Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
3.4.2013 14:28
Deeteemann:
Epäilisin että sulla ei oo painelevy siinä tapauksesa oikeassa asennossa. Se menee pohjaan asti ainoastaan yhdessä asennossa ja oikian asennon löytää kun katsoo sitä painelevyn nuolta ja suuntaa sen kytkinkupissa olevan merkin suuntaan. Näät kyllä sen ku sillä painelevyllä on neljä mahollista asentoa että milloin se on pohjassa.
Palezu kirjoitti:... Tuo suutinhomma vaikuttaa kummalliselta kun se välillä röpöttää pahasti eikä ota täysiä kiekkoja mutta ajossa sitten yleensä toimii ja ajon jälkeen ottaa vapaallakin kierrosta mutta kun antaa olla tyhjäkäynnillä jonkun aikaa niin alkaa taas röpöttää. Kumminkin katti irti putkessa
Ootko kokeillu neulaa laskea ja ilmaruuvia aukasta jos käy alakierroksilla ja tyhjäkäynnillä turhan rikkaalla ja sen johdosta meinaa tukehtua jos on kauemmin tyhjäkäynnillä?
3.4.2013 14:54
siimo- kirjoitti:Deeteemann:
Epäilisin että sulla ei oo painelevy siinä tapauksesa oikeassa asennossa. Se menee pohjaan asti ainoastaan yhdessä asennossa ja oikian asennon löytää kun katsoo sitä painelevyn nuolta ja suuntaa sen kytkinkupissa olevan merkin suuntaan. Näät kyllä sen ku sillä painelevyllä on neljä mahollista asentoa että milloin se on pohjassa.
Kiitos, en tosiaan edes hoksannut moista katsoa, joten vika on varmasti siinä. Liika ilma ongelma selvisi ku laitoin kaasarin kylkeen kiinni sen ihme häpräkkeen, joka kuulemma puskee kaasarille ilmaa kovilla kierroksilla. En sitten tiedä onko se oikeasti joku wanna be turbo vai mikä sen toiminta periaate on.. Jätin sen vaan konerempan jälkeen pois ku siitä on johotki ollu poikki meleko kauan
E: ja eikös sen kytkinpuolen lohkon saa auki irrottamatta konetta
3.4.2013 17:40
Miten nuo kytkinlevyt? Näkkyis olevan 1 ja 2 levyjä, ja milä alimmaiseksi eli ekana?
3.4.2013 18:48
Tuossa on kytkimen räjäytyskuva:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/2773/50759/MAB/0-968-1-m426-m768-m12691-m2773-s2897-d50759/Clutch.htmlJoo kaverin detsistä poltettiin nyt karstat putkesta ja todettiin että sen oli joku jo aukaissut ja tyhjentänyt kokonaan. Ja sitten huomattiin että ne putken seinämät on vissiin jotenki ontot
kolistelin putkea lattiaan että karstat tippuis pois niin sieltä tipahti metallinpala ja katoin sisälle niin putken sisäseinämässä oli reikä mutta ei kumminkaan ulkopuolella eli siinä on vissiin tavallaan 2 putkea päällekkäin ja välissä on ilmaa
??
Noh sitte laitettiin uutta bensaa, ja ilmeisesti vanha oli jotenki paskaista kun nyt savutus näytti loppuneen ja ei röpötellyt enää yhtään. Alko tuntua pikemminkin että nyt se 100 suutin saattaiski olla liian pieni. Ei kyllä kovin tehokas ole tuo putki, keskialueella vetää jotenkin mutta ei se ylhäällä jaksa ajossa kiertää. Tuossa on kyllä tosi ihmeellinen käyntiääni. Vähän kuin joku turbokitin kilinä mutta ei niin terävä vaan semmonen ihme rutina. Ei se kuitenkaan hajonneelta laakerilta minusta kuulosta. Saa nähä mitä tuollekkin tapahtuu
3.4.2013 23:43
Joo... Onko laakereista vai mistä tämä vika? Eli ajoin ihanormaalisti parkkihalliin ja lähtiessä huomasin, että jokin ny eitoimi kunnolla, kun piti outoo ääntä ja oli outo ajaa. Siinä hetken katottaessa huomasin kaverinkaa, että ketjut hinkkaa ketjunsuoja pidikettä. No siitä sitte ajoin jonku 3km matkalla huomasin, että takajarru eioikee tykkää toimii ja rengas heiluu. Pysähyin ja huomasin et rengas heiluu sivuttais suunnassa... Eli väljää siellä akselinluona.
4.4.2013 7:46
Joo kyllä toi sivuttaissuunan klappi viittais rikkinäiseen laakeriin.
4.4.2013 20:37
Mistä mahtaa johtua kun dt 08 ei lähde käyntiin ja yskii vaan putkesta. Kipinä tulee ja bensaa tulee. Olisko mahdollista että sylinterissä/männässä olis jotain häikkää. Liian väljä, ei pidä painetta? Luulis kuitenkin lähtevän edes käyntii vaikka oliskin väljä mäntä...
4.4.2013 21:25
Ootko tulpan vaihtanu? Nimittäi voi se tulppa olla rikki vaikka antaiski kipinän.
5.4.2013 21:57
Mikä vois ol vikan ko oon ajanu mopol n.viikon ja tänään meni etuvalo ja takavalo pimeeks. Vilkut ja mittari toimii.Oon ladannu akun et ei pitäis ol siit kii
Dt50 2010
6.4.2013 17:24
Apuja! mitäs nyt kun takajarrusta hävisi paineet yhtääkkiä, eikä ilmaus tunnu auttavan. Aina kun on pumpannut ja aukaisee se nipan, niin räkii vain ilmakuplia sietä
ei auta vaikka kuinka pitkään ilmaisi
6.4.2013 19:42
Hei, nyt tarttee jeesii, eli mulla on tällähetkellä tekniikkana leovincen putki, rajoittamattomat kiekat ja 95* suutin. Ja ongelma on se, että jos ajan ns.täysillä ja sen jälkeen kaasu nollille ja alan jarruttamaan valoihin niin ne kierrokset jää leijjailemaan sinne melko ylös , sitten ne pikku hiljaa alkaa tippuu, mut se on vitun rasittavaa kun kiihdyttäessä kuuluu vaihteen vaihdon välissä kun kone "käy" . Ja mielestäni suutin on tarpeeksi iso. Eli jeesii pliis
6.4.2013 21:10
Moro. Elikkäs Detsissäni (v.2010) on vikana että takavalo ja etuvalo eivät kumpikaan pala. Mitä tehdä?
6.4.2013 21:22
Sähkövioille:
Katsokaa että liittimet varmasti kiinni ja kunnossa (ettei ole palanut)
Ilmausta:
Millä tavalla ilmaat jarrut?
Itse ilmailtiin itsetehdyllä pyöränrengaspatentilla ja hyvin saatiin paskat ja kuplat ulos.
Kai jätät sinne säiliöön nesteitä kun ilmaat,ettei se hörppää heti uutta ilmaa
Suutinongelmia:
Oisko kaasari tukossa?
Meneehän kaasuvaijeri tarpeeksi suoraan ja löysällä...siis ettei kaasu hirtä?
6.4.2013 21:42
Jippeyee kirjoitti:Sähkövioille:
Katsokaa että liittimet varmasti kiinni ja kunnossa (ettei ole palanut)
Ilmausta:
Millä tavalla ilmaat jarrut?
Itse ilmailtiin itsetehdyllä pyöränrengaspatentilla ja hyvin saatiin paskat ja kuplat ulos.
Kai jätät sinne säiliöön nesteitä kun ilmaat,ettei se hörppää heti uutta ilmaa
Suutinongelmia:
Oisko kaasari tukossa?
Meneehän kaasuvaijeri tarpeeksi suoraan ja löysällä...siis ettei kaasu hirtä?
Mitä se niikun suoranaisesti tarkottaa jos sanoo että kaasari tukossa ?
6.4.2013 22:57
Siis ilmaan ne jarrut normaalisti (eli pumppaan, poljin pohjaan, nippa löysälle ja parin sekunnin odotus, sitten nippa kiinni ja pumppaamaan) mutta voisitko valaista tuota polkupyöräptentti ilmausta?
ja säiliössä on aina nestettä