Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.2.2018 21:53
Minkä värinen on tulppa? Jos se on valkea niin käy liian laihalla. Noilla vireillä vakiosuutin on liian pieni, kannattaa kokeilla vaikka 64-68. Ja
motowikin puolella lukee että se tk suutin pitäisi vaihtaa isompaan jos ilmansuodattimeen ja imukaulaan koskee niin kannattaa sekin varmaan tehdä.
Ei siinä aina tiedä että mikä auttaa kun itellä 66 suutimella röpötti enemmän mitä nykyisellä 68 suuttimella
Ja kaikki mopot on yksilöitä.
E:
Tästä löytyy pääsuutinsarja ja
tästä tyhjäkäyntisuutinsarja. Molemmat vakiokaasarille.
12.2.2018 22:10
No joo enkyllä tiiä ku kesällä toimi moiteettomasti iha 60 suuttimella ja noilla vireillä ja kun juuri katsoin niin tulppa oli ihan suklaan värinen.
13.2.2018 8:18
Hmm... on kyllä outoa. Talvella vaan se että pitäisi vähän rikkaammalla olla säädöt kuin kesällä. Muuta en kyllä osaa neuvoksi antaa :/
21.2.2018 19:43
Ollaan nyt kokeiltu ihan uuttakaasari kaikki osat vakiona putki imukaula ollaan vaihettu ihan uudet bensat tulpanhattu on uusi kansi ja mäntä puhdistettu karstasta eikä mikään ole auttanut kumma juttu täytyypi ostaa siis kunnon derby
26.2.2018 23:11
Noniin eli vika tehojen katoamiseen löytyi oltiin kaverinkanssa ennen joulua pistetty nokkaratasta yhen piikin eteenpäin että kohdat olisivat vastakkain kannessa ja vauhtipyörässä T kohdassa. Eilen muistelin että perskules siitähän katos tehot tuonjälkeen mutta käyntiin lähti aina ykkösellä kun ennen piti työntää kotiin asti ennenkuin lähti käymään no vaihdoin taas takaisin "vakio" kohtaan ja no jopas tehot tuli takaisin mutta kaasusta sammuu silti mutta kyllä sillä silti nyt kelpaa ajaa ei enään tarvitse 50 kymppiä munakyykyssä painaa keskustassakaan. Se vain ihmetyttää että merkit oli kaikkialla kohdallaan nokassa rataan pisteen ja kannessa olevan pisteen kanssa ja T kohta vauhtipyörästä oikeassa kohdassa
sitä saa sitten ihmetellä. Nyt vain ärsyttää tuo pätkiminen kun yrittää keulia painat kytkimen pohjaan ja sitten kaasun moottori pätkii ja empii vähän sitten kierrokset nousevat nojaa ei se talvella haittaa kuhan vaa kulkee
1.3.2018 21:02
Olisko täällä porukalla antaa vinkkiä miksei mana lähe käyntiin?
Jo tehtyä:
venttiilit säädetty, toisella samanlaisella tulpalla kokeiltu, kaasari putsattu ja tarkistettu, hana toimii ja bensaa tulee sekä on&res asennoissa... myös venttiilien kuntoa tarkasteltu tulpanreijästä ja toimiville nekin näyttivät
Puristuksia on ihan kiitettävästi ja kyseessä on 50cc kone
1.3.2018 21:03
TooPeli28 kirjoitti:Olisko täällä porukalla antaa vinkkiä miksei mana lähe käyntiin?
Jo tehtyä:
venttiilit säädetty, toisella samanlaisella tulpalla kokeiltu, kaasari putsattu ja tarkistettu, hana toimii ja bensaa tulee sekä on&res asennoissa... myös venttiilien kuntoa tarkasteltu tulpanreijästä ja toimiville nekin näyttivät
Puristuksia on ihan kiitettävästi ja kyseessä on 50cc kone
2.3.2018 14:51
TooPeli28 kirjoitti:Olisko täällä porukalla antaa vinkkiä miksei mana lähe käyntiin?
Jo tehtyä:
venttiilit säädetty, toisella samanlaisella tulpalla kokeiltu, kaasari putsattu ja tarkistettu, hana toimii ja bensaa tulee sekä on&res asennoissa... myös venttiilien kuntoa tarkasteltu tulpanreijästä ja toimiville nekin näyttivät
Puristuksia on ihan kiitettävästi ja kyseessä on 50cc kone
Kato onko ajotukset kunnossa ja kato saako kipinää
3.3.2018 10:02
Ajotukset pitäs olla kunnos ku kinetta ei oo koskaa avattu, ja kipinääki saa
3.3.2018 17:16
StiinaMonkey kirjoitti:Nyt vain ärsyttää tuo pätkiminen kun yrittää keulia painat kytkimen pohjaan ja sitten kaasun moottori pätkii ja empii vähän sitten kierrokset nousevat nojaa ei se talvella haittaa kuhan vaa kulkee
Itellä sama ongelma että pätkii kun yrittää kytkinpommittaa. Johtuu varmaan talvesta.
21.3.2018 22:01
Mikä vois olla mankissa, kun muutaman kerran lähti käyntiin, sitten ei enää kipinää.. vaihdoin koko koneen 50cc Lifan -> 125 Skyteamin koneeseen, teki saman.. käynnisty kahdesti mutta sitten ei enää kipinää. Välissä vaihdettu tulpanjohto ja hattu. Mopossa jonkun vanhan omistajan karsimat sähköt (Toiminut kuiten aiemmin..) ja joku kiinan cdi, sekin ollut jo aiemmin. Välissä myös käyty jokainen liitos läpi ja laitettu niihin tinaa, maadoitus pitäisi olla kunnossa. Myöskin kokeiltu eri tulpilla.
Voiko staattori olla kärähtänyt ja miksi? Virtaa kyllä tuntuisi tulevan kun kädessä sen verran tuntui.. ei huvittaisi tollasta sähköstartillisen staattoria ruveta uusimaan heti ensimmäisenä..
28.3.2018 19:20
Olisko jollakulla jotakin vinkkiä, kun tarviis vissiin mankin keulaan lisäillä öljyä. Pumput siis painuu pohjaan saakka ihan pienestä painamisesta.
Siis: 1. Mistä/miten lisätään? 2. Mitä öljyä kannattaisi laittaa?
3.4.2018 21:01
Mikä voi olla mankissa ongelma? Eli on siis 2017 skyteam jossa on vapari, kuriton imukaula sekä 70 suutin. Välit on 13-40. Ei kule kuin 50km/h. Vai onko yksinkertaisesti vaan niin laiska? Venat ja ajotus on kunnossa.
3.4.2018 21:07
jos katot siitä kiinanmittarista nopeuden nii ihme että edes liikkuu. Mutta ei nää mitään tehopesiä ole
Kannattaa vaan porata se vakio kaula, jos oot siihen 16mm kaasariin heittänyt 20mm imukaulan niin siinä ainakin saattaa mennä tehoja. Ota kans sieltä ilmanputsarista se reikälevy irti.
3.4.2018 21:09
Menee siis gepsiin 50km/h ja siinä on 16mm kaula ja se vaahtomuovisuodatin