Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

1.10.2012 14:13

Katafori, scatter ymsyms.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.10.2012 21:05

Oon kattellu tommosta 70cc konetta manki projektiin http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=5859
Minkä kokonen kaasutin olis hyvä ja ennen kaikkea minkä merkkinen? Dellortostakin ollaan montaa mieltä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.10.2012 21:42

Uskaltaisko nyt sanoa jotain 19mm / 20mm... itellä lortto ja ainoa ongelmana on 2 kertaa vetänyt roskat sisään, tosin ei enää uudella putsarilla.

Säätöihin saa jos jaksaa säätää. Se ainoa miinus on vaan se imukaulan kiinnitys, täytyy nimittäin olla just eikä melkeen sopiva imukaula.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.10.2012 22:34

Jep, millanen kansi tietysti on, paljonko tavaraa mahtuu virtaa. Mutta mielummin ostaisin 72cc:n ja laittaisin ite koneen, tai hommaisin isomman koneen.

Ja varsinkin kun toi on puolari. Erityisesti jossain kaupunkiliikenteessä en vois kuvitellakkaa ajavani puolarilla. Menee vielä, jos on että nakataan vaihteet sisään ja ajetaan matkaa, mutta jos pitää vaihdella vähäki enemmän ni ei...

Re: Monkey viritys ja tekniikka

5.10.2012 15:34

Tästä monkeystä ei oo tarkotuskaan tehdä mitään teho myllyä. Ei oo kilvis, eikä tuu kaupunki käyttöön.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

7.10.2012 19:27

mimmoset nasta renkaat on parhaat tämmösii ? voiks joku pistää linkkii

Re: Monkey viritys ja tekniikka

7.10.2012 19:50

http://moposport.fi/fi/rengas-3.50-8-na ... HGyvVHZJc4

http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=3716

Re: Monkey viritys ja tekniikka

8.10.2012 18:14

Kellää kokemusta siitä että kaua kestää jonku 125cc venat jos avartaa ja vetää venttiilin ohjurit matalaksi kanavan edestä?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

9.10.2012 16:00

avarruksella ei ole merkitystä ventiilien kestävyyteen,mutta jos rupeet sileeks vetää ohjurit niin venttiilit rupee klappaamaan aika nopeastikin.suosittelen vain ohentamaan ohjureita.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

9.10.2012 16:52

onkos kukaan käyttänyt mankissa re85 etanolibensaa tai muokannut konetta sille sopivaksi?

tuli idea, että voisi tehdä mankin koneesta käypäsen etanolille ja vain etanolille, koska puristusten nostamisen jälkeen ei muuta oikein voi laittaa :roll:

jos kantta laskisi niin että saisi puristukset mahdollisimman korkeiksi
joten kysynkin kuika paljon mankin koneet kestää puristuksia?

eikä tässä mitään korkee viritteistä peliä olla tekemässä :roll:
ainakaan vielä :lol:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

9.10.2012 22:48

viewtopic.php?f=19&t=83165&start=90

tuollahan siitä e85 on jotain juttua, joku tais olla käyttänytkin sitä..

Re: Monkey viritys ja tekniikka

9.10.2012 23:32

koulussa on kyllä kerinnyt lukemaan paljon mitä re85 vaikuttaa ja mitä koneelle täytyy tehdä. lähimpään tankkauspisteeseen mistä tuota saa niin on 50km ja saman verran takasinpäin :eek: muuten oisinkin jo kokeillut.
nyt kiinnostaisi tietää kuinka mankin koneet kestää puristuksia? paljonko kannesta on mahdollista ottaa pois ja kuinka sytytys ennakkoa säädetään ja muita neuvoja

Re: Monkey viritys ja tekniikka

10.10.2012 1:16

http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... &start=200

Tolla sivulla on ainakin seikkaperäinen selostus jotta saadaan manki toimimaan E85:lla. Ennakon säätäminen menee aika hankalaksi, tossa topikissa kuvaillulla tavalla saa ainakin vähän aikaan, eli viilaa impulssikäämin kiinnitysreikiä isommaksi. Toinen vaihtoehto vois olla säädettävä nokkaratas, sen kanssa kyllä saa sit olla tarkkana ettei pääse livahtamaan väärin.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

10.10.2012 2:22

:lol: eiköhän noilla ohjeilla alkuun pääse :lol:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

12.10.2012 17:53

Mulla on honda monkey mis on skyteam 50cc moottori, paljo se kulkis jos laitan 16mm pyöreäkurkuisen kaasarin ja imukaulan , teharin , ohittimen ja hieman raskaammat välit, kuski n. 57kg