Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: MRT

11.4.2013 16:25

Miten sais tehtyä Rieju mrt pro motardiin kätevästi koro palan, kun siinä on se erikos iskari. Kannattaisko se kenties laittaa sinne iskarin ylä päähän? Ja jos ois kuvia miten te muut ootte tehny ni ois iha jees :D

Re: MRT

11.4.2013 17:00

Kyllä se sen 56 menee kun otat alkukäyrästä sen kurin meneen. Tosin rajotin anoo armoo kun tykität niitä huippuja :D Itel just vaan toi alkukäyrän kuri pois ja 92 suutin, eikä muuta ja menee sen 56. Ja riittänee kait :D

Re: MRT

11.4.2013 17:29

Vilzu helpoimmalla pääset kun poraat koiranluuhun uudet reiät. Koiraluu on osa jonka toinen pää on kiinni rungossa ja toinen kolmiomaisessa osassa johon iskari kiinnittyy. Sijaitsee takahaarukan alapuolella.

Re: MRT

11.4.2013 20:23

MeRiejusta kirjoitti:Vilzu helpoimmalla pääset kun poraat koiranluuhun uudet reiät. Koiraluu on osa jonka toinen pää on kiinni rungossa ja toinen kolmiomaisessa osassa johon iskari kiinnittyy. Sijaitsee takahaarukan alapuolella.

Ootko ite tehny sillein? Ja kuinka paljon sillä saa korkeutta lisää?

Re: MRT

12.4.2013 21:17

Vaihoin äske riejuun vakio suuttimen 88 ja vakio imukaulan. Mikäköhän meni pieleen kun nyt käy tyhjäkäynnillä aika kovilla kierroksilla ja kun pistää ryypyn päälle käy normi kierroksilla. Mitä pitäs tehdä?

Re: MRT

12.4.2013 23:51

Oisko jollain kokeeneella tietoa että minkälaista viriä kannattaisi tehdä riejuuni että jaksaisi vääntää ylämäkiin ja ei kulkisi yli 65. Kyseessä rieju 2011 europa

Kiitos ennakkoon

Re: MRT

13.4.2013 1:44

Tossa europassahan ei ole sitä rajottavaa CDI:tä? Helpoimalla pääset kun otat kurin alkukäyrästä pois, nopeus saattaa senjälkeen tosin olla 60-70 km/h, oma Rieju (power up) menee poratulla boksilla ja pidemmillä väleillä 70. Muilla viritystavoilla ei varman ole huomattavaa vaikutusta vääntöön jos kuri on kiinni.

Re: MRT

13.4.2013 12:39

Kuri pois ja ja 10 piikkinen eturatas niin ei kulje yli 65. Eri asia onko siinä sitten mitään järkeä laittaa välit joilla huutaa kuin ammuttu sika.

Re: MRT

13.4.2013 16:32

Europassa kuri on kiinteä ihan putken alussa. Itse porasin sitä kuria muutaman millin pois ja vaihdoin isomman ~95 suuttimen ja nyt kulkee sen ~60km/h tasasella eikä hyydy enää ylämäkiin kuten vakiona. 8)

Re: MRT

14.4.2013 9:57

Koko pilli vaan helvettiin sieltä, niin kulkee 70 ja kiihtyy perkeleesti ;)

Re: MRT

14.4.2013 14:03

Ei kyllä kulje vakio väleillä ilman kuria vakioputkella kun alamäkeen 70 :D
E: Ellei käy sit sopivasti laihalla :lol:

Re: MRT

14.4.2013 16:47

Mitäköhän tein väärin, kun porasin tota dellorton cdi boksii ihan ohjeiden mukaan, niin ei auttanu mihinkää eli ei kierrä sen enempää eikä mitään kumminkaa hajonnukkaa :|

Re: MRT

14.4.2013 17:40

Porasitko läpi asti?

Re: MRT

14.4.2013 18:46

Porasin 1cm ja sitten siä petti jotai ja se poran terä meni aika syvällä.

Re: MRT

15.4.2013 7:32

Tossa eilen vähä piristettiin riejua ottamalla alkukäyrän kuri pois. Kaikkialta oon lukenu et sen kurin pitäis olla 9mm. No kun avattiin se nii reikä oli ainakin 12 millii ja otettii sielt sit semmone holkki pois nii nyt se reikä on joku 18mm ja suuttimen vaihoin 92, mutta tehoja ei tullut juuri yhtään lisää :D Ykkösestä kolmoseen tuntuu olevan hiukan enemmän vääntöä mutta huiputki ovat vaan about 48km/h ja ei ota tehopiikkiin ja kuulostaa vähän siltä kun ei kiertäisi ollenkaan niin hyvin kun muiden mopot, eli mikä vikana? Ja vielä että on onko kellään muulla vilkuttanu sen moottorin vai öljyn lämpövalo turhaan? Öljyä on ja jäähdytys nestettä on.