Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.10.2012 21:22
Vahoista en tiiä, Metal Polish-tuubi on n.5€, ja paljonko sitte joutuu paperia ostaa, riippuu. Papereihin nyt tuskin menee yli 5€. Sitten toki jos lakkaat sen kopan, niin helpompi pitää puhtaana+ei tarvii aina olla hinkkaamassa uudestaa Polishilla.
Lakkaaminen vähän kylä himmentää kiiltoa, mutta helpottaa sitä puhdistusta, joten suosittelisin lakkaamaan. Lakkapullo sit maksaa joku 5€?
Eli kyllä sä helposti alle 20€ selviit.
22.10.2012 0:44
Moro, elikkäs kyselisin vielä tuosta omasta PV:stä.
Elikkä koneremontoitu keväällä ja silloin lähti vielä hyvin käyntiin viikon seisonnasta. Nyt lähtee käyntiin jollain 10 - 15 polkaisulla? Vaihdoin uuden NGK:n tulpan pari viikkoa sitten, mutta myös vanhaa testasin nyt ja sama homma. Kärkiväli säädetty kummastakin. Myös bensaletkut olen tarkistanut ja huomaa nyt, kun avaa tuon hanan, miten virtaa kaasarille bensaa. (läpinäkyvä bensaletku). Kipinä on kunnossa, sytytyspuola on uudenkarhea. Sylinterillä ajettu n. 1200km.
Ja sitten toinen asia. Ajelin PV:llä ja on ruvennut tuntumaan kiihdytyksessä jotenkin vaisulta? Tosin kiertää ihan hyvin. Saattaa johtua kevarilla ajelusta, että tuntuu kiihtyvän huonommin? Kiihdytyksessä matalilla kierroksilla saattaa röpöttää ihan vähän. Isommilla kierroksilla ei röpötä yhtään. Johtuisiko, kun viime säätelystä jäi neulan sokka yhden loven jompaankumpaan suuntaan? Eli ei ole "vakio" lovessa keskellä. Tosiaan jarrua säädin löysemmälle, mutta ei vaikuttanut kiihtymiseen, eli se ei laahannut.
Ja tekniikka vielä: 50cc Power+ malossin karboniittiläpillä ja orkkisläppärungolla, 14mm Mikuni 78 suuttimella, koskematon tarvikevakioputki, tutiton vakioputsari, laskettu vm kansi, välitykset 14/35
22.10.2012 1:57
Säätele kaasaria suuntaan ja toiseen, jos auttais.
22.10.2012 12:54
sasumeil kirjoitti:Vieläkään ideoita stefojen irrotukseen ?
Se meisselillä kampeaminen ei ole välttämättä se paras tapa. Jos naarmutat stefapintaa niin ei ole väliä vaikka vaihtelisit stefaa kun vuotaa vain, eli varovaisuudella. Helpoin konsti on naulalla tai ruuvarilla irrottaa tökkäämällä se stefaan.
22.10.2012 14:26
ei lähe pumpun stefat ruuvitaktiikalla todellakaan tai sitte on väljät stefat
mutta tosiaan saa olla varovainen ettei naarmutu
E. eikä kyllä meisselilläkään ennen katkee meisseli ainaki mulla katkes yks meisseli ja yks lyöntitappi
olivat tiukassa lopulta ku uskalsin vaan katkasta sen stefan nii helpottu
22.10.2012 16:20
Eli oon ajatellu ruveta työstää tosta omasta peevetistä iha kokeilu mielestä semmosta 3 renkaista
Oisko minkään laista toteutus ehotuksia miten asiat kannattas tehä?
22.10.2012 19:43
No aika selvä juttuhan ton pitäs olla jos meinaat rakennella.
Laakerointia akselille pitäs haarukkaan värkkäillä, mitteilla ketjulinja suoraan ja kiinnittää ratas akseliin. Sitten pyörät päihin ja holkkeja(-) väliin pyörä-haarukka-ratas-jarrulevy-haarukka-pyörä.
Noihin kolmipyöriin helpoin jarru on sitten levari, saa kaikista helpoiten paikoilleen.
Jos peeveesi on edes ok kunnossa niin en suosittelis pilaamaan esim hyvää haarukkaa.
Muistahan laitella joku vääntäväksi viilailtu malossi tai täysläppä p+ / mäntäohjattu p+
kunnon kaasareilla ja hyvällä putkella ja reippaasti madalletulla kannella.
Voin sanoo että muuten ei jaksa mitenkää.
26.10.2012 14:27
siimo- kirjoitti:Mun mielipide on että luhaosta ei oo oikein mitään hyötyä 50cc p+ eikä edes 60ccp+. Kuriton vakioputki ajaa asiansa varmasti yhtähyvin. Ja helpoimmalla pääset kun vaihdat nyt sen 50cc p+ pytyn ja jätät muut niinkuin nytki on. Voi olla että pyttysi on jo niin harva ettei sen takia enää kulje.
Kyllä se luhaon on parempi ku kuriton vakioputki
26.10.2012 20:10
Oikeastaan Luhao on hyvin monen mielestä aivan samantehonen kun vakioputki, mutta tehot tulee piikikkäämmin, mikä voi tuoda tehon tunnetta.
26.10.2012 20:18
Joo ei ne luhaon nuhaputket kyllä yhtää tehokkaampia ole... Piikikkäämpiä, vois sanoo jopa et paska putki ajaa ku ei se sen paremmi kiihdy/kulje... Gianelli jo antaa jtn teholisääkin. Vakioputken ja luhaon välillä 50cc koneella nii ehottomasti vakioputki
26.10.2012 22:21
siimo- kirjoitti:Mun mielipide on että luhaosta ei oo oikein mitään hyötyä 50cc p+ eikä edes 60ccp+. Kuriton vakioputki ajaa asiansa varmasti yhtähyvin. Ja helpoimmalla pääset kun vaihdat nyt sen 50cc p+ pytyn ja jätät muut niinkuin nytki on. Voi olla että pyttysi on jo niin harva ettei sen takia enää kulje.
kyl luhaon on parempi ku kuriton vakioputki luhaon on paras tehari gianneli on huono
26.10.2012 22:24
Nyt tulee kyllä sellasta settiä että on pakko vaatia kunnon perustelut.
27.10.2012 11:31
Mikäs ny on kun pv ei edes lupaile. kaasari katottu, kannentiiviste, tulpanjohto, hattu. saa kipinää jaa bensaa mut ei vaa käynnisty kiire!
27.10.2012 12:34
Vaihappa se tulppa. Sitte ruisku bensaa ilmaotosta tai tulpanreiästä, lupaako?
27.10.2012 16:10
Uusi tulppa ja lorautin pikkasen bensaa tulpanreijästä ja ei edes hörähdä...
Oma veikkaus kannentiiviste?