Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.10.2012 18:04
Väitän, että vakioimukaula on kyllä hyvä, jos ei oo alapäästä kuristettu malli. "Tehari" 50cc:lle on aivan turha. Jos ei ole joku kymmeniä tuhansia kiertävä kisakone. Suosittelen "teharin" sijasta vapaammin virtaavaa putsaria, yleensä vakiot kuristaa aika hyvi. Sillä saat vääntöä, joten se jaksaa vetää raskaammat välit.
Toi kulkupuolihan taas riippuu aivan täysin väleistä, mutta sanoisin että johonki 60-65 nopeuteen varmaan pääsee järkevillä väleillä.
12.10.2012 18:06
jotain rajaa
3. paikka missä kysyt...
23.10.2012 14:28
Onko kellään kokemuksia tai tietoa noista pipercrossin ilmansuodattimista? Olis halpa, helppo pestä, kiinnittää ym.
http://www.moposport.fi/fi/ilmansuodati ... IZ6UqOWGMw
23.10.2012 15:01
On hintansa väärti.
30.10.2012 21:54
http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkoka ... gory_id=21 onko toi hyvä 72 ja isovenan kaa? ja onhan mulla avara putkin.
http://www.mbfmoto.com/shop/index.php?p ... &Itemid=62 kannattaako tollanen vai onko ihan mitätön jäähytys?
30.10.2012 23:24
Toi lauharin hinta varsinki vaikuttaa liian alhaselta, tuskin on muttan laatutekoa. Kaasariki menee, en ykllä tiedä miks pitää aina jo 72cc:lle laittaa niin helvetin iso kaasari.
30.10.2012 23:28
Lauhari kuulemma hoitanu hommansa. Hieman samaa sanoisin kaasarista, en ainakaan nää tarpeelliseksi laittaa 72cc:n kanssa ( oli isovena tai ei ) 22millistä, syö bensaa mutta tehoja tuskin löytyy enempää kuin 19 tai 20 millisen kera.
31.10.2012 15:45
juu muttaku toi phbg kiinnitys alkaa vituttaan et mitä sitten kannatas hankkia ton tilalle?
31.10.2012 21:13
älä hyvä mies mene pelkän kiinnityksen takia uutta kaasaria hankkimaan.tee itse parempi imukaula ja homma toimii!
31.10.2012 21:23
Kunnollinen ehjä tiiviste ja sopivasti tiivistemassaa on helvetin hyvä yhdistelmä. Mutta siis järkevästi sitä massaa, eikä mitää hirveetä määrää.
31.10.2012 23:50
Siihen on kyllä pahempi tehä parempaa imukaulaa, imukaula - kaasari kiinnitys siinä on kyllä imo. tyhmästi toteutettu, mutta saa sen timmiksikin.
Vulkaaniteippi on yksi vaihtoehto muiden lisäksi, tosin en kyllä itsekään lorttoa vaihtaisi jos vain kiinnityksestä on kiinni.
1.11.2012 12:19
Jos siihen saa tehtyä järkevästi sen kaasari-imukaula-välin tiivistyksen niin vois jopa Dellu toimia mankissa.
Jos nyt siirrytään noihin muihin, eli tollainen lauhari mulla on joskus ollut, ihan jees ja ajaa asiansa, kaverilla oli se ihan kunnon käytössä eikä mitään ongelmaa. Ainut että tossa on aika helvetin iso tilavuus tossa lauharissa, tuskin jaksaa vakiokoneella puskea kunnolla öljyjä läpi sieltä.
Tosta PZ22:sta voisin veikata että ei ole 22mm, tuollahan on kuva missä kaasarin kurkkua mitataan, korkeus 19mm ja leveys 15mm...
1.11.2012 21:04
entä jos laittas tuolt hyllyst 20 kiinanmönkkärin kaasarin ja tekis uuden imukaulan
1.11.2012 21:45
Siittä vaa.
1.11.2012 23:33
keetsy kirjoitti:Siihen on kyllä pahempi tehä parempaa imukaulaa, imukaula - kaasari kiinnitys siinä on kyllä imo. tyhmästi toteutettu, mutta saa sen timmiksikin.
Vulkaaniteippi on yksi vaihtoehto muiden lisäksi, tosin en kyllä itsekään lorttoa vaihtaisi jos vain kiinnityksestä on kiinni.
Jos tähän saan oman mielipiteeni ilmaista niin lortto on varmaan kaiken paskin kaasari mankiin. Koskaa saa säätöihin ja muutenkin kallis ja yliarvostettu. Mankiin ainoot oikeet on ne Mikuni ja Keihin