Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.5.2012 21:24
Bomber-Poika1993 kirjoitti:Mikä rengaspaine pitäis olla ???????
Nyt oikeesti..
93?. Suosittelen ottamaan silmän käteen ja tsekkaamaan jatkossa ne paineet vaikka renkaasta, siis se musta osa vanteen päällä joka pyörii. Kyllä, se löytyy edestä ja takaa
9.5.2012 0:11
Clutch kirjoitti:Bomber-Poika1993 kirjoitti:Mikä rengaspaine pitäis olla ???????
Nyt oikeesti..
93?. Suosittelen ottamaan silmän käteen ja tsekkaamaan jatkossa ne paineet vaikka renkaasta, siis se musta osa vanteen päällä joka pyörii. Kyllä, se löytyy edestä ja takaa
Vitun räkis luuletko etten oo kattonu? Ei siellä lue mitää. Ohjekirjaa ei oo.
Tästä postauksesta sait varoituksen.
Vauhtiviivatarra
9.5.2012 8:44
saisinko vastauksen kysymykseeni...eli siis mistä se jousenpalautus säätö tapahtuu? oon koittanu pyörittää vaikka mitä osaa, mutta ei ole auttanut
9.5.2012 16:00
http://jm-racing.fi/kasikirjat/A36A50M.pdfTuossa on ohjekirja niille ketä sitä ei omista.
9.5.2012 21:07
[quote="jappe.1995"]saisinko vastauksen kysymykseeni...
Juu alhaalta kyllä säädetään, ihansama22 ainakin sanos.
9.5.2012 21:36
ömmm...sielähän on kaks sellasta "kumirengasta" ja niiden välissä metalli rengas...niin keskimmäistä varmaan pyöritetään vai?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 10.5.2012 14:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
11.5.2012 16:49
se juttu joka pitää jousta alaosasta, sen yläpuolella on sellanen muovinen juttu jota voi käsin ihan pyörittää.. se on käsittääkseni jousen palautus zydeemi.
13.5.2012 15:58
Ja vähän aikaa sitten täällä vakuuteltiin, että sieltä alaosasta säädetään jousen korkeutta
13.5.2012 17:26
Kompromissi: tehkää koropalat.
16.5.2012 16:20
nyt ei korosta ollu kyse, vaan jousen palautuksesta. Ja hei, onks kellään tietoo orionin desibeli rajast? vittu ku ne ny rupee tarkkailee kunnol noit äänii ja itel menee prkl helposti yli 100 ku tulee lähes semmoset äänet ku WR:äst, kaveri katteli et koht tulee wr ja se olinki minä
Ainaki kilvet lähtee ja sakkoo siit tulee. VITTU!
16.5.2012 16:49
Eipä mulle ainakaa oo poliisit mitää sanonu äänistä tyhjällä putkella. Ja se lukee siellä tyyppikilvessä vai mikä se sit onkaa. Löytyy oikeelta puolelta mopon runkoo etupumppujen takaa. 81dB siinä taitaa lukea ellen iha väärin muista.
Ja se metallin värine rinkula siellä lähellä jousen alapään kiinnitystä säätää palautusta siis, itse varmistin tänään asian. Myötäpäivään kun sitä pyörittelee, palautus paranee ja päinvastoin. Itellä ihan alhaalla se, eli pyöritetty myötäpäivään niin kauan, kunnes se ei enää pyöri. Ja ainakin mulla se naksuu pyörittäessä.
Eli selvennetään tyhmille: Pyöritä sitä myötäpäivään, palautus paranee ja säätörengas laskee, pyöritä vastapäivään, palautus on hitaampi ja säätörengas nousee.
16.5.2012 22:58
VillZz kirjoitti:nyt ei korosta ollu kyse, vaan jousen palautuksesta. Ja hei, onks kellään tietoo orionin desibeli rajast? vittu ku ne ny rupee tarkkailee kunnol noit äänii ja itel menee prkl helposti yli 100 ku tulee lähes semmoset äänet ku WR:äst, kaveri katteli et koht tulee wr ja se olinki minä
Ainaki kilvet lähtee ja sakkoo siit tulee. VITTU!
81db@7500rpm taitaa lukee sii kilves muistaakseni. Ja nii ei kyllä voi äänistään sekottaa Orionia ja Wr:ää
Kyllä ne äänet on 125cc nelarissa aika paljo eri luokkaa ku 70cc nelarissa.
18.5.2012 8:34
Kyllä siinä mun mielestä luki 4700rpm tms, varmaan edes kierrä 7,5k vakiona rajottimen takia
19.5.2012 21:50
Hahhah
Jep, eipä se kierrä vakiona, itel kiertää täl hetkel nii perkeleesti
ja empä tiedä, nyt ainaki hetken pidän ton vakio putke paikal, laitoin tänää ni kyl nii eri äänet. mut tyhjäl kyl kuulosti oikeesti aika WR:mäiseltä ne äänet. Jos oot koskaa sattunu kuulemaa 70cc orionii tyhjällä putkistolla.
20.5.2012 23:03
miks idea on siinä kun orionin vikkureleessä lukee 6v onko se vain tyyppi vai onko oikeasti 6 voltin rele