Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
7.10.2013 22:50
Moro . Mulla ois derbi senda xtreme sm 2007 ja vireinä on tyhjä vakioputki, rajoittamaton cdi ja välit on 15/60 ja tarkotus ois ostaa tehoputki ja kysymys kuuluu että mitkä olisivat hyvät välit ja hyvä suutin että pääsisi 85-90kmh
8.10.2013 8:55
Jaa, no itse nykäsin menemään tuossa Metralla 88.4 kmh gpsään 14-65 väleillä ja 14mm kaasarilla sendalla
itse kyllä suosittelen tuota Metraa jokaiselle joka ei "tosissaan" lähe virittelemään, sopii aika hyvin vakiopytyn kanssa yhteen
Ja suutin riippuu aina kaasarin koosta, itsellä tällä hetkellä 80, kesällä käy ehkä hitusen rikkaalla. kesäkoosta en osaa sanoa, koska ajelin tähän asti Teboilin bensalla ja nyt vaihdoin ST1 ja toimii paljon paremmin. Ei Teboilin lisäaineet oikee toimi 2T vekottimissa.
8.10.2013 12:24
Dioxide kirjoitti:Jaa, no itse nykäsin menemään tuossa Metralla 88.4 kmh gpsään 14-65 väleillä ja 14mm kaasarilla sendalla
itse kyllä suosittelen tuota Metraa jokaiselle joka ei "tosissaan" lähe virittelemään, sopii aika hyvin vakiopytyn kanssa yhteen
Ja suutin riippuu aina kaasarin koosta, itsellä tällä hetkellä 80, kesällä käy ehkä hitusen rikkaalla. kesäkoosta en osaa sanoa, koska ajelin tähän asti Teboilin bensalla ja nyt vaihdoin ST1 ja toimii paljon paremmin. Ei Teboilin lisäaineet oikee toimi 2T vekottimissa.
Mitä mieltä olet turbokit tehoputkesta ?
onko kokemuksia ?
8.10.2013 14:45
Turbokitit ljakaa mielipiteitä aika pahasti.
1. Kova ääni, koska paisari on ohutta peltiä, kilkkaa ikävästi eikä äänenvaimentimen vaihto paljoa auta.
2. Tehoalue yläkiekoilla, syö paljon bensaa tästä johtuen, ja vaihteita saa ränkätä heti jos pyörä putoaa piikiltä. Kaupunkiajossa voisi kuvitella olevan varsin ikävä myös.
3. Ylipäätään se, että se on turbokit.
Ite en noista syistä hankkisi turbokitin putkulaa, piä mieluummin vakio, tai esim. technigas tjms.
8.10.2013 15:31
arsori kirjoitti:Turbokitit ljakaa mielipiteitä aika pahasti.
1. Kova ääni, koska paisari on ohutta peltiä, kilkkaa ikävästi eikä äänenvaimentimen vaihto paljoa auta.
2. Tehoalue yläkiekoilla, syö paljon bensaa tästä johtuen, ja vaihteita saa ränkätä heti jos pyörä putoaa piikiltä. Kaupunkiajossa voisi kuvitella olevan varsin ikävä myös.
3. Ylipäätään se, että se on turbokit.
Ite en noista syistä hankkisi turbokitin putkulaa, piä mieluummin vakio, tai esim. technigas tjms.
Osaatko sanoa mikä suutin sopisi derbiin technigasin kanssa ?
8.10.2013 16:04
14mm kaasarin kanssa 75-80. Mulla oli tälläsillä keleillä E-noxin kans 80 suutin ja toimi hyvin, kesällä vähän pienemmän sais laittaa.
8.10.2013 16:50
Kiitoksia ! Näistä tiedoista oli hyötyä
9.10.2013 16:41
en tiedä onko oikea topicci, mutta..
mitä takaiskareita suosittelisitte derbi senda x-raceen? mieluiten säädettävä*
oisko joku hussen takaiskari paljonkin parempi vrt. derbin takaiskariin?
ja mites nää jarrulevyt? mitään suurempia, tehokkaampia saatavilla/käykö esim. drd pro:n etujarrulevy x-raceen??
12.10.2013 11:10
Olin tuossa aivan helvetin hölmö, menin sitten korkkaamaan koneen pohjassa olevan öljyntyhjennys reiän
Kulunu ylimmät pari kierrettä niin, ettei se pultti tiukkaannu kun tiettyyn pisteeseen. Onko ideoita miten korjata
? Laitoin tiivistesilikoonia ja tiukkasin niin paljon kuin pystyi ja ainankaan eilen ei n. 10km ajomatkan jälkeen tiputtanut ollenkaan, mutta vähän ilkeetä ajaa pelko perseessä kokoaika että sylkee öljyt pihalle.
12.10.2013 13:13
Dioxide kirjoitti:Olin tuossa aivan helvetin hölmö, menin sitten korkkaamaan koneen pohjassa olevan öljyntyhjennys reiän
Kulunu ylimmät pari kierrettä niin, ettei se pultti tiukkaannu kun tiettyyn pisteeseen. Onko ideoita miten korjata
? Laitoin tiivistesilikoonia ja tiukkasin niin paljon kuin pystyi ja ainankaan eilen ei n. 10km ajomatkan jälkeen tiputtanut ollenkaan, mutta vähän ilkeetä ajaa pelko perseessä kokoaika että sylkee öljyt pihalle.
Laita vaikka pari kupariprikkaa lisää sinne välii + tiivistemassaa vähän?
12.10.2013 13:27
Joo pitääpi käyä hommaamassa, jos ei pidä. Mietin että auttaako kierre lukite? Lähinnä huolenaihe on ettei se pultti tärise auki, kyllä se nyt öljyt pitää sisällään mutta ois aika ilkeetä että putoaa kesken ajon öljyt tielle
12.10.2013 14:57
Loctiten sinistä kierrelukitetta, niin saat joskus sen pultin joskus vielä irti.
12.10.2013 15:05
Dioxide kirjoitti:Joo pitääpi käyä hommaamassa, jos ei pidä. Mietin että auttaako kierre lukite? Lähinnä huolenaihe on ettei se pultti tärise auki, kyllä se nyt öljyt pitää sisällään mutta ois aika ilkeetä että putoaa kesken ajon öljyt tielle
Kierrelukitetta ja tiivistemassaa vähän nii kyl uskon et pysyy
Kaverin kotarilla oltii ajelemas ja sit pohjaproppu oli tippunu jonnekki nii vuos öljyt ulos aina jarruttaessa ja sillo kun pysähdyttii. Muuten kovas ajos ei vuotanu öljyy..
12.10.2013 17:35
arsori kirjoitti:Loctiten sinistä kierrelukitetta, niin saat joskus sen pultin joskus vielä irti.
Jepa, kiitos tästä! Jos nyt talveen asti pysyis, niin vois sitten projektoida mopon viimosen päälle ja sitten pistää myyntiin
19.10.2013 21:57
Mites kun aamulla laittaa mopon käymää, ja oon kyllä lämmitelly konetta ja pumpannu kytkintä aika paljo, mut ku sit laittaa ykkösen silmään, kuuluu rasahdus ihan ku jotkut rattaat ottas hazardisti yhteen..:o ja vaihde jää vapaalle, sen jälkeen kyllä menee taas normisti