Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
4.6.2014 10:34
Mikihän tossa Derbissä on kun vaihdoin kannentiivisteen ja ilmasin jäähdytysjärjestelmän, mutta silti niitä nesteitä katoaa sieltä johonkin?
4.6.2014 14:35
Laitoikko tiivistee oikeinpäin? Kato kans onko kaikki pultit kiriällä, letkut kunnolla kiinni ja öljyt et vuotaako vesipumpin stefa, öljy valkosta tai harmaata ku on veet sekasi, kansiki voi olla kiero.
4.6.2014 15:49
Elikkäs derbini vuotaa öljyä alkukäyrän kohdalta, joten onko alkukäyrän ja moottorin välissä jonkilaista stefaa?
Onko muilla tullut samaa ongelmaa ja onko se mahdollisesti syynä, kun samoihin aikoihin kun öljyä alkoi vuotamaan niin mopon äänet muuttui ihan pirullisesti.
4.6.2014 17:03
Onko kolahtanu johonki et ois putki löystyny, sielä on vuosimallista riippuen joko tämmönen
-05 eli Vanhanmallin tai
06- eli uudenmallinja kummassaki kuvassa pienin tiiviste on pakoaukon
4.6.2014 23:25
junavaunu kirjoitti:Minkäköhän takia leipoo? Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu, suutin on 108, vakioputki kiinni.
Vissiin lämpöleikkaa lievästi ku toimii sen jälkeen iha hyvi ja on puristuksia.
Männässä kummallakin sivulla tollaset jäljet:
https://www.dropbox.com/s/fe5z922x5ohk7 ... 171147.jpg
5.6.2014 18:25
No nyt toimi jäähdytys järjestelmä ja heti kun pääsin ajamaan niin muuten kyllä kulkee ja kiihtyy, mutta vitos vaihteen lopussa ja kutosella ei kiihdy enään ollenkaan. Mikäköhän vikana?
5.6.2014 21:49
Minkähän kokoset stefat tuohon marzochin magnum keulaan menee ja mikä olis hyvää öljyä keulahan?
ja paljokohan yhteen pumppuun pitääs sitä öljyy laittaa
6.6.2014 14:11
Sain derbin laakeri remontin tehtyä kaikki mekaaninen tuntui toimivan mutta kipinÄä mopo ei tunnu antavan. Vaihdoin tulpan ja tulpanjohdon ja tarkistin tekemäni liitokset ei vaikutusta... Koitin mopoa työntämällä käyntii työnnön aikana valot paloivat normaalisti mutta käyntiin mopo ei lähtenyt.. Mikähä vikana, staattori?? Millaisia lukemia tonne staattorin piuhoille pitäs tulla??
6.6.2014 23:33
Mistä saa koropalikoita derbi drd evo limited editioniin vm.09???
7.6.2014 0:00
Yksityiseltä tai itse tekemällä, itse suosittelen Zirkonia täälä mototissa.
7.6.2014 0:10
Mikäs on menny derbistä kun joutu ajaan ilman kytkin vaijeria ja muutaman kerran vaihoin ylös vaihteita. sammutin mopon vauheista 5. vaihteella ja jarrujin vähän. Sen jälkeen vaihoin kytkinvaijerin ja koitin niin kun kytkintä paino vähän niin kuulu rahinaa kytkin puolelta. Sitten ku vaihto vaihteen ja päästi kytkimen niin ei mitään. Vaihe oli kummiski silmäs eikä mitään vaihe toiminu. Sitten ku mopo oli käynnissä ja vaihe oli päällä niin kun paino kytkimen pohjaan niin se oli vähän niinku lukossa muttei liikkunu.
7.6.2014 10:51
Mulla teki samaa ku palo kytkin kiinni ku luisti nii paljo, mut sullaha ei ollu kytkin käytösä joten veikkaisin et vaiherumpu tai joku vaihteiston muun osa ois rikki, vaihoitko alaspäin vaihteita?
7.6.2014 11:37
Mikähän Derbissä vikana kun muuten kyllä kulkee ja kiihtyy, mutta vitos vaihteen lopussa ja kutosella ei kiihdy enään ollenkaan. Mikäköhän vikana? Ennen kulki vähän yli 70 km/h Ja nyt vaan noin 50 km/h.
7.6.2014 14:04
hartsaa kirjoitti:Minkähän kokoset stefat tuohon marzochin magnum keulaan menee ja mikä olis hyvää öljyä keulahan?
ja paljokohan yhteen pumppuun pitääs sitä öljyy laittaa
Itse hain biltemasta 10W fork öljyä, hyvin se näyttää toimivan. Vanhat oli varmaan alkuperäiset, oli niin mustat ja vetiset. Mittasin vanhojen öljyenmäärän joka oli 0,4L / pumppu. Laitoin litran pullon puoliksi eli yhteensä 0,5L /pumppu.Hyvin nyt toimii ja keula tuntuu taas jäykemmältä.
7.6.2014 16:26
Ilimasin tuon jäähytys tsysteemin sillain että kanteen menevä letku irti ja siitä nesteen sisään ja kun siitä reiästä alko tuleen nestettä niin pistin sormen eteen ja jatkoin kaatamista kunnes paisuntasäiliö täyttyi. Voiko sen tehdä noinkin?? O.o