Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

20.2.2012 22:14

kaasarin säätäminen ei tarkota pelkästään suuttimen vaihtoa :D

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

20.2.2012 22:29

Tiiän, mutta tässä käytiin suutin keskustelua + hän puhui 100 suuttimesta ja kuinka huollossa kaasarin säätäneet. Minun oletukseni = Huollossa vaihtaneet suuttimen :D

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

20.2.2012 23:07

RQQP3 kirjoitti:...ja lähetään siitä liikkeelle että kesällä 90 ja talvella 95 siitä ruvetaan säätään ylös tai alas päin. Jos on kaikki neulat sun muut säädetty oikein ni aikalailla nuo suuttimet. Mullaki metrakitin tehari ja 100 suutin. Se on just oikeissa säädöissä kun sentää liikkeessä oikein säädetty.

Ei, ei noin. Aluksi otetaan reilusti liian iso suutin ja siitä lähetään pienentään niin kauan, että ei enään röpötä täyskaasulla, silloin suutin on oikea. Tämän jälkeen sitten siirrytään neulan sekä seosruuvien säätöihin.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.2.2012 9:38

Mömmis kirjoitti:Sanoiksää just, että sun suuttimen on vaihtanu joku huoltopatu???? : DDD


En kyllä mielestäni sanonu, e on säädetty siel, ja se tyyppi on sellanen yksityinen joka remppaa näitä kaikkia kisapyöriäki ja se vaa sääti neulaa ja seosruuvvia oikeeks.

^^jaani^^ kirjoitti:kaasarin säätäminen ei tarkota pelkästään suuttimen vaihtoa :D


siimo- kirjoitti:
RQQP3 kirjoitti:...ja lähetään siitä liikkeelle että kesällä 90 ja talvella 95 siitä ruvetaan säätään ylös tai alas päin. Jos on kaikki neulat sun muut säädetty oikein ni aikalailla nuo suuttimet. Mullaki metrakitin tehari ja 100 suutin. Se on just oikeissa säädöissä kun sentää liikkeessä oikein säädetty.

Ei, ei noin. Aluksi otetaan reilusti liian iso suutin ja siitä lähetään pienentään niin kauan, että ei enään röpötä täyskaasulla, silloin suutin on oikea. Tämän jälkeen sitten siirrytään neulan sekä seosruuvien säätöihin.


sen ny voi tehä kuinka itte tykkää, isommasta ---> pienempään pienemmästä --->isompaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.2.2012 9:48

Mömmis kirjoitti:Tiiän, mutta tässä käytiin suutin keskustelua + hän puhui 100 suuttimesta ja kuinka huollossa kaasarin säätäneet. Minun oletukseni = Huollossa vaihtaneet suuttimen :D


nii just. Säätäminen tarkottaa muutakin kuin suuttimen vaihto.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.2.2012 11:36

RQQP3 kirjoitti:...sen ny voi tehä kuinka itte tykkää, isommasta ---> pienempään pienemmästä --->isompaan

Ei, vaan se kannattaa tehdä juurikin isommasta pienempään. Kakstahtipyörät kiertää parhaiten ja sillee kun ne käy pikkusen laihalla, eli jos sää lähet pienemmästä isompaa kohti etsimään suutinta ja kun löydät sen millä se kiertää kunnolla niin se on silloin kuitenki hieman liian pieni, eli käy laihalla. Kun isommasta pienempään käsin mennään niin kun sieltä se eka jolloin kiertää puhtaasti röpöttämättä täyskaasulla niin silloin se suutin on oikea, eli ei käy laihalla.

E: tällä siis tarkotin tällaisia tavallisia käyttöpyöriä joissa kestävyys tulee sitä viimeisintä huipputehoa ennen. Kisapyörät on sitten erikseen joissa ne huoltovälit on ihan eriluokkaa. Niissä voidaan ajaakkin hieman laihalla, jotta viimeisimmät tehot saadaan käytettyä mitä on mahdollista. Mutta epäilen että tässä oli kyseessä ihan tavallisessa käytössä oleva mopo jolla ne männänvaihtovälitkin on sitä 10k luokkaa. Tällöin kyllä kannattaa ne säädötkin hakea sen mukaan.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.2.2012 16:36

Mutta suurimpaan osaan mihin ei tehdä ihmeellisempää remppaa, kuten otetaan kurit pois tai vaihetaan joku luuska metrakitti, niin suuttimen vaihto on ainoa perushomma mitä pitää sen kanssa tehdä.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.2.2012 20:45

luuska metrakitti xD Se ny on iha miten haluaa ajatella :D Just loistava putki keulimisee...

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.2.2012 20:46

nii ei se kovin luuska ny oo :D vaikken ny sillä keulikkaa mut silti hyvä keulimiseen kuulemma...

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.2.2012 21:58

Itse olen kyllä kuullut että Metrakit=sama kuin kuriton vakioputki.. En sitten tiedä.. Itsellä parempia kokemuksia e-noxista ja siankellistä :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.2.2012 22:39

qwert12345 kirjoitti:luuska metrakitti xD Se ny on iha miten haluaa ajatella :D Just loistava putki keulimisee...

nii just loistava putki keulimiseen, totta munassa se on ko metra on niinkö vakio :lol: ja vakio on paras keulimisee :D

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.2.2012 23:03

Ei se ny iha sama oo ku vakioputki. Jokkut tykkää vakioputkesta enemmän ku mistää muustakaa...
Itte tykästyny toho metrakittii ku lähtee vääntään melkee heti alusta :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

22.2.2012 0:39

kulkeeko metrakitti kuinka paljon kovempaa kuin vakio? ja onko sillä teidän mielestä helpompi keulia kuin vakiolla?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

22.2.2012 8:52

Ei se kovempaa kulje (tietenki riippuu väleistä) mut kyl siin enemmän vääntöö on kun vakioputkes!

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

22.2.2012 11:27

No eihän nyt metra oo _IHAN_ sama kun kuriton vakio, mutta varmana tarkotettiinki että metran, (ja LeoVincen) tehot vastaa suunnileen vakioputkee. Eli siis tehoero ei oo mitenkää mainittava.