Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
27.5.2014 18:23
Kysytäänpäs yhdessä topikissa kerrallaan.
Vilkaise nyt alkuun tulpan kunto ja putsaa tarvittaessa. Ilmeneekö vika vain lämpimänä, hetken ajon jälkeen tai muutoin tietyissä olosuhteissa? Seokset kohdillaan? Kone väljä? Stefojen kunto? Läpät?
27.5.2014 19:01
Juu kiitos ja anteeksi
Elikkä tosiaan lämpimällä koneella tekee tuota. Aamuisin toimii hyvin mutta nyt iltapäivällä huiput laski sen 10km/h ja ei ota kierroksia loppuun.
Koneen väljyyttä en jaksa uskoa koska tosiaan vasta 4500km ajettu....
28.5.2014 18:47
Juu elikkäs mikäs vois olla x-race nollakuutosessa kun on ajamattomana ollut lauantaista asti eikä lähde millään käyntiin.tulppa tarkistettu ja aikasemmin epäilin että jäähdytysnestesttä vuotaa jonnekkin kun aikasemmin savutti niin perkeleesti jos käynnisti yön jälkeen
Samalla lauantaina irrotin putken, ja siinä samassa yksi änkän kolmesta kiinnityspultista hävisi. Laitoin putken kiinni normaalisti,lukuunottamatta yhtä pulttia eli oli vain kahdella kiinni änkässä... Mistä kiikastaa ettei lähde käyntiin
Voiko johtua että kampikammio on täynnä jäähdytyslitkua vai siitä että on vain kahdella pultilla kiinni?
28.5.2014 18:49
Ja samalla huomasin että huohotusletkusta valuu jäähdytysnestettä... mikäs sen voisi selittää?
28.5.2014 19:03
Putken kiinnitys ei käyntiinlähtöön vaikuta, mutta jos kampikammio on täynnä jäähdytysnestettä niin eipä se kovin iloisesti käyntiin lähde.
ManteliC:hakuammuntaa, mutta voisiko ryyppy jumittaa ja saisi koneen käymään lämpimänä rikkaalla?
28.5.2014 21:14
Vauhtiviiva tosiaan ryyppy jumittaa ja itekki sen jo huomasin!
Kiitos tosi paljon <3
29.5.2014 10:00
Noniin eli kampikammio tulvii jäähdytysnestettä, mikäs sen voisi selittää? Kannentiivisteet entisenä kenties? Perkule kun koko ajan saa olla totakin läjää korjailemassa
29.5.2014 13:24
Mites noi jäähdytysnesteet tyhjennetänn? On nimittäin ihan ruosteen väristä niin pitää vaihtaa ja minkälaista nestettä suosittelette Derbi senda drd evo vm.09?
29.5.2014 14:47
Anders ihan normi sinistä nestettä varmaa
29.5.2014 20:24
Tyhjennyshän onnistuu helpoiten katsomalla missä on alimpana oleva järjestelmän liitos ja avaamalla sen. Jos neste on ruosteisen väristä, kannattaa järjestelmä huuhdella esimerkiksi puutarhaletkun avulla ennen uusien nesteiden täyttöä. Samalla kannattaa huomioida että osa nesteestä saattaa olla termostaatin takana eli sen irrotus ennen huuhtelua on suotavaa.
Joulupukki9:todennäköisesti kannentiivisteestä löytyy vuotokohta.
29.5.2014 20:35
Moro
Vaihdoin vesipumppuu kaikki härpäkkeet ja kun kaikki nesteet oli vaihettu ja kaikki takaisin kiinni ja laitoin mopon käyntii ja kävin ajaa niin siellä vesipumpun sisällä se akseli vinkuu niin onko siitä mitään haittaa ja vinkuuko se kauan?
30.5.2014 14:53
Derbin ongelmat senkun jatkuu. Eli ajossa ei ota kunnolla kierrosta ja huiputkin vähän laskeneet. Tulppa vaihdettu ja ryypynkään ei pitäis enää jumittaa.
Mikäs sitä laitosta vaivaa
30.5.2014 15:19
Mulla sama!! itellä 86 suutin kiinni, 13-65 tyhjävakioputki ja rajottamaton.... 1-2 kiihyttäessä pätkiii ja joskus 2-3... ei pysy käynnissä kun on lämmin kone... sitten ku ajaa vaikka 3 vaihteella täyskaasul nii eka se kiihtyy hyvin mut yhtäkkii putoo vauhti... onko vielä liia iso suutin vai mikä vittu tossa on
ainiin ja huiput se 53... ja pitäs mennä yli 60 ainakin....
30.5.2014 15:39
Näsäri... Täysin sama vika kun mulla. Kuullostaa niin tutulta.
Itellä kans kuriton 12-53 rajottamaton ennen 63 huippuja nyt 53
30.5.2014 17:47
Auttaako kaasatin säätö kummallakaan mitään?