Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.4.2013 20:44
Juu eli päivitystä, sain toimimaa jotenkii 95 suuttimel et pystyy ajaa, laitoin heti vaa tankkii 2,5%-3,0% seokset
E: Löysin hyvän kaasarin jo mutta miten ratkasen sen ongelman ku mopossa alipainehana, mut kaasarii tulee pelkää bensaletku?
8.4.2013 23:28
Mikähä tossa on taas vikana ku ajoin mopon parkkii niin parin tunnin seisomisen jälkeen laitoin virrat ihan normaalisti päälle ja polkasin käyntiin mutta sitte sammu mittari kokonaa samanhomman teki etu ja taka valot noh vaihoin kotona sulakkeen kun oli palanu niin sitten kun laitto virrat päälle niin toimi normaalisti mutta taas kun polki käyntiin niin mittari pimeni taas ja ajovalo pätkii ja muutenkin vähän kierroaten tahtiintoimii. Ei hjummarra ei
9.4.2013 14:03
tomppatikku kirjoitti:Juu eli päivitystä, sain toimimaa jotenkii 95 suuttimel et pystyy ajaa, laitoin heti vaa tankkii 2,5%-3,0% seokset
E: Löysin hyvän kaasarin jo mutta miten ratkasen sen ongelman ku mopossa alipainehana, mut kaasarii tulee pelkää bensaletku?
Ongelmanhan rataisee manuaalisella hanalla , elikkä normaali bensahana missä on vipu niin alipainehanan tilalle.
9.4.2013 16:13
Kondi19797 kirjoitti:Mikähä tossa on taas vikana ku ajoin mopon parkkii niin parin tunnin seisomisen jälkeen laitoin virrat ihan normaalisti päälle ja polkasin käyntiin mutta sitte sammu mittari kokonaa samanhomman teki etu ja taka valot noh vaihoin kotona sulakkeen kun oli palanu niin sitten kun laitto virrat päälle niin toimi normaalisti mutta taas kun polki käyntiin niin mittari pimeni taas ja ajovalo pätkii ja muutenkin vähän kierroaten tahtiintoimii. Ei hjummarra ei
Jossaki on oikosulku, ei autakku alkaa purkaan katteet pois ja seuraileen johtoja että missä se oikosulku on
9.4.2013 17:22
On tuo vaijeriryyppy jumissa. Kaasarin päästä. Oiskos kellään kokemuksia miten sen voisi saada irti niin että se messinkinen "luisti" tulis mukana sieltä? Kantta saa raotettua sen verran, että näkee että tuo luisti on aika tasan reikänsä yläreunan kanssa. Onkohan se silloin jumiutunut auki vai kiinni?
9.4.2013 17:24
Postasin jo tänne aikaisemmin tästä mutta tuloksetta...
Eli tarvisin uuden tiivisteen vakio putkeen joka laitetaan sinne missä pillikuristus sijaitsee
http://aijaa.com/v.php?i=007718314594.jpgEli noiden putkien väliin. Googlettamalla ei löytynyt.. Joku hjelppimään nyt ni pääsen päristelemään
9.4.2013 18:31
Charleston__ kirjoitti:On tuo vaijeriryyppy jumissa. Kaasarin päästä. Oiskos kellään kokemuksia miten sen voisi saada irti niin että se messinkinen "luisti" tulis mukana sieltä? Kantta saa raotettua sen verran, että näkee että tuo luisti on aika tasan reikänsä yläreunan kanssa. Onkohan se silloin jumiutunut auki vai kiinni?
Itellä oli sama homma syksyllä. Vaijeri oli irronnut siitä ryyppymännästä ja ryyppy ei mennyt päälle ollenkaan. Avaat vaan ne 2 ruuvia siitä kaasarin päältä mihin ryyppyvaijeri tulee, otat hilppeet pois ja katsot onko kaikki niinkun pitääkin.
http://www.easyparts.nl/showdrawing/407 ... ettor.htmlEli tuosta nro 14.
9.4.2013 18:43
kesäesa kirjoitti:Charleston__ kirjoitti:On tuo vaijeriryyppy jumissa. Kaasarin päästä. Oiskos kellään kokemuksia miten sen voisi saada irti niin että se messinkinen "luisti" tulis mukana sieltä? Kantta saa raotettua sen verran, että näkee että tuo luisti on aika tasan reikänsä yläreunan kanssa. Onkohan se silloin jumiutunut auki vai kiinni?
Itellä oli sama homma syksyllä. Vaijeri oli irronnut siitä ryyppymännästä ja ryyppy ei mennyt päälle ollenkaan. Avaat vaan ne 2 ruuvia siitä kaasarin päältä mihin ryyppyvaijeri tulee, otat hilppeet pois ja katsot onko kaikki niinkun pitääkin.
http://www.easyparts.nl/showdrawing/407 ... ettor.htmlEli tuosta nro 14.
Joo juuri sitä olisin tekemässä mutta ku tää on edenny niin pitkälle että kun ne ruuvit avaa niin se ei todellakaan tule ulos sieltä. Yritetty ottaa siitä vaijerikuoresta (metallisesta mutkasta) ja vetää sen minkä näpeillä saa. Ei lähe.
Varmasti lähtee ku otetaa riittävän iso ruuvari tai jokin millä kampeaa, mutta olen melko varma että vaijerinippa irtoaa ja mäntä jää sinne. Jos jollain on kokemuksia tästä niin kiitoksia.
9.4.2013 18:52
Siis se "kumitatti" ei tule ulos vai ryyppymäntä?
9.4.2013 19:02
kesäesa kirjoitti:Siis se "kumitatti" ei tule ulos vai ryyppymäntä?
Siis kun avaan ne ruuvit niin saa vähä raotettua että näkee sen männän joka on jousen päässä. En tiedäkkään mistään kumitatista ku en saa niin paljoa auki että näkisin sellaista.
9.4.2013 19:59
Kumitatilla tarkotin siinä kaasarin päällä olevaa suojusta. Mutta sun pitää liu`uttaa osa nro 16, (tuosta kuvasta minkä laitoin äsken) taaksepäin jolloin saat männän vaijereineen ulos.
9.4.2013 20:50
Ruuvit ja osa nro. 16 lähtevät irti ihan hyvin, mutta luisti ei tule ulos. Todellakaan.
9.4.2013 20:55
JumalVelho kirjoitti:Postasin jo tänne aikaisemmin tästä mutta tuloksetta...
Eli tarvisin uuden tiivisteen vakio putkeen joka laitetaan sinne missä pillikuristus sijaitsee
http://aijaa.com/v.php?i=007718314594.jpgEli noiden putkien väliin. Googlettamalla ei löytynyt.. Joku hjelppimään nyt ni pääsen päristelemään
No tuskinpa ihan helpolla löytyy tota tiivistettä. Osta uus vakioputki ja ota siitä
No vitsi! Itse koittaisin ehkäpä löytää jotain kumia tai vastaavaa ainetta joka kestää lämpöä ja leikkaisin siitä sopivan kokoisen palan siihen väliin.
10.4.2013 17:48
Miten sais säxän kulkemaan 60-65km/h? Ite aattelin et vaihtaisin kaasarin ja välit ku en viittis vakio putkee rikkoo, eli minkä kokosen kaasarin ja mitkä välit?
10.4.2013 19:08
Ei auta jos on täysin vakioputki.