Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
17.8.2014 20:08
Sopii gileraan ja koyon ja skf:n laakereita ihte aina käyttäny ja hyvin kestäny
8.9.2014 21:35
Moi,
kertokaas mikä on vakio männän koko? Ajettu itellä nyt vakio männällä 15tkm ja aattelin varmuuden vuoks sen jonkin ajan päästä vaihtaa. Pytyssä on A kirjain onko sillä jotain merkitystä koon kanssa?
14.9.2014 22:06
Moro! Kertokaas kuinka lujaa gilera smt racing 2013 menisi pelkän alkukäyrän pillikuristuksen poistamisella väleillä 12 ja 53? Kiitoksia etukäteen!
14.9.2014 22:51
Oma gilera smt 2011 meni vakioväleillä 11-53 maksimissaan 89 mittariin alamäkeen, mutta tasaisella taisi päästä hyvällä tuurilla ja vinguttamalla 80 mittariin. Oikeaa vauhtia lähemmäksi 70.
Jo 11-53 väleillä se oli yhtä helvettiä, en osaa kuvitella vielä isommalla eturattaalla. Jokainen vaihde piti vinguttaa loppuun, pienikin vastatuuli tai muu vastustava voima joka sai kierrokset laskemaan tehoalueen alle pudotti nopeutta helposti 10-20 kilometrilla ja vaati taas pitkää ja hartaata kiihdyttämistä nelosvaihteelta kutosella asti, jotta päästiin takas vauhtiin..
Virityksinä oli siis pelkkä pillikuristuksen poisto.
16.9.2014 19:47
Millaset välit kannattas laittaa gilera rcr:ään. Täysin vakio, joka tapauksessa pitäs vaihtaa ku niin huonokuntoset rattaat. Ja sakkoja en haluis:).Ketjut pitäs kans vaihtaa, millaset ois hyvät? Olkaa kärsivällisiä mun kanssa, ku oon näissä asioissa vähä yksinkertane
. Kiitoksia
Viimeksi muokannut AmatööriJäbä päivämäärä 16.9.2014 22:32, muokattu yhteensä 1 kerran
16.9.2014 22:36
Mites jos laittaa isompaa taakse? Semmoset 45-50 on suoralla
16.9.2014 23:05
Isompi ratas takana = kevyemmät, kulkee hiljempaa. Voithan tuolta etsiä myös 13:sen eturattaan.
Isompi eturatas = enemmän vauhtia, raskaampi meno.
Mikäli huiput 45-50 niin yhden piikin pienemmällä eturattaalla olisi sen 40-45, joten siinä tapauksessa varmaan kannattavaa hankkia alkuperäiset 13-53 välit ettei ainakaan vauhti jää vajaaksi.
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat-varaosat-derbi-rungon-osat-ketjuratas-2000-p-6404.html tälläinen siis edeltävän eturattaan sijasta
21.9.2014 0:00
Mikä gilerassa kun röpöttää alakierroksilla ihan v*tusti? suutin 115 ja vireinä tehari ja 70cc.
24.9.2014 20:43
Saako gileran kulkee kuin kovaa välien ja suuttimen vaihoilla vakioputken kanssa? Tai jos ottaa kurin pois ni millaset sitte? Toivottavasti ymmärsitte ja kiitosta.
25.9.2014 20:49
-
Viimeksi muokannut Pakokaasu päivämäärä 3.2.2015 19:25, muokattu yhteensä 1 kerran
28.9.2014 14:36
linkatkaapa jotku hyvät kytkinlevyt vm-12 smt?
3.10.2014 18:10
Kertokaapas onko Gilera SMT 2011 vuosimallissa Ducatin 12v 85W mallin CDI?
http://reissuli.fi/tuoteryhmat/sahkoosat/sytytyksen-s%C3%A4hk%C3%B6osat/rajoittamaton-ducati-cdi-boksi-tiedotEli sopiiko tämä?
Ja mitenkä tuon tulpan johdon saa cdi:stä irti? Lähteekö pyörittämällä vai repimällä?
Sen jälkeen kun husse leikkas, sain päivän ajaa gileralla ja nykyisten tietojen mukaan cdi meni
9.10.2014 17:30
Terve taas!
Ois taas tyhmä kysymys. Miten saan vilkut irti ehjin johoin ja ilman suurempia työkaluja?
25.10.2014 16:36
Mikäs Gilerassa nyt vikana, kun akku yhtkäkiiä tyhjeni, en saanut ladattua enää. Ostin uuden akun, ja sama tullut taas. Mopo ei lataa akkua? Akku rikki?