Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.6.2013 23:50
Eipä se kurittomalla putkella mikään raketti kuulu ollakaan, teharia kehiin vaan. Noi välitkin on jo liian lyhyet, todennäkösesti kiihtys paremmin jos laittasit vaikka 11p eteen koska noilla väleillä joutuu pykältää kokoaja isompaa ja kiihtyvyys kärsii.
Ja tosta moricista, sen voi ohittaa laittamalla 8mm ledin tai 1N4007 diodin moricista lähtevän sinivalkoisen johdon väliin. Sen voi myös porata 5mm terällä moric tekstin o-kirjaimen kohalta läpi.
26.6.2013 13:48
No mulla oli vakiorattaana 11 eikä se sillonkaan oikein kiihtynyt.. Entä jos kokeilisi laittaa 12 eteen? Mutta sittenhän kulkisi yli 65.
Ja sitten miten tuo moricin ohitus tehdään ledillä?
Kiitos!
27.6.2013 22:27
Janneeez,Isonna takarattaan kokoa,Niin saat balansoitua huippunopeutta ja kiihtyvyyttä.Osta vaikka useempi rissa kerralla,55,60,65 ja siitä kokeilemaan mikä tuntuu parhaimmalta ajettaessa.
27.6.2013 22:35
Voi olla että 11-piikkisellä eturattaalla kiihtyvyys oli parempi, mutta lyhyemmillä välityksillä nopeampi kierrosten kelaaminen ja koneen kiljuminen luovat illuusion siitä että kiihtyvyys on rajumpaa. Oikeasti kiihtyvyyttä vertailtaessa pitäisi kokeilla kiihdytystä vaikkapa 300 metrin pätkällä kelloa vastaan.
Toki kaasarin säädöissä voi olla vielä hiomista tai mopossa jotain muuta joka heikentää parhaan tehon saavuttamista. Kannattaa kuitenkin muistaa että nyt puhutaan mopoista joiden iskutilavuus on 50cc, siis puoli desilitraa ja liikuteltavaa massaa on ainakin puolitoista sataa kiloa. Vakioputkella ja viilaamattomalla vakiosylinterillä DT ei tosiaan ole mikään raketti.
Tuossa ylempänähän varpaat_suussa kertoi miten ohitus tehdään, eli johto poikki, johdonpäiden kuorinta, ledi väliin ja juotetaan kiinni sekä mielellään suojataan kutistesukkaa käyttäen. Tuon yksityiskohtaisempia ohjeita tuskin voi näin netin välityksellä antaa.
28.6.2013 6:56
Niin, jep ei DT ole mikään tykki vakioputkella ja pytyllä. Tosin itsellä mielestäni kiihtyy suhtkoht hyvin , kun 11 / 62 välit. Menee noin 65-70 kmh paikkeille. Parhaimpina päivinä ajanut 85 mittariin, eli oikeaa nopeutta noin. 75. Ei rupea kutosvaihteenloppupuolella huutamaan liian rankasti, ja kiertää sopivasti. Kakspäällä ajossa menee aika laiskaks, mutta kyllä sillä ajelee.
28.6.2013 18:15
Kyll se vakiopytty on aika tehokas. Virityksiä mulla löytyy detsistä, tg enox,kuriton läppärunko, 20 mm dellorton, athenan kisaimukaula, ohitettu rajoitin ja 13/58 välillä 90 km/h. Ja jaksais vetää viellä mutta tarvis pidemmät välit.
29.6.2013 4:22
Niin, niin. Mutta lähinnä tarkoitin vakioputkea.
11 / 62 väleillä tehoputkella, ja rajoittamattomalla 82
Muita virityksiä ei oltu tehty.
2.7.2013 2:30
http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki ... -6334.htmlKukaa tilannu tämmöstä? Onnistuuko kiinnitys hyvin ja tuleeko putki edes vasemmalta puolelta..?
2.7.2013 14:44
jondee58 kirjoitti:http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki-gianelli-enduro-dt50-p-6334.html
Kukaa tilannu tämmöstä? Onnistuuko kiinnitys hyvin ja tuleeko putki edes vasemmalta puolelta..?
Tilaa
täältä, saat reilu 60 euroa halvemmalla saman putken.
2.7.2013 20:49
Kuinka paljon mopo suunilleen menee jos on kurit pois putkesta ja porattu moric ja välit 10 ja 65
2.7.2013 21:12
Noin 55-60kmh mutta huutaa ku helvetti noilla väleillä.
2.7.2013 21:13
juu eli kannattas ostaa pitemmmät välit
2.7.2013 21:29
Sopivat alkaa olee 12/65 -> pidemmät
2.7.2013 22:43
Kiinnostaisi paljon 2004 mallin Dt kerää huippuja 11 -65 välityksillä kun on e-nox kiinni?
3.7.2013 0:11
No jos kurittomalla putkella kulkee noilla väleillä sen 65kmh niin enoxilla varmaan 70-75kmh