirjoittaminen kielletty.
E:Parannat vähän niin hyvä on, on täällä paljon pahempiakin ollu.
3.11.2012 19:33
Hei. Minkä kokoset koroiskarit on parhaat mielipiteitä.
3.11.2012 20:36
280mm tai 290mm
3.11.2012 22:21
320mm on ulkonäöllisesti omaan silmään parhaat. ajo ominaisuuksien puolesta varmaan 280mm
4.11.2012 17:43
94Zip kirjoitti:320mm on ulkonäöllisesti omaan silmään parhaat. ajo ominaisuuksien puolesta varmaan 280mm
Kiitos mielipiteestä, kyl mä varmaan ne 320mm hommaan.
4.11.2012 23:54
ostin kaveriltani uuden koneen pevuun ja laitoin kiinni, nyt pitäisi käydä katsastamassa, tutkivatko moottorinumeron ja sanovatko siitä mitään vai onko sillä mitään väliä?
4.11.2012 23:58
Suzuki PV J.N kirjoitti:94Zip kirjoitti:320mm on ulkonäöllisesti omaan silmään parhaat. ajo ominaisuuksien puolesta varmaan 280mm
Kiitos mielipiteestä, kyl mä varmaan ne 320mm hommaan.
Mun mielestä juurikin ulkonäön puolesta nuo 280 tai 290, ei yhtään isommat. 320 menee jo ihan liian korkeiksi omasta mielestä. Mutta mielipideasioitahan nämä on joten kattele vähä kuvia peeveistä missä on eri korkusia iskareita ja kato mikä sua miellyttää
5.11.2012 0:06
Mkkode kirjoitti:ostin kaveriltani uuden koneen pevuun ja laitoin kiinni, nyt pitäisi käydä katsastamassa, tutkivatko moottorinumeron ja sanovatko siitä mitään vai onko sillä mitään väliä?
Ei ne siitä mitään sano.
5.11.2012 22:56
Mistäköhän materiaalista peeveehin pystyys sorvaamahan torella lujan ja kestävän kampiakselin ?
5.11.2012 23:18
No mitäköhän nyt edes meinaa "todella luja ja kestävä"?
5.11.2012 23:33
luulisin että kestävämpi kun vakio
tuskin se edellinen mistään alumiinistä tehty on..
ja jostaki akselista sais varmaan pirun kovaa jotaki karaistua vedettyä akselia, mutta mistäpä löytöö niin pirun isolla halkaisialla ..
5.11.2012 23:56
Mutta jos annetaan luokitteluks kestävämpi kun vakio ja todella luja ja kestävä, niin tulee miljoona vaihtoehtoa.
Meinasin nyt lähinnä että mihin tarkotukseen, ja mitä sen niinki pitäs sitte kestää. Meinattiiko nyt jotain vaan parempaa kankee, jotain pienen moottoripyörän kankee, vai jotain parituhattaheppasen dragsterin kankee.
6.11.2012 0:08
Miksi siihen tarvitsisi todella 'lujan ja kestävän' kampiakselin? Eikö vakio-kampiakseli kestä? Jos ei kestä niin melkein jopa herää kiinnostus että mikä 125cc RR-pyörän sylinteri sinne koneeseen oikein on saatu sovitettua?
Eikä sitä ihan noin vain muutenkaan lähdetä tekemään, että napataan jotain kovalta kuulostavaa metallia kuten "jokin karaistu ja vedetty akseli" josta sitten sorvissa pyöräyttämällä saadaan "luja ja kestävä". Ei me puhuta mistään renkaan akseliin tulevasta sovitusholkista, vaan moottorin kampiakselista.
6.11.2012 0:53
Muaki alko kiinnostaa että mitä tolla meinataan, jsut sen takia että mitä sen kampuran pitäs kestää jos ei vakio muka kestä. Kumminkin kaikki maholliset viritykset mitä mäki oon kuullu ja lukenu, ne hurjimatkin teho/kierros(/nopeus)määrät mitä niistä koneista on revitty, on hyvin suuri osa vedetty vakiokampuralla ilman ongelmia.
Sittenhän on näistä RäMistä muokattuja kampuroita ja kaikkee mahollista tietenkin.