Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: MRX / RRX / Spike

5.7.2014 4:16

Joo kiitos vastauksista! Ja kun kattelin Motonetin listoilta en ainakaan löytänyt niitä, mutta netistä saan tilattua. Ja muutes mitä meinaat kun sanot, että niitä on "50 ja 80mm" kumpi noista on sitten sopiva?

Re: MRX / RRX / Spike

7.7.2014 14:06

Onks Rieju miten tilava mopo? Mahtuuks sinne miten iso kaasutin jne.?

Lähinnä virittelyn kannalta kyselen.. jos sais sellaisen 28mm Mikuni TM kaasuttimen tai 32mm Keihin PWK kaasuttimen mahtumaan sinne vaivatta, niin olisi todella suuri plussa.

Myös huoltojen helppous olisi sitäkin parempi asia. Eli öljynvaihdon, kaasuttimen säätämisen.. pitäisi olla nopeaa ja vaivatonta.

Vertailun vuoksi, itselläni kestää n. 20-25 minuuttia purkaa ja kasata Derbi, jos pitää vaihtaa esim. pääsuutin. Öljyjen vaihdossa kestää sitten joku 30-40 minuuttia vaikeaan paikkaan sijoitetun öljyntäyttökorkin vuoksi.

Re: MRX / RRX / Spike

7.7.2014 14:52

Kaasarin mahtumiseen en kommentoi, mutta rieju on tosi tilava ja suuttimen vaihto ja öljynvaihto on molemmat n. 5 minuutin hommia. Kaasarin säätöruuvien pyörittely onnistuu pitkällä rukarilla ihan suoraan.

Re: MRX / RRX / Spike

7.7.2014 21:21

NYT PIKAISIA VASTAUKSIA KIITOS!

Eli välittömästi kun polkaisee riepun käyntiin alkaa kierrokset nousta korkealle?..
Alkoi kun TAAS kaaduin jotenkin taidokkaasti oikealle kyljelle (ku jalat ei riittäny sillalle lankkua pitkin noustes ja sit kuppsahdin)
Välillä saattaa jäädä sinne 3000rpm paikkeille mutta kun painaa kaasua niin kierrokset jäävät leijumaan :paha:
Ennen toimi normaalisti/hyvin! ;)
Tekniikasta sen verran jos sil on välii et Yasuni r70 tehari, 102 suutin
Keskiviikkona pitäs mennä ajokokeeseen ja koko mopo ei oo toiminu yli viikkoon.
Ja jarrut sain pelittään kun asensin sen pääjarrusylinterin korjaussarjan 8)
Im so proud :lol: '

Imuvuotoa? Avasin kaasarin ja puhdistin suuttimet, katsoin että luisti liikkuu niinkuin pitääkin, ilmanputsaria katoin, mutta en vielä tehnyt mitään kun ajattelin et puhdistan iha siihen tarkotetulla aineella.
Voiko johtua tulpasta? Lähtenyt lähiakoina aika huonosti käyntiin :roll:
Seokset`? Voiko käydä liian laihalla vaikka ennen toiminut ihan hyvin?

Re: MRX / RRX / Spike

7.7.2014 22:22

@Pertti Kotos Suurella todennäköisyydellä imuvuotoa. Ilmanputsarikotelo? Imutorvi? Imukaula? Magneeton puolen stefa? Tarkista nuo, onko halkeamia tms.

@jawa123 No se on hyvä juttu.. eiköhän sinne mahdu jopa toi Keihin PWK 32mm kaasutin. Suunnitelmissa olis rakentaa +20whp mopedi.. Bidalot 70cc RR, MVT 44,8mm kampura.. joten suurelle kaasuttimelle tulee tarvetta ja huoltovälien vuoksi mopon pitää olla tilava, jotta se sujuisi vaivattomasti. ;)

Re: MRX / RRX / Spike

7.7.2014 22:36

Mrt on kyllä pirusti tilavampi ku nää mrx, rrx yms. Näissä mrxissä ei saa edes tulppaa vaihdettua purkamatta puolta mopoa, mrteessä mahtuu vaihtamaan männän ottamatta edes etukatteita irti. :lol:

Re: MRX / RRX / Spike

7.7.2014 22:42

Mahdatko nyt puhua kokemuksesta näet omassa mrx:ssä ei tarvii irrottaa yhtään mitään tulppaa vaihtaessa ja pyttyä vaihtaessa en irrottanut mitään muuta kun oikeen puolen etukatteen ;)

Re: MRX / RRX / Spike

7.7.2014 22:44

Samoilla linjoilla kyllä Jawan kans 8)
Kaikki hoituu näppärästi ja helposti ilman suurempaa vaivaa :nörtti:

Re: MRX / RRX / Spike

7.7.2014 23:06

Ja MRT maksaa vähintään 200-400€ enemmän ja vieläpä se EFI / Dellorto / Mikä lie.

Kyllähän tuo MRT näyttää todella tilavalta, mut hinta on todella iso este. ;)

Re: MRX / RRX / Spike

8.7.2014 4:27

Ei kukaan osaisi kertoa niiden MRXn pakoputken kiinnite jousien kokoa (mm) ? :roll:

Re: MRX / RRX / Spike

8.7.2014 14:34

Silloin kun mulla oli tollanen MRX Rieju niin jos mä suunnittelin tulpan vaihtoa tai suuttimen vaihtoa niin pääsi helpommalla kun nappas etukatteet ja tankin pois. Jos suutinta alko vaihtamaan niin paisari vielä pois. Mutta noiden osien purkamiseen meni muutama minuutti. Ja on noissa uudemmissa MRX:ssä myös Dellorton boksi. Olisko ollu että 07 ja uudemmat niin niissä on Dellorton cdi.

Re: MRX / RRX / Spike

8.7.2014 18:22

Edelleen tarttisin apuja :nolo:
Eihän se nyt voi olla että öljypumppu on paskana ja mopo kävisi ihan sairaan laihalla??

Re: MRX / RRX / Spike

8.7.2014 18:37

Se on edelleen sitä imuvuotoa, sen korjaamiseen ei vaadita ilmanputsarin puhdistamista siihen soveltuvalla litkulla, kaasarin sisuksien puunaamista, vaan ihan ja ainoastaan sen vuotokohdan ettimistä ja paikkaamista. Se on suurella todennäköisyydellä vain huono liitos tai pieni vuoto imukaulassa tai sen välittömässä läheisyydessä.

Re: MRX / RRX / Spike

11.7.2014 22:30

MRX rieju on ainakin todella tilava, tulppa lähtee vaivatta mitään muuta irrottamatta. Esimerkiksi detseissä saa purkaa puol vehettä jos haluaa jotain irti...
Itellä ainoo ongelma tilan kanssa on ollut se, että 24 PWK:lla kaasuvaijeri ottaa tankin pohjaan kiinni vähän, mutta ei vaikuta mitenkään.

Re: MRX / RRX / Spike

15.7.2014 21:35

Normaali synkkä ja pimeä kesäilta... Rieju pärisee mukavasti perseen alla ja meno on nopeaa. Yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta mopon käynti alkaa pätkiä ja sammuu. Rieju lähtee hieman takkuraisesti käyntiin ja kesti vielä noin kilometrin kotiin.. Noniin elikkäs tolloin ilmeni ensimmäiset ongelmat, tänään kun tulin töistä sammui tienpäähän ja eipä ole sen jälkeen käynnistynyt. Itsellä tuli ihan ensimmäisenä mieleen tulppa ja vaihdoinkin sen jo, eipä auttanut. Testasin kipinän, ei tullut minkäänmoista kipinää. Eli mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Tulpanjohto ja hattu tsekattu eikä näkynyt mitään hapettumia, repeämiä ja liitokset olivat hyvät. Miten mitataan/katsotaan että puolalle tulee virtaa?