Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
29.10.2016 18:49
Magneetto on helppo saada auki: tulppa irti, ruuvarilla sieltä tunnustelet ja pyörität magneettoa aukaisusuuntaan nii että mäntä on n. puolessavälissä. Sit vaan kangasta/kengännauhaa tms (jonka saat pois) palotila tulpanreiästä täyteen ja väännät auki. Lukittaa männän ettei pääse pyörähtämään eikä riko mitään paikkoja. Kiristys sit samalla tavalla.
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
29.10.2016 19:18
Hana toimii muttei tule alipainetta mistä tämmönen voi johtua?
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
29.10.2016 22:41
Pulttipyssy ainut vaihtoehto jos et sitä kytkinkoppaa oo avaamas ja tosta cdi jutusta en osaa sanoa
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
2.11.2016 23:34
Moro taas! Eli vaihdoin bensahanan manuaaliseen mutta nyt bensaa valuu kokoajan vähän ulos siitä tankin ja hanan liitoskohdasta :/ yritin laittaa tiivisteen siihen muttei auttanut, olisko joku tiivistemassa tms toimivaa tohon käyttöön?
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
3.11.2016 0:20
siinä kuuluu olla O-rengas tiivisteenä. Tai siis ainakin jos on vastaava kuin DRD Pro:n hanakiinnitys?
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
3.11.2016 10:53
Joo elikkäs toi kengän-nauhojen laittamine tulpanreiästä autto ja sillee sain magneeton auki. Laitoin kiilan paikalleen ja asensin uuden kiilan, ja nyt saa kipinää, ja lähti käyntiin, mutta toi kiksin akseli oli huonosti, jote se pitäs saada takas kunnolla. Eli oliks täällä jtn linkkii mite sen sais kunnolla paikallee, että ei putois?
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
3.11.2016 12:20
Kellään ideoita mistä saisi järkihintaan derbiin uuden kytkinkruunun ja ensiörattaan? Ei kehtaisi mitään 300-400€ ruveta maksamaan kun halvemmalla saa jo käytettyjä kokonaisia toimivia moottoreita. Alkanut kytkin pitämään melko eläimellistä metakkaa (kruunu väljä) ja kahvatuntumakin muuttunut parin viime viikon aikana ihan omituiseksi. Kytkin toimii kyllä jotenkin, mutta irrottaa kehnosti varsinkin lämpöisenä.
Melko paskaa laatua kyllä nuo derbin kytkinkruunut, itellä on kahdesta UM koneesta samalla tavalla kruunu mennyt väljäksi.
Tomi-50:
Tossa video miten kicksin akseli laitetaan :
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
3.11.2016 12:46
Juu ei tosiaankaan kannata uutena varaosana ostaa. Katso purkaamot (varsinkin MP-pitstop) läpi ja etsi sieltä, joku kolme-neljäkymppiä lienee sopuhinta. Luulisin että ne kruunun niitit saa prässättyä uudelleen ensiavuks jossei löydy (ja kolojen hionta päälle). Laatu on kyllä huonoa, itellä ollu sama...
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
3.11.2016 14:28
johnnyw kirjoitti:Kellään ideoita mistä saisi järkihintaan derbiin uuden kytkinkruunun ja ensiörattaan? Ei kehtaisi mitään 300-400€ ruveta maksamaan kun halvemmalla saa jo käytettyjä kokonaisia toimivia moottoreita. Alkanut kytkin pitämään melko eläimellistä metakkaa (kruunu väljä) ja kahvatuntumakin muuttunut parin viime viikon aikana ihan omituiseksi. Kytkin toimii kyllä jotenkin, mutta irrottaa kehnosti varsinkin lämpöisenä.
Melko paskaa laatua kyllä nuo derbin kytkinkruunut, itellä on kahdesta UM koneesta samalla tavalla kruunu mennyt väljäksi.
Tomi-50:
Tossa video miten kicksin akseli laitetaan :
Aa kiitos videosta, eli siis se langan pätkä asennetaa sinne ns lohkojen väliin? Ku enne se kiksi vaa jääny alas ja pyöriny kampuran mukana. Testaan tota tänään.
Ja kantsii josta purkukaupoista ostaa ku uutena maksaa niin paljon.
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
3.11.2016 19:21
tientuk3 kirjoitti:Juu ei tosiaankaan kannata uutena varaosana ostaa. Katso purkaamot (varsinkin MP-pitstop) läpi ja etsi sieltä, joku kolme-neljäkymppiä lienee sopuhinta. Luulisin että ne kruunun niitit saa prässättyä uudelleen ensiavuks jossei löydy (ja kolojen hionta päälle). Laatu on kyllä huonoa, itellä ollu sama...
Jeps, no pitää katsella jos jostain purkaamosta löytyisi. Yleensä noissa on vaan pelkkä kytkinkruunu & olisi hyvä saada samasta koneesta irrotettu kruunu & ensiöratas parina.
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
8.11.2016 22:46
mikäs vois olla derbissä vikana kun tulppa ei kastu millään vaikka kuinka paljon polkee tulppa paikallaan ilman virtoja ? kaasarille tulee kyllä bensaa kun avaa kohokammion tyhjennysruuvin alkaa kohokammiosta valua bensaa. Virrat päällä kun polkee niin välillä "iskee putkeen" (Ajotus päin mäntyä ?). Missä vika voisi olla ?
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
11.11.2016 22:47
Mistähän vikaa etsisi kun hajottanut jo 3 kampuraa muutaman kuun sisään... Voiko airsalia varovasti hioa että pienet naarmut häviäisivät, minkä kokoinen mäntä on airsal 50cc, yksi m-renkainen.
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
15.11.2016 23:03
Taitaa olla 39.84
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
16.11.2016 20:56
döööbi07 kirjoitti:Mistähän vikaa etsisi kun hajottanut jo 3 kampuraa muutaman kuun sisään... Voiko airsalia varovasti hioa että pienet naarmut häviäisivät, minkä kokoinen mäntä on airsal 50cc, yksi m-renkainen.
Sylinteriä voi hoonata, ei hioa. Tuollainen pallohooni on parempi 2-tahti sylintereissä missä on huuhtelukanavien aukkoja. Ne hiomakivellä varustetut varrelliset vain tökkii kanavien reunoihin, kyllä sellaisellakin saa, mutta vaatii hieman tarkkuutta.
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3
17.11.2016 0:01
Muistaakseni jostain luin että jollain karkeudella voi varovasti hioa sylinteriä Uskaltaako tuollaisella vetää airsalia, kun siinä on kuitenkin se nicasil pinnoite