Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.7.2012 16:56

Neula vaikuttaa jonkuverran, mutta ei täyskaasulla ollenkaa.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.7.2012 22:42

ARZ kirjoitti:
Reetuhai2 kirjoitti:Noin voi käydä kun leipoo kunnolla. Käyny luultavasti laihalla, vieläpä tuorevoitelun kanssa, 17tkm ajettu mäntä ja kaiken lisäks Tk.... Mahtokos olla paljonkin kierroksia kun toi kävi...

Ei tosta yhdistelmästä oikeen hengissä kone selviä.

voepi olla, kuinpaljon toi neulan nosto vaikuttaa seossuhteeseen, ilmausruuvilla ainakaan mitään merkitystä kun sitä ihmetelly mopo käynnissä joskus

Kyllä sillä ilmaruuvilla on. laitappa vaikka kierros auki ja aja ja kato tulppa. sit laitat 2 kiekkaa ajat ja katot tulpan. Huomaat eron.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.7.2012 23:29

^^jaani^^ kirjoitti:
ARZ kirjoitti:
Reetuhai2 kirjoitti:Noin voi käydä kun leipoo kunnolla. Käyny luultavasti laihalla, vieläpä tuorevoitelun kanssa, 17tkm ajettu mäntä ja kaiken lisäks Tk.... Mahtokos olla paljonkin kierroksia kun toi kävi...

Ei tosta yhdistelmästä oikeen hengissä kone selviä.

voepi olla, kuinpaljon toi neulan nosto vaikuttaa seossuhteeseen, ilmausruuvilla ainakaan mitään merkitystä kun sitä ihmetelly mopo käynnissä joskus

Kyllä sillä ilmaruuvilla on. laitappa vaikka kierros auki ja aja ja kato tulppa. sit laitat 2 kiekkaa ajat ja katot tulpan. Huomaat eron.

uudet osta pöydällä, mä niitä kiinni uskalla laittaa, toki se 17tuhatta vaikuttaa :) mutta miten vitussa se nyt sitte otti ja meni knu vaihdoin vapaavirta suodattimen 1000sitten.. auttaako neulan ja ilmaruuvin säätö? vai täytyyko ostaa isompaa suutinta

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.7.2012 23:45

1.Edellistä viestiä ei kuulu lainata.
2.Neula vaikuttaa johonki 1/4 kaasuun asti, ilmaruuvi lähinnä tyhjäkäynnillä.
3.Säätäessä, tai seoksia muutenkin katottaessa tulppa unohdetaan täysin. Sen väriin vaikuttaa aivan liian moni asia.

Se on voinu kestää sen 1000km, ja nyt leipo. Ei sitä tiedä. Voi kestää kauemminki jos ajaa nätisti, mutta sitte ku ajaa vähä kovemmin niin ei kestä jos käy laihalla. Luultavastikkaan et vaparin laiton jälkeen kaasaria säätäny?

Ja isompaa suutinta vaan ostamaan.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 1:59

aalright, eli neulan laitan keskimmäiseen ja ilmaruuvin unohan, siinä on nyt 115 ja ostan pipercrossin, toi doppleri mahdollisesti imeny vettä mukana.. joku 125 suutin?
Viimeksi muokannut ARZ päivämäärä 27.7.2012 2:13, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 2:12

Edellistä viestiä ei kuulu lainata!

Neulan voit laittaa keskelle, seosruuvi n. 1,5-2 kiekkaa auki. Ostat niitä suuttimia nyt erikokoja, sitte testailet millä toimii parhaiten. Tavallaan paras on kun se röpöttää hieman, ennen piikkiä, tietää ettei ainakaan käy laihalla. Sitte suosittelisin myös siirtymään seosbensaan, ottamaan tuorevoitelun pois. Seosruuvilla sitte säädetään tyhjäkäyntiä.

Mikä Dopplerin suodatin sulla muuten on?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 2:15

http://www.janikaasalainen.fi/ilmanpuhdistin-doppler-system-musta-p-7616.html
no toi on ollu sellane et välillä jos lämpimänä ajossa päästää kierrokset alle 6000 ni ei meinaa nousta millään, saa hakata vaihteita alas ja pakottaa kierrokset nousemaan, sit vähän ennen tehopiikkiä on sellane et nykäsee parikertaa piikkiä ja sit mennää
kaasari tässä pöydällä, kun ton ilmaruuvin lyö pohjaan ja avaa puoltoiskiekka ni näkyy puolet sen ruuvin kierteistä viel? normaalia?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 2:17

Toi on omasta mielestä ehkä parhaita putsareita mitä löytyy. Vapari, hiljanen ja todella hyvä suodatuskyky. Ikinä ei oo päästäny paskaa läpi, eikä vettä, vaikka kerran osotti melkeen suoraan ylöspäin kaatosateessa.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 2:19

niino hiljainen se ei ole! osottaa hieman ylöspäin takakatteen ja rungon välist, tonne piiloon kun ei mitään tollasta mahdu... jos saan sen käännettyä niin ettei osota ylöspäin ja öljyän vaikka aina kun laitan tuoreöljyä tai tankkaan ni varmaan ok?
ja sitä suodatus patjajuttua siinä on noin sentin kerros.. ja siellä sisällä kun oli yks reikä ja paikka toiselle ni porasin toisenkin auki, jos ois ne kumitötteröt siel ni varmaan hiljasempi?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 9:42

Hiljasin vapari se on mitä oon kuullu. Eikä se ole ikinä vettä tai paskaa päästäny läpi. Äänissä on oikeesti ihan jäätävä ero verrattuna Piperin äänin.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 9:51

oon hommaamas uudet läpät ni ostan samalla 125 suuttimen ja kokoan ja toivon parasta :S
edit: laitin äsken yhteen reikään sen mukanatulleen kumiputken ja kahteen muuhun leikkasin vaihoista kahvakumeista sopivat tötteröt, on varmaan hiljasempi knu se ääni ei kaiu sielä pöntössä

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 11:50

Mikä suutin olisi suurinpiirtein oikea leovincen ja poratun moricin kanssa? Tällä hetkellä kuriton putki, moric ei ohitettu ja 102 suutin.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 11:56

no mulla oli 115 vakio putsarilla ja turboki ja toimis tosihyvin

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 11:57

Entisessä DT:ssä oli 115, olis varmaan saanu olla 120. Ilman solenoidia.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.7.2012 12:15

Mulla 110, leovincen kanssa vois olla ehkä 115.