Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
26.4.2013 19:44
Rikzaah kirjoitti:Vastausta ylempään; Genericissä on rajoittamaton CDI, sulla vika löytyy pikemminkin tulpasta tai pääsuuttimesta. Vaihda tulppa-- NGK BR9ES ja sit pääsuutin 100-105 (jos kuri pois), itsellä 105.
Oma kysymys; Mulla ei meinannu aikanaan mennä kaasari takaisin kiinni kunnolla, kun suutinta vaihtelin, näin ollen väänsin sitä pitkää ohutta 'kullanväristä' pilliä, joka sitten meni katkeamaan... Jos en ihan väärässä ole, niin siitä tulee bensa kaasarin sisään. Toivon että sillä ei ole ollut merkitystä viimeaikaisiin käynnistysongelmiin, käynnistyy kyllä jos ensin avaa kaasarin ja kaataa bensat pois ja pistää sitten kaasarin takasin kiinni. Käynnistyy myös jos ajettu viikolla.. Bensa tosin vanhaa, mutta sitä stabilisointi ainetta on käytetty. Niin voisiko tuolla pillillä olla jotain yhteyttä tähän?
Vaihdoin tulpan BR7ES -> BR8ES ja 95 suuttimen -> 98 ja nyt toimii. 100 eikä 105 suuttimet toimineet. Välillä silti kun ajaa niin jää siihen 60 km/h, kun normaalisti menee 65-68km/h
26.4.2013 20:06
Aijaa, kumma juttu.... Katso vaikka ilmanputsaria, jos se olisi paskanen.. Kummiskin putsaa ja öljyä se.
27.4.2013 21:48
Tänään huiput............drumroll............. 72 km/h
vireinä kuri pois ja 105 suutin
27.4.2013 21:55
Mulla menee 63km/h ja hyvänä päivänä rippuen tähtien asennosta ja ilmakehän sisältämän hapen määrästä 67km/h
Kuriton vakioputki, 10piikkinen eturatas ja 103suutin... Menis vielä kovempaa jos ois vakiovälit
27.4.2013 22:28
Joo o
Netin ratas laskurin mukaan mulla menis 81km/h jos olis 13/58 välit, se on sit eri asia jaksaako vääntää
Houkuttaa nuo välit kyllä...
29.4.2013 0:00
Ja muuten että tossa <2012 mallin "Competition" mallissa on hiano mittaristo :O Nimittäin digitaalinen! Voi kun sellaisen voisi ostaa varaosana ja asentaa sillä tavalla <3
1.5.2013 20:54
Kestääkö genericit sen 3 vuotta jos ainakin kesäsin ajelis iha vakiona, kyllähä varmaa pieniä vikoja tulee mut joka tapaukses kiinnostais tietää
1.5.2013 21:07
Ite en kyllä tällästä sontaa enää uudelleen ostais, osta mielummin joku käytetty vakiokuntoinen detsi.
2.5.2013 13:06
Minkäslaista mittaristoo tähän kannattais hankkia? Vakio uhkaa vähän pätkiä :S
2.5.2013 21:04
Osaisko joku sanoo et onks noi genet kovinki hitaita ku genericeissä oli 1,3kW ja keewayssä 4,jotai kW, vai johtuuko siitä et toisessa kerrottii rajotettu ja toisessa rajoittamaton, oon vähä kokematon näissä asioissa
2.5.2013 21:38
Omassa kiivissä oli papereissa 1,3 kW. Samoja pyöriä nää on.
2.5.2013 23:36
Mopojen kohdalla noille valmistajien ilmoittamille teholukemille ei yleisesti ottaen kannata kovin paljoa painoarvoa antaa. Omien kokemusten mukaan osassa on ilmoitettu takapyöräteho, osassa koneen antama teho ja loppuihin on arvattu jokin hienolta kuulostava lukema.
5.5.2013 13:23
Moi! Nytte on kummallista asioo genericistä ostin tollasen mopon ja ajettu noin 300km ja nytte eka öljynvaihto ja kone oli täynnä vihreetä öljyä???? Onko toi 2t öljyä kun en oo moista koskaan nähny koneessa. Kytkin toiminut aika kehnosti ja vaihteet menny huonosti päälle aikasemmin nytte konees oikeet öljyt joten voiko tuossa mennä kytkin mäsäksi tai jotain kun on tuommoset paskaöljyt konees?? Millä tuon koneen pesee tai putsaa sisältäpäin vai onko tarpeellista edes?
8.5.2013 16:11
Laitat vaan ne uudet öljyt sinne, ja vanhat pois.
Muuten miten saa kaasarin bensapintaa nostettua?
10.5.2013 19:42
Mikäs tämä ilmanputsarisnorkkelikuri oikeen on o.O Sain tietää vasta nyt. Missäs kohtaa se kuristus on? Pitääkö avata se akku ja ilmanputsari suoja ennen kun pääsee käsiksi, vai onko se siellä toisessa päässä? Itsellä kuriton, niin tuleekohan yhtään mitään tehoja.. Ei huomattavaa tietenkään.. Katson toki itse kun pääsen katsomaan.
EDIT: Ei mitään enään
Se oli sen snorkkelin päässä, ja lähti ruuvarilla.