Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
14.2.2013 22:13
Onks kellää kokemusta tosta cpi koropalast? Että miten saa kiinni, ku omast mielest iskari ottaa kiinni ilmanputsarii. En ole siis vielä kokeillut, mutta ajattelin kysellä. Kyseessähän on sitte cpi sm -09
14.2.2013 23:13
Vitun idiootti, ei se ollu se pointti vaan se että moottoriöljy käy ihan hyvin märkäkytkimelle. Eikä vaikuta sen toimintaan
15.2.2013 15:52
Ihan turha mennä henkilökohtaisuuksiin. 4T-moottoriöljy on ihan käypää tavaraa myös märkäkytkimelle jos siinä on sopiva lisäaineistus. Ilman sopivaa lisäaineistusta kytkin voi alkaa luistamaan. Esittäisitkö jonkin perustelun sille miksi märkäkytkimellä varustettuun laatikkoon nimenomaan pitäisi laittaa öljyä joka ei ole sille tarkoitettu ja saattaa johtaa ongelmiin?
15.2.2013 15:56
Flatti kirjoitti:Onks kellää kokemusta tosta cpi koropalast? Että miten saa kiinni, ku omast mielest iskari ottaa kiinni ilmanputsarii. En ole siis vielä kokeillut, mutta ajattelin kysellä. Kyseessähän on sitte cpi sm -09
Ei pitäis muuttaa iskarin asentoa radikaalisti. Jokusen millin putsari antaa periksi vaikka iskari kääntyiski himpun taaksepäin.
15.2.2013 17:15
Kääntä kirjoitti:Flatti kirjoitti:Onks kellää kokemusta tosta cpi koropalast? Että miten saa kiinni, ku omast mielest iskari ottaa kiinni ilmanputsarii. En ole siis vielä kokeillut, mutta ajattelin kysellä. Kyseessähän on sitte cpi sm -09
Ei pitäis muuttaa iskarin asentoa radikaalisti. Jokusen millin putsari antaa periksi vaikka iskari kääntyiski himpun taaksepäin.
Juu, mietin vaa, et laittais sinne iskarin yläosaa koropalan, mutta jos kerran menee alhaallakin, niin mitä suotta
15.2.2013 18:29
Heetkineen, siis millanen koropala sulla nyt on?
16.2.2013 4:46
Kääntä kirjoitti:Heetkineen, siis millanen koropala sulla nyt on?
En ole vielä kerennyt tehä edes sitä, mutta mietin vaa, et kumpaa päätyy kannattaa laittaa.
16.2.2013 12:35
Aivann, no sillähän ei periaatteesa oo merkitystä, tietty erilainen pitää olla sit kumpaan sen vaan laittaa.
Katot vaan ku teet sitä että iskari pysyy samasa asennosa mitä vakiona.
Sanon kyllä nyt jo että varmaan jonkuverran typerältä se näyttää, koska cpin iskari on aseteltu vakiona niin et jo muutaman millin nousulla perä nousee aika paljo.
Ite ruuvasin vakioiskarin niin pitkälle ku sen sai, ja huomas heti ajosa että korotusta on tehty.
Ku alkaa ajatteleen mittoja mitä sen PITÄÄ nousta, pultti 8mm, kiinnikkeen reijän ja ulkokehän väli noin 8mm, järjellä aateltu väli koropalalle ja iskarin alalaidalle ehkä vähintään 7mm liikkumavaran vuoksi jne. Noilla se nousee jo n25mm mikä tekee perässä ehkä lähemmäs 10cm
16.2.2013 14:22
Ite ainakaan en viittiny ruveta koropaloja tekemään cepariin niin ostin vaan jonkun oisko ollu Derbin iskarin muistaakseni (285 tai 300) pitkän ja rälläköin kiinnitys lenkkiä iskarista kapeemmaks ni meni täydellisesti =)
16.2.2013 14:25
Helvetin moposport ku toimittaa väärii osii...
Takaratas oli väärä minkä tilasin mut ihan sama se menee kumminki kiinni.
Mut kaasuvaijeri...
http://www.moposport.fi/fi/kaasuvaijeri ... R9rJqU9JD8 tuolla lukee aika selvästi et sopii blacktiger 10 eteepäin (mulla siis -11) luistin saa just ja just änkemäl siihe vaijerii mut sitteku alat laittaa sit jousta siihen...Pitää vissii alkaa lyhentää vaijerin kuorta...
Ja kaiken lisäks moposport ei osaa vastaa sähköpostii vaik oon 2 kertaa laittanu jo täl viikol. Ens viikolla vois soittaa ja haistattaa paskat
-_____-
16.2.2013 15:33
Ellen väärin muista nii jouis laitetaan ennen luistia.
Onhan sulla varmasti säädöt minimissä?
16.2.2013 20:16
säädöt oli ihan minimissää ja tiiän et se jousi tulee siihe välii mut se oli mahoton tunkee sinne välii... Voisin laittaa vaik kuvan kui v^tun vähä se vaijeri tulee sielt, mut en osaa
17.2.2013 15:20
On nyt ehkä päivän selvä asia mut varmistetaan silti, ehkä oo pistämässä sitä luistua tuoreöljyvoitelupumpun vaijeriin?
17.2.2013 22:52
DDDD en mä nyt noin tyhmä ole... tervetuloa itse kokeilee saamaa sit siihen ilman muokkaust
18.2.2013 9:53
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Ihan turha mennä henkilökohtaisuuksiin. 4T-moottoriöljy on ihan käypää tavaraa myös märkäkytkimelle jos siinä on sopiva lisäaineistus. Ilman sopivaa lisäaineistusta kytkin voi alkaa luistamaan. Esittäisitkö jonkin perustelun sille miksi märkäkytkimellä varustettuun laatikkoon nimenomaan pitäisi laittaa öljyä joka ei ole sille tarkoitettu ja saattaa johtaa ongelmiin?
joo siis ei ollu tarkotuskaan
tuli vaan semmonen olo että nyt aletaan saivarrella. ja en kehota ketään laittaa väkisin semmosta öljyä mikä ei oo sinne tarkotettu, nut jos nyt ei niin hifistelijä ole niin halvemmaks tulee käyttää normaalia moottoriöljyä.