Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.11.2012 23:39
Ja se on paskin nimenomaan sen takia, kun kiinnitys jää helposti vuotamaan, joten ei saa säätöihin. Eli ei se vaikuta onko se mnaki vai ruohonleikkuri, eikä se kaasari ole paska, vaan pitää laittaa siihen kiinnitykseen sopiva, hyvä tiiviste ja sopivasti tiivistemassaa, ettei ole imuvuotoa. Sen takia Dellulla paska maine mankissa, kun kaikki vaan iskee kiinni eikä tajua tiivistää liitosta.
Vastaväitteitä?
2.11.2012 1:43
komppaaan reetua,kaasarin saa just niin hyviin säätöihin kun haluaa jos vaan on tiivis liitos.lortossa mitään vikaa oo.
2.11.2012 17:28
Sepä se, säätöihin saa ja tehoa lähtee jos jaksaa kiinnitykset hoitaa kunnolla.
7.11.2012 20:35
onks kellää tietoo et mikä nokka tos skyteamin 110cc koneessa on? ;o et saaks siihen kireempää
7.11.2012 22:31
Ota irti ja mittaa laakerien koot, siitä sit ettimään.
10.11.2012 23:51
Eksu21 kirjoitti:Osaisko joku sanoa että mikähän on manassa säädöistä, tai muuten väärin? mopo meni ennen n 55 ja keulia lähti :=) nytten se menee n 35 ja melko laiska ja vääntöä ei oikeen oo :S säädöt on tarkistettu ja ohitin on laitettu ja silti menee aika huonosti :O
kato venttiilien välykset
16.11.2012 14:46
Mistä löyty ohjeet/kaaviota jinkun cdi poksin asentamiseen hondaan?
18.11.2012 12:27
keetsy kirjoitti:http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewtopic.php?f=15&t=6832
Jos tuosta saisit jotain irti.
Kiitos tuo auttoi
20.11.2012 0:31
Manki ei lähe käymään, tuli semmosena vaihdossa. Kipinää tulee, kaasari saa bensaa, kuitenkaan ei edes lupaile tai yskäse vaikka kuinka potkii ja työntää. Viime omistaja ehkä jotain lampun kanssa säätänyt --> sähkövika? Mut silloi ei kait pitäis tulla kipinää, vai?Mist kannattas alotta? Magneettoa avaamaan? Niin ja akku ei ole kytkettynä mutta sen ei pitäisi kait vaikuttaa tähän? Ja joo aito mankin kone on, vm 90 jotain se missä on cdi sytytysjärjestelmä kait. Eka manki minulla on nyt niin en niistä paljon osaa.
20.11.2012 10:39
¤Hemuli¤ kirjoitti:Manki ei lähe käymään, tuli semmosena vaihdossa. Kipinää tulee, kaasari saa bensaa, kuitenkaan ei edes lupaile tai yskäse vaikka kuinka potkii ja työntää. Viime omistaja ehkä jotain lampun kanssa säätänyt --> sähkövika? Mut silloi ei kait pitäis tulla kipinää, vai?Mist kannattas alotta? Magneettoa avaamaan? Niin ja akku ei ole kytkettynä mutta sen ei pitäisi kait vaikuttaa tähän? Ja joo aito mankin kone on, vm 90 jotain se missä on cdi sytytysjärjestelmä kait. Eka manki minulla on nyt niin en niistä paljon osaa.
Itselläni kopio hondan koneen kanssa sama vika itsellä, antoi kipinää ja bensaa tuli kyllä, ei luvannut pätkääkään. Marssin lähimpään fixus liikkeeseen tulppaa noutamaan ja sillä vaivaisellä viidellä eurolla selvittiinkin. Eli vaihdappa vaikka vaan piruuttas se tulppa ja tsekkaa puristukset samalla
20.11.2012 15:57
Tosta on hyvä aloittaa
kiitän!
20.11.2012 16:47
Seuraavaks sitten säädät venttiilinvälykset ja katot että nokkaketjun ajoitus on kohdallaan. Ohjeita löytää ainaki googlettamalla.
20.11.2012 17:32
Tämän jälkeen tarkistat/putsaat kaasarin.
E: Ylläoleviin löytyy ohjeet Monkeyt.netistä.
22.11.2012 21:08
nyt moottori hyrrää mankissa!
magneetossa piili vika loppujen lopuksi! Nyt vaa säädöt kohilleen ja valot pelaamaan ni pääsee rakentelemaan varsinaista, toista manki projektia