Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
4.3.2012 1:05
Alluu- kirjoitti:Imukaulan tai kannen liitos voi vuotaa, tai imukaulaan tullut viilto/reikä.
Mistä sais Gilera SMT -09 (musta) alkuperäisen uudenveroisen/uuden maskin, jossa tarra kiinni, pelkkä kate siis, kun oma naarmuuntui tuossa keväällä ja suomessa ei kukaan oikein myy netissä alkuperäisosia gileraan, tietysti jostain Derbi/Gilera liikkeestä täältäpäin voisi tilata (Economoto/Kuvan Moottoripalvelu OY), mutta tulee varmaan kalliimmaksi.
Käytettynä mm. nettivaraosa, motot.net.
Tosin miksi sen pitäisi olla se vakio maski, löytyy suht koht samanlaisia kuin tuo vakio maski ja hienompia maskeja mm. hp-master, polisport mmx, v-face ym
4.3.2012 11:43
Koska myyntiä varten ois osittain tulossa.
11.3.2012 16:32
onko kenelläkään mitään kuvasarjaa tms miten suutin vaihdetaan. Pitäis vaihtaa ku on hukkaputki tukittu holkki poistettu ja välit vaihdettu niin oisko 95 suutin hyvä? Ja pitäs samalla saada kulkemaan alle 65 niin mitkä välit ois hyvät? Kulkee tällä herkellä n70. En tiedä paljoa koska ostin vasta mopon niin pitää vähän opetella perusjuttuja. Kitos
12.3.2012 16:18
Ei suuttimen vaihto ole ollenkaan vaikea homma.Jos tietää että mikä kaasari on ja missä se sijaitsee niin homma käy helposti.Ensiksi otat kaasarin irti imukaulasta ja ilmanputsarista.Käännä kaasarin pohja itseesi päin.Ruuvaa ruuvit,jotka pitävät kaasarin pohjaa kiinni irti (Sieltä tulee sitten bensaa).Varo ettet pasko kohokammion tiivistettä!
Näet kohokammion ja kaksi suutinta,toinen on tyhjäkäyntisuutin ja toinen on pääsuutin,tyhjäkäyntisuutin on yleensä aika paljonkin pitempi kuin pääsuutin,ja pääsuutin on keskemmällä kuin tk-suutin.Ruuvaat pääsuuttimen talttapäämeisselillä irti ja ruuvaat isomman paikalleen.Tiiviste paikoilleen,pohja paikoilleen,ruuvaat ruuvit ja laitat kaasarin takaisin imukaulaan ja ilmanputsariin kiinni ja sitte testimään.
12.3.2012 19:25
Itse en ikinä edes käännä kaasaria vaakatasoon kun vaihdan suuttimen, annan vain olla paikoillaa, onnistuu jos löytää sopivan pituisen talttapääruuvarin
14.3.2012 8:40
Mulla oon sellanen ongelma ku mulla sylinteron kannessa on semmonen valkoinen muovinen ruuvi ja sieltä vuotaa vähän jäähdytys nestettä. Saisko sen jollakin tukittua? Mulla meni se valkonen ruuvi hukkaan ku aloin säätää sen kanssa jotakin ja hukatin sen. Nyt siinä on semmonen pieni pultti jonka ympärillä on kuminauha. Oisko parempia ideoita
15.3.2012 2:22
Eikö helpointa olisi vain hankkia uusi ruuvi maahantuojalta/huollosta?
19.3.2012 23:31
Miten kaasari pitää säätää pakkas keleille? kun ajaa ja kaasu menee yli puolen kaasun nii alkaa booaa, ei pysty kiihyttää loppuun. Mikäköhän siinä on, kertokaa te tietävät?
20.3.2012 18:39
Talvella kannattaa yleensä laittaa isompaa suutinta, noin viisi numeroa isompi verrattuna kesäkeleihin on sopiva.
20.3.2012 21:33
lelle69 kirjoitti:Miten kaasari pitää säätää pakkas keleille? kun ajaa ja kaasu menee yli puolen kaasun nii alkaa booaa, ei pysty kiihyttää loppuun. Mikäköhän siinä on, kertokaa te tietävät?
Isompi suutin niinku sanottiinki jo, tietty voit myös kokeilla ajaa ryyppy päällä. Jos se auttas.
23.3.2012 0:04
Miten menisi jos ottaisin smt:stä (-09) alkukäyrän holkin kokonaan pois ja jättäisin vakiovälit siihen? (Ja tietenkin isompi suutin)
23.3.2012 1:13
63 suurinpiirtein
23.3.2012 18:11
Joo mutta miten kiihtyisi yms?
23.3.2012 18:56
Paremmin kuin vakio. Tuskinpa noita kiihtyvyyksiä on kukaan kellotellut, joten kokeile itse.
24.3.2012 18:11
Kyllähän se tuntuu vakion jälkeen pirteältä kiihtyä, mutta sitten vähän ajan päästä rupee tekemään mieli tehoputkea.