Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
2.9.2013 17:09
Dioxide kirjoitti:..
1. Kiihdyttäessäni mm. valoista, skippaan 5 vaihteen eli nostan 4 vaihteella nopeuden liikenteen mukaiseksi sen kummempia huuattamatta ja vaihdan suoraan 6 vaihteelle. Kaveri väitti että rasittaa vaihteistoa tuo vaihto. Rasittaako se vai voiko huoletta jatkaa tuota?
2. Onko taloudellisempaa ajaa pienemmällä vaihteella pintakaasulla (1/6 auki) tehopiikin alussa, jolloin moottorin kierrokset ovat korkeammalla ja jaksaa kiihtyä nopeasti tarvittaessa, kuin ajaa isommalla vaihteella täyskaasulla tehopiikin alapuolella.
..
1. ei haittaa jos kytkin pohjassa siiis laitat eka 5 vaihteen ja siitä 6 vaihteen ja sitten kytkin ylös
2. tuota en tiiedä, tippuuko kulutus paljonki ku ajat taloudellisesti? mulla derbi vienyt ainakaan kun n. 3litraa bensaa vaikka ajo mitenkä
2.9.2013 20:19
Kuulemman kolahtaa vaihteistoon tuo vaihto. En kyllä ymmärrä miten.
Ja minä ajan sen 130 km ennenkuin bensavalo alkaa palaa. Kaasarin säädöt on kyllä aivan liian rikkaalla, mutta en jaksa ruveta ropailemaan kun kohta on kylmemmät ilmat kuitenkin.
2.9.2013 20:31
Mites muuten vesipumpun stefan vuoto yms. vaikuttaa koneeseen?
2.9.2013 22:01
Menee jäähdytysnestesäiliöön öljyä ymmärtääkseni.
2.9.2013 23:25
Koneöljyihin sekottuu jäähytysnestettä.
3.9.2013 21:45
Eli aiheuttaa savutusta, vissiin? Ku jäähyt häviää säililöstä, savuttaa ja öljy kuluu mun mielestä aika hätäsesti :/
3.9.2013 21:49
Mikä vois olla vikana kun vuotaa vedet kannesta ulos? Tarkemmin kannen etummaisen pultin kohdalta vuotaa. Puskee myös tulpanreiästä vettä kun tulppa kiinni ja pyörittää vauhtipyörää. Kun tulppa irti niin ei puske sieltä vettä.
Uudet tiivisteet on.
Koitettu 2 eri sylinterillä ja kannella, kummallakin vuotaa.
APUJA TARVITAAN ÄKKIÄ!
3.9.2013 21:55
Superwalzu kirjoitti:Eli aiheuttaa savutusta, vissiin? Ku jäähyt häviää säililöstä, savuttaa ja öljy kuluu mun mielestä aika hätäsesti :/
Jos koneöljyt ja jäähynesteet sekottuu keskenään niin ei aiheuta savutusta, mutta jos jäähynesteet häviää säiliöstä ja savuttaa niin viittaa kannentiivisteeseen.
3.9.2013 23:09
jallon^ kirjoitti:Superwalzu kirjoitti:Eli aiheuttaa savutusta, vissiin? Ku jäähyt häviää säililöstä, savuttaa ja öljy kuluu mun mielestä aika hätäsesti :/
Jos koneöljyt ja jäähynesteet sekottuu keskenään niin ei aiheuta savutusta, mutta jos jäähynesteet häviää säiliöstä ja savuttaa niin viittaa kannentiivisteeseen.
Mutta kun kannentiiviste on jo vaihdettu monesti... :o
4.9.2013 13:45
Ja joka kerta olet voinut tehdä saman virheen asennuksesssa.
4.9.2013 18:36
Monen prosentin seosta pitää käyttää derbissä?
4.9.2013 19:06
2-2,5% seos on ihan riittävä
5.9.2013 0:07
osaiskohan kukaan kertoa että onko derbi senda xrace 2010 jollain tavalla painavampi tms. kuin muut derbit? kaverilla on derbi senda x-treme 2006 ja oikeastaan ihan identtiset mopot mutta ainut ero on että tangot on hieman erilaiset, kaverilla kapeempi ja korkeampi mutta molemmat on fatbar tangot. minulla kuitenkin derbi tuntuu erittäin massiiviselta kun siihen jo käy istumaan ja laittaa kädet tangolle, tanko on raskaampi kääntää ja keulan nosto paljon hankalampaa ;P tuntuu että koko mopo painaa 120kg. monet muutkin kaverit sanonut että tuntuu erittäin raskaalta koko mopo. mistähän vois tällanen ilmiö johtua? onko 2010 vm xracessa jotain erilaista joka tekee massiivisemman? voiko tangon leveys vain saada tuon tuntumaan painavalta?
5.9.2013 7:42
Dioxide kirjoitti:Ja joka kerta olet voinut tehdä saman virheen asennuksesssa.
Mikäköhä virhe se sitten olis?
5.9.2013 16:03
Kertokaas ammattilaiset sopiiko kameliderbin motovanteet uudempii derbeihin.?