Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

22.10.2016 14:08

Joo etujarrusta vaihdoin palat pari päivää sitten ja ilmasin sen tai yritin ilmata. Ilmaa sieltä tuli todella paljon, mutta painetta jarruun ei tullut yhtään. Takajarrusta vaihdoin palat kesällä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

22.10.2016 14:19

Itse otan vaihtipyörän mutterin irti niin että lukitan vauhtipyörän putkiphdeillä (ottaa vaikka siitä kiinni missä on niitit). Pakko ottaa kytkinkoppa auki jos haluat tejdä jotain sille kiksille.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

22.10.2016 16:07

Oothan muistani sulkea sen ilmausnipan ennen ku yrität saada paineen siihen :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

22.10.2016 16:41

No siitä nipasta on kanta pyöristyny melkeinpä aivan pyöreäksi, niin olen sen sitten pihdeillä laittanu kiinni. Tiedä sitten jos en oo sitten saanut sitä kunnolla kiinni. Pitää hakea uus nippa ja kokeilla uusiks :D :P

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.10.2016 13:19

Kertokaapa jotaki vinkkejä millä sais ton kilventelineen tärinää vähennettyä, alkaa vituttaa toi rätinä ainaku ajaa

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

25.10.2016 10:21

döööbi07 kirjoitti:Itse otan vaihtipyörän mutterin irti niin että lukitan vauhtipyörän putkiphdeillä (ottaa vaikka siitä kiinni missä on niitit). Pakko ottaa kytkinkoppa auki jos haluat tejdä jotain sille kiksille.


Ok no testaan tota ja sit vaihde päällä ja takajarrua painamalla tai sitten ruuvimeisseli rattaan ja ketjujen väliin.

Vaihdan muute ton sytytyspuolan uuteen varmuuden vuoks nii aika ahtaasee paikkaa toi maadotus tungettu. Leikkasin sen johdon irti ja laitan sit uuden jonnekki muualle. Onkos tossa Ducatin puolassa muute kierrostenrajotinta?

Janizer kirjoitti:Kertokaapa jotaki vinkkejä millä sais ton kilventelineen tärinää vähennettyä, alkaa vituttaa toi rätinä ainaku ajaa


Mistä kohtaa sen löysällä? Niistä niiteistä vai kilventelineestä? Kokeile kiristää noita ruuveja tai laita jtn pehmeää massaa väliin :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

25.10.2016 21:54

Kyllä se on ihan kunnolla kiinni mutta taitaa olla siinä kun se teline on peltiä eli on niin kevyt? :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.10.2016 19:11

Terve! Tuli tämmönen ongelma derbiin kun vaihoin siihen enoxin ja suuttimen 90 alkuun vanha 88 :roll: ja lähin testaamaan alamäkeen niin 1/4 kaasulla toimii ihan ok vielä mutta kun kaasun painaa pohjaan, alkaa röpöttämään kunnes alamäen ansiosta kiertää piikille asti, jonka jälkeen toimii hyvin, kunnes hidastaa vauhtia ja vaihtaa pienemmälle.. ykkösellä kun lähtee tasasella kiihdyttämään, saa kierrettyä piikille asti jonkin ajan kun antaa röpöttää :D ylämäkeen hyytyy 4 vaihteella saman tien ja kulkee noin 10km/h, kun vaihtaa pienemmällä jaksaa taas vähän kiertää :s Noh vein sitte kotiin ja kokeilin suuttimia 88-95 ja 105 löyty niin kokeilin sillä, ja sillähän se ei kulkenu mihinkään muuten kun ihan pintakaasulla... vaihoin 95 suuttimen ja eipäs lähekkään enää käyntiin, ekalla polkasulla meinaa käynnistyä, mutta sammuu samantien, jonka jälkeen ei enää edes lupaa :x Olisin todella kiitollinen jos joku osais auttaa :(

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.10.2016 21:00

Itellä ainaki vakioputkella oli 14mm kaasarilla 70suutin ja enoxilla sama 70suutin, isommilla suuttimilla vaan röpötti
Kokeile pienempää jos röpöttää ja kokeile vaihtaa tulppa jos se on ollu kauan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.10.2016 22:20

Janizer kirjoitti:Itellä ainaki vakioputkella oli 14mm kaasarilla 70suutin ja enoxilla sama 70suutin, isommilla suuttimilla vaan röpötti
Kokeile pienempää jos röpöttää ja kokeile vaihtaa tulppa jos se on ollu kauan

Joo pitää varmaan kokeilla 85 suutinta seuraavaks, ja tulppa on kyllä varmaan aika vanha eikä oo tullu mieleenkään että siinäki vois olla häikkää :D ja kaasarihan on mulla 17.5mm lortto PHVA :nörtti: kiitos vastauksesta ;)

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.10.2016 6:07

Voi olla ett tulppa on nyt hajonnut lopullisesti, todella rikas seos hajottaa tulppia yleensä aika nopeasti.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.10.2016 11:43

Ehdottomasti vaihtakaa aina uusi tulppa kun aletaan suuttimia säätelemään. Vanha tulppa voi tehdä yhden sun toisenlaisia "oireita" hyvää seosta hakiessa. Ja tosiaan tuo 85 voi olla lähellä oikeaa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.10.2016 1:22

Elikkäs nyt selvis miksei derbi lähe käyntiin. Kaasariin ei tule tippaakaan bensaa :roll: Alipainehanassa ei pitäis olla vikaa, neulaventtiili toimii kuten pitää, eikä suutin ole tukossa.. :/ voiko tää johtua jostain imuvuodosta vaikka? Imukaula on hyvin kiinni eikä ole halkeamia :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.10.2016 11:15

Kannattaa tarkistaa se hana jos sen "pitäis" olla kunnossa eli joko hana on paskana tai sitte sulla ei tuu alipainetta sinne

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.10.2016 18:42

Kokeilin avata ton vauhtipyörän räikällä, mutta ei siitä mitään oikeen tullut. Kannattaako ostaa lainata jostain pulttipyssy vai onko jtn muuta keinoa? Kytkinkoppaa kuitenkaan en enää jaksa avata.

Mites tossa uudessa sytytyspuolassa on kaksi paikkaa vihreälle johdolle ja yksi valkoiselle, vaikka magneetosta lähtee keltainen johto.