Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Puch-moottoriset Tunturit

26.8.2012 18:51

Puola?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

26.8.2012 22:05

Unohdinki laittaa joku aika sit et pätkinä katos yhtäkkii ku huudatin parikyt sekkaa :s
Mut juu, jos alkaa taas ni vaihdatan puolan samantien.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

26.8.2012 23:15

Kaikki sytkäpuolen osat vaihtoon kerralla mikäli sieltä on jotain paskana.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

27.8.2012 8:16

Mulla oli Trialissa sama vika.

Vähän matkaa toimi hyvin, kulki normaalisti. Kun kone lämpesi hieman enemmän, se sammui eli puola kuumeni. Vähän aikaa kun odotti, lähti ihan normaalisti käyntiin ja toimi taas vähän matkaa moitteetta, kunnes taas sammui.

Kaikki sähklöosat vaihtoon, eli puola, konkka, kärjet, tulppa, tulpanhattu ja johto. Noilla sain omani toimimaan. Tosin sitten alkoikin ongelmat kiilauran ja kiilan kanssa, eli magneetto pääsi pyörähtämään akselilla rikkoen kaikki sähköosat.

Nyt on täysi koneremppa käynnissä, hitto toi vaihteisto on monimutkainen kasattava ja purettava... 8o

Re: Puch-moottoriset Tunturit

27.8.2012 18:39

Laittakaa vaan vauhtipyörä kiinni ilman kiilaa. Näin vältytte rempoilta. Itse ajanut vuosia ilman kiilaa ja pelaa hyvon vieläkin.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

27.8.2012 20:28

Jotenkin kummallista, että siellä se kiila on jos se on täysin turha?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

27.8.2012 21:31

lähinnä kohdistamista varten

Re: Puch-moottoriset Tunturit

28.8.2012 0:12

Millähän tavalla se kiila rempan aiheuttaa? Jos kampuran ja vauhtipyörän kartiopinnat ovat kunnossa, sekä vauhtipyörä on kiristetty kunnolla.
Jos sulla on kampuran tai vauhtipyörän kartiot niin huonossa hapessa, että vauhtipyörä pääsee pyöräyttämään kiilan hajalle, niin et varmasti saa vauhtipyörää pysymään paikoillaan ilman kiilaa. Ja onhan se vauhtipyörä mukavampi asentaa kiilan kanssa, kun ei tarvitse sihdata ajoitusta kohdilleen.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

28.8.2012 18:05

Kun mulla oli paikallaan huono kiila, ei kestänyt kun muutama kilometri kun kone oli taas mykkä. Hyvällä kiilalla ajeli pari päivää.
En todellakaan aja senttiäkään ilman kiilaa, tosta kyllä senverran viisastuneena. Patentteihin en oikein luota muutenkaan, teen mielummin kerralla ja kunnolla...

Mulla oli siis huono kiilaura jossa kiila pääsi hieman liikkumaan, jonka vaikutuksesta vauhtipyörä pyörähti hieman pois paikoiltaan niin meni sytty pieleen ja sähköosat rikki.

Nythän on uusi kampiakseli, pirun hieno on kyllä ja ero vanhaan on melkoinen. Samoin on uusi vauhtipyörä ja sähköosat. Pitäisi toimia.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

28.8.2012 21:34

Pistin neljä pytyn alapään tiivistettä, nytte kiihtyy komiasti. Saattaa kans johtuu siitä että mä pistin talvella tiivisteen väärinpäin ni huuhteluaukoista peitty puolet :D
Mut juu, taas alko nykii, nyt vaan ku ajellaa yli kolmeakymppiä. Vien kyllä kekelle että vaihtaa sytkäpuolan ja kärjet heti ku eläke tulee.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

29.8.2012 9:43

Osaisiko kukaan kertoa missä tunturissa on käytetty takana paiolin iskareita, joissa on paineilmasäätö?
Iskareiden alapäässä on ilmaventtiilit ja muutenkin iskarit on hieman järeämmät kuin tavalliset supersportin paiolit.
Nuo ovat myös purettavaa mallia eli tiivisteet ja öljyt voi tarvittaessa uusia.
Nuo ei ole tiger s monoiskareita, eri malliset.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

29.8.2012 15:49

Tarviiko kaasukahvan kiristysruuviks jonku erikoisen ruuvin vai menikö multa vaan jengat?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

29.8.2012 17:08

Meni varmaan jengat, ihan M6 kierre siinä kiristys onaleessa on.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

29.8.2012 19:52

-vainio- kirjoitti:Jos sulla on kampuran tai vauhtipyörän kartiot niin huonossa hapessa, että vauhtipyörä pääsee pyöräyttämään kiilan hajalle, niin et varmasti saa vauhtipyörää pysymään paikoillaan ilman kiilaa.


Jos kartiot ovat niin huonossa kunnossa, niin ei vauhtipyörä kyllä pysy paikoillaan kiilan kanssakaan kuin hyvällä tuurilla. Huono kartioliitos on juuri se, joka rikkoo kiilaurat ja kiilan päästämällä vauhtipyörän hakkaamaan kiilaa vasten.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

29.8.2012 20:51

Juurikin tuota koitin sanoa, ei ilmeisesti vain tekstiksi taipunut kunnolla. :)
Eihän se kiila siellä tosiaan ole mitään pitämässä, pelkästään kohdistamassa.