Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
13.8.2012 23:20
Valmistus/asennus virhe jos kerran kaikki muu tehty oikein. Tai sit ei vaan kestä niinkin suuria tehoja mitä PVn teharilla saa.
13.8.2012 23:43
OLiko öljyä tarpeeksi? Kai sääsit kaasarin uudestaan teharin laittamisen jälkeen?
En itte kyllä keksi muuta vikaa kun liian vähän öljyn, tai huonot kaasarin säädöt. Valmistusvika on teitysti yksi, epätodennäkönen vaihtoehto.
14.8.2012 21:50
Vika tuntuisi olevan kaasarissa. Mistä löytyisi ohjeet kaasarin säätöön?
14.8.2012 21:58
Jos vaikka kaveri osaa säätää niin pyydä apuun. Tutustu kuitenkin tähän ainakin
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen
14.8.2012 23:49
Hullu Tiikeri Kuski kirjoitti:Vika tuntuisi olevan kaasarissa. Mistä löytyisi ohjeet kaasarin säätöön?
suosittelen Seppo Tiittasen motocross mekaanikon käsikirjan kaasari osiota. Pari sivua pitkä, eli ei pitäisi olla liikaa. Siinä on kohtuu monipuolisesti selitetty kaasarin säätöä.
22.8.2012 14:34
Semmosta kysyn että kestääks näitte alakerta miten jos lyö 75cc pannun kiinni, fiksua olisi varmaan vaihtaa kampiakselin laakerit ainaki tätä ennen mut sit toi kytkin myös huolettaa, että onko mitään järkeä laittaa tota pyttyy jos ajelee paljon. Olis kuiteski kiva ettei kone lahoo heti viikon sisää.
22.8.2012 16:13
http://www.arf33.com/arf33_special_parts.htmTuolta noi kevlar kytkinlevyt ja sit jotkut hyvät öljyt nii sit pitäs kytkimen pitää.
Kannattaa tosiaan vaihtaa laakerit jos niitä ei ole vaihdettu koskaan.
23.8.2012 16:26
Kiertokankikin on syytä vaihtaa, mulla meni aika äkkiä vanhasta veivistä alapää väljäksi. Kuulemma PV:n jäykemmät jouset passaa Tigerinkin kytkimeen.
24.8.2012 19:06
am6:sen jäykemmät kytkinjouset (italkit) sopii myös tikruun
onko kellään malossin jonka voisin ostaa
?
29.8.2012 15:30
Elikkäs nyt tuli tilattuu toi 75cc eurocilindro ja viikonloppuna kiinni, vähän on kyllä mäntä ja pytty kärsineen näkösiä vaikka myyjä sanoi että vasta sisäänajettu
. Mutta kyllä nuo nyt siltä näyttää että käyntikuntoset on, eli kysyn sitä kun mukana tuli mikunin 28mm kaasari( tiedän, aika ylimitotettu
) niin mitäköhän suutinkokoa sinne tunkis, kun ei ole niin mitään hajua. Ja sitten et mihkähän päin on huippunopeudet 14/36 väleillä?
29.8.2012 17:07
Suuttimeen paha sanoa mitään, minkä merkkinen se kaasari edes on?
29.8.2012 17:39
Pitäisi laittaa etujarruun nesteet kun ovat ilmeisesti jostain vuotaneet pois. En saa sitä säiliötä auki, koska yksi muttereista on mennyt pyöreäksi. Mitenkäs sen kanssa pitäisi siinä vaiheessa sitten tehdä?
29.8.2012 18:10
Poraat sen kannan pois, nostat kannen pois ja pyörität sen ruuvin pihdeillä pois. Sit vaa nesteet sisää ja uutta ruuvia tilalle.
29.8.2012 19:24
Kaasari on mikunin 28mm pyöreäluistinen, mallista en osaa sanoo.
29.8.2012 20:23
sasumeil kirjoitti:Poraat sen kannan pois, nostat kannen pois ja pyörität sen ruuvin pihdeillä pois. Sit vaa nesteet sisää ja uutta ruuvia tilalle.
Mites paljon ja mitä nestettä tuonne pittäis laittaa?