Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 12:19

mites toi solenoidi asiaan vaikuttaa? miten hitossa mopoon voi tarvita näin suuria suuttimia :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 12:37

Solenoidi tunkee isoilla kierroksilla lisää ilmaa kaasariin, laihentaa seosta. Se on täysin turha vehje, revi pois se sieltä. Ja mitä väliä sillä on minkä kokosta suutinta mopossa pitää käyttää? Mun mielestä <-150 suuttimet on vielä ihan normaalikokoja mopolle.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 12:38

missä se on, se saa lähteä heti! no bensankulutus :)
edit: kaasarista lähtee letku sellaseen ihme katkasiaan mihin tulee 2 johtoa, ja siitä menee letku penkinalle "ilmanputsariin" sellanen törkeenpieni, <-- tämä?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 12:50

Se suutin vaikuttaa mikroskoopisesti bensankulutukseen... Ja se on just se, sellanen musta patukka, mihin menee kaksjohtonen sähköjohto ja siinä on kaksletkua. Kiinni sellasessa metallisessa jalassa.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 12:53

juu se saa lähteä, millä tukin kaasarista noita messinki nippoja, esim tämä solenoidin ja sitte jäähdytysneste kanavat nipat?
toi on vissiin silleen että kun tulee "overboost" eli yli 10k kierrosta ni laittaa sähköä tonne ja sitte tulee yhestä rööristä lisää ilmaa?
Viimeksi muokannut ARZ päivämäärä 27.7.2012 12:54, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 14:15

ja miksiköhän oot nyt tukkimassa jäähdytysneste nippoja? Ne solenoidin letkut kaasarista siten että jätät kaasarin päästä pätkän letkua ja ruuvi päähän. Eikä anna overboostilla ko ei se vakion ees kierrä sinne asti nii s eolis ihan turha vakiossa nii tuskin sitä olis ees sinne laitettu

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 14:25

uudessa kannessa paikat nipoille mutta ei porattu läpiasti, vanhasta kannesta en saa edes irti nippoja, eli hylkään koko järjestelmän, onko tolla "overboost"illa jotainmerkitystä? mut toi on ilmeisesti joku venttiili joka aukeaa kun isihen oh johdettu sähköä?
ja paljonko se on tehtaalata tullessaan kiertänyt?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 17:38

kannattaa ottaa vaan toinen letku irti ja sitte se toine letku laittaa toinen pää toiseen nippaan ja toinen toiseen, eli periaatteessa kiertämään kehää niin ei tarvi tukkia kummemmin.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 18:09

Ovelaa! näin teen. Ilmanputsariin laitin sen punasen vaahtomuovin lisäkse 2 kerrosta vaahtomuovia alle, ja kahvakumeista amispatentoin sinne 2 putkea lisää!

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

28.7.2012 2:56

Eli periaatteessa jos nyt otan solenoidin pois, nii mun pitäis pistää pikkasen pienempi suutin vai onko ero niin olematon ettei sillä olisi mitään merkitystä ? Mulla on nyt 115 suutin ja huomasin, että se käy hieman rikkaalla.. Kierroksia kun oli 8100 ylämäessä nii huomasin, että puol kaasulla veti paremmin ja kun pisti kaasun pohjaan niin huomas kun jarrutti konetta vähän eikä vetäny nii hyvin kun puol kaasulla. Ajattelin kokeilla 110 suuttimella jos toimis vähä paremmin sen kanssa sit :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

28.7.2012 8:03

testaa ryypyllä se suuttimen koko

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

30.7.2012 13:53

Olis semmonen ongelma et dt rupee röpöttää ja ei anna isompia kiekkoja 4,5 ja 6 vaihteen lopulla. Ennen ei ole tätä ongelmaa ollut. Onko se nyt sitten niin että suutin on liian pieni? Kurit otettu pois ja vakioväkit ja vakio suutin. Moriccia ei ole ohitettu

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

30.7.2012 14:04

Isompaa suutinta

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

30.7.2012 14:27

Olisiko se sitten n.90-100? Se kylläkin on mopokohtaista mutta mikä olisi sinnepäin?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

30.7.2012 14:34

Mopokohtasta, jollain on 95, jollain 115.