Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

23.9.2013 18:46

Dioxide kirjoitti:Eikös se ole BR8ES eikä B8ES

Juu, siis nehän on sama asia, BR8ES: sä vaa on se häiriönesto mikä onkaa, eli se tappi siinä tulpan päässä. Jos se ei käy tulpanhattuun nii sen voi vaa kääntää piheillä pois siitä.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

23.9.2013 18:50

Dunno, itse aina ruuvannu sen tulpan siitä päästä irti :lol:

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

28.9.2013 13:37

Eikös se ollut niin että kantsii syyläri peittää tai puolet siitä nyt ku kylmemmät ilmat alkaa tulemaan että toimii paremmin ?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

28.9.2013 15:16

No jos lämpötila on nollan yläpuolella esim. +2 °C astetta niin ei kannata mitään pahvivirityksiä laitella syylärin eteen. Sitten kun pakkasta alkaa olemaan joku -10 °C niin silloin sen pahvin palan voi laittaa syylärin suojaksi. Kyllähän se tosi kylmällä ilmalla kannattaa laittaa, koska moottori saattaa jäähtyä kovilla pakkasilla liian paljon.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

29.9.2013 11:42

Mikäs on derbin ohjauslaakereiden koko? Koitin googlailla mut ei löytyny.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

30.9.2013 11:48

Miten parantaa Derbin jarruja?

Eli mistä löytyy parempi satula/pääjarrusylinteri.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

30.9.2013 13:05

Riippuu ihan mallista yms. Tuskin mikään muu käy suoraan kiinni kuin Derbien omat / vastaavat. DRD Prossa tms. "huippumalleissa" varmaan paremmat satulat ja saattaa käydä kiinnitykseltään melko suoraan? Ja kyllähän nuo Derbin omatkin 1/2-mäntäset ihan hyvin jarruttaa vaikka satasen vauhista jos on hyvin huollettu.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

30.9.2013 13:45

Ledinauha kirjoitti:Riippuu ihan mallista yms. Tuskin mikään muu käy suoraan kiinni kuin Derbien omat / vastaavat. DRD Prossa tms. "huippumalleissa" varmaan paremmat satulat ja saattaa käydä kiinnitykseltään melko suoraan? Ja kyllähän nuo Derbin omatkin 1/2-mäntäset ihan hyvin jarruttaa vaikka satasen vauhista jos on hyvin huollettu.


Senda -06 eli yksimäntäinen versio.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

30.9.2013 13:49

k2x80w kirjoitti:Miten parantaa Derbin jarruja?

Eli mistä löytyy parempi satula/pääjarrusylinteri.


Isompi jarrulevy etee. Ja sitte vaikka joku isomman pyörän joku 2 tai 4 mäntäne jarrusatula nii sen muokkailet kiinni nii joha rupee pysähtymää :lol:

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

30.9.2013 15:02

Mutta onko tietoa esim. mikä levy sopisi suoraan kiinni ilman muokkausta?
Sitten vain muokkaisi sopiva adapterin satulalle.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 1.10.2013 20:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

2.10.2013 15:01

Multa on hukkunut tuorevoitelun kahdesta rattaasta yksi semmoinen prikka. Mistäs niitä saisi uusia? Kun ylemmässä rattaassa on se prikka, mutta alemmasta puuttuu. En tiedä selitinkö asian oikein, mutta se on hyvin ohut prikka, ja aika iso myös.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

3.10.2013 18:26

Kuristaako vakio imukaula, jos laitan 21millistä kaasaria vakion tilalle? Mopo on derbi x-race 07.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

4.10.2013 8:25

Nyt semmoinen juttu, kun olen niin perkeleen laiska niin en ole vaihtanu öljyjä 17tkm aikana ollenkaan, ja nyt viime viikkoina ilmennyt jonkinlaista resonaatiota, vatkaa koko mopo.

Aiheutuu vain silloin kun on rasitusta, eli vaihde silmässä eikä kytkin irti. Tapahtuu myös kierroalueesta riippumatta, mutta kaasun asento vaikuttaa. Täyskaasulla alkaa täristä/nykiä nopeaan tahtiin enemmän, ja pinta kaasulla korkeammallakin kierroksilla tätä oireilua ei tapahdu.

Nyt, mikä se voisi olla? Itsellä tuli mieleen, että josko kytkin luistaisi rasituksen alla kun öljyt on jo mitä on, vai onko pamahtanut laakeri? Kuitenkin oireiltaan melko samanlainen kuin Derbissä missä oli viilattu Airsali kiinni ja rupes suunnilleen samalla tavalla temppuilemaan.

Mimmoset öljyt tonne lootaan heittäis?

Aivan hiton pitkä pätkä tekstiä mutta kait vähän vaihtelua tänne hiljaisuuteen ;) (Mikä on toki hyvä asia jos mopot pysyny kasassa) :lol:

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

4.10.2013 9:12

Ei ihmekkään jos ei mopo toimi kun 17tkm öljynvaihtovälit... :roll:
Mm. kampuran alapään neulalaakeri saattaa olla hiukan väljä ja vatkata tietyllä kierrosalueella. Yleensä mopopojat sitten jättävät tämän huomioimatta ja lopputuloksena on hajonnut mopeti.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

4.10.2013 20:01

Vähän naurattaa tuo sinun kieliasusi, kun et itsekkään taida olla ainankaan vanhempi mopopoika :lol:

Ei siis sillä, etteikö öljyjä olisi pitänyt vaihtaa. Olen tietoinen tästä mutta ylenpalttinen laiskuus ja ajanpuute niin eihän sitä oikein oo missään välissä nyt kerennytkään.

Onhan tossa mopossa sata eri laakeria mitkä voi tuon aiheuttaa mutta aattelin josko tuo kuvaus auttaisi jotakuta vahvistamaan tuon epäilykseni. Ei se kampuran laakeri ainankaan ole. Vahvasti edelleen epäilen kytkintä, koska kytkin irti ja vapaalla ei tärise.