Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
3.1.2013 0:32
Muutaman millin paksunen, vähän normiprikkaa paksumpi.
3.1.2013 16:25
Joo mullon Derbi senda r -01 ja siinä on kytkimesä jotaki häikkää.
Onko normaalia että kytkinkopan ku ottaa pois nii siinä on se tappi että se liikkuu ihan vapaana?
http://www.easyparts.nl/showdrawing/312 ... lutch.html siis tuolta tuo osa 9.
Kiitos.
3.1.2013 16:39
http://www.easyparts.nl/showdrawing/312 ... lutch.html siis tuolta osa 9.
Edellistä viestiä voi muokata viestin oikeasta yläkumasta toiminnot-painikkeen kautta, ei tarvitse postata kahta viestiä peräkkäin.
Vauhtiviivatarra
3.1.2013 18:40
Noh, äsken olin jo aikeissa kattoo sen termostaatin kunnon, niin kerkesin jo purkaa vähäsen kun sit huomasin että jäähytysnestettä on paisuntasäiliössä reilusti alle min rajan! Kohta puolin lisäilen sitä... On muute rasittavaa irrottaa öljysäiliö kun sitä nostaessa se alkaa valuttaa siitä alapuolelta sitä öljyä. Mutta pitää katella rupeeko se sen veden laiton jälkeenkää toimimaa. ^ Oisit voinu muokata alkuperäistä viestiäs
3.1.2013 22:57
Ylempään vaan, että oikea taktiikka on peittää öljyntäyttöreikä ilmatiivisti ja irrottaa letku pumpusta. Öljyä tippuu minimaalisesti. Toinen on tukkia letku vaikka ruuvilla. Itse joskus lorautin öljyt komeasti mopon päälle kun letku tarkertui ja se "tulppa "sieltä pohjasta lähti irti
WildChildd kirjoitti:Joo mullon Derbi senda r -01 ja siinä on kytkimesä jotaki häikkää.
Onko normaalia että kytkinkopan ku ottaa pois nii siinä on se tappi että se liikkuu ihan vapaana?
http://www.easyparts.nl/showdrawing/312 ... lutch.html siis tuolta tuo osa 9.
Kiitos.
No senhän on löysästi lukkoprikalla kiinni, mutta aika vaapastihan se siellä heiluu ja pyöriskelee.
4.1.2013 10:49
No millähän periaatteella se kytkin sitte toimii jos se on vapaana?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 5.1.2013 15:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
4.1.2013 19:28
Morjesta! Asia ei nyt suoraan derbiin liity mutta läheltä liippaa..
Elikkä mulla on ollut ongelmia että kone nostaa liian korkeat kierrokset heti käynnistettäessä. Olen vaihtanut juuri yläkerran tiivistesarjan ja männän ja imukaulan kumissakaan ei ole mitään imuvuotoa. Olis tarkotus saada ajettavaan kuntoon ja sisäänajettua. Jos jollain ois lähes samat speksit niin vois sanoa kuinka paljon kaasarin seosruuvi + Tyhjäkäynnin säätöruuvi on avattu? Kiitokset jo etukäteen!
E: testasin nyt ja siis normaalisti ilman ryyppyä rupee nostaa kierroksia (saa liikaa ilmaa suhteessa bensan määrään?)ja kun laittaa ryypyn päälle niin tilanne tasoittuu ja käy tasasta tyhjäkäyntiä..
Mitä kandeis tehä? Muuttaa neulaa ylös tai alas? Vai voiko saada hoidettua ihan säätöruuveja pyörittämällä kohilleen?
E2: Tuli muuten säädettyy kaasarii pikasesti ja pari kierrosta seosruuvia niin nyt käy nätisti tyhjäkäyntiä, huomenna ajoa luvassa ja katsellaan muut kaasarin säädöt.
Tekniikka: Vakiopytty Proxin uudella männällä
Vakiokaasari Dell'orto PHVA 17,5 suutin 88
Huom! Kuristamaton, putkesta kuristus otettu, hukkaputki löytyy.
Kyseessä siis 2010 Aprilia Rx50
5.1.2013 15:18
Joo elikkäs vaihoin tossa uuden sylinterinsarjan, testiajon jälkeen kokeilin pyttyä kuinka kuuma on niin voin sanoa ettei ennen ole ollut noin kuuma 40km ajon jälkeenkään ,, eli siis tuntuu ettei jäähdytys pelaa .. jäähyletkut ovat kuitenkin kuumat eli neste kiertää(?) mutta omituista oli että oli sylkenyt jäähdytinnestettä siitä nipasta missä on se pieni kumiletkuhörpäke joka on tukittu ja tulpan välistä ja myös siitä letkusta joka menee kanteen, myös kannen ja pytyn välistä.... kaikki letkut on kunnolla kiinni ja kaikki tiivisteet uusia
mikä on mennyt väärin?
5.1.2013 18:14
Niin sellasta kyselisin, että kun pitäisi nyt talven aikana derbin kone käyttää auki alakertaa myöten. Yläkerta on ollut eri koneista muutamaan kertaan auki, mutta lohkoja en koskaan ole halkaissu. Tietopankkia olen lukenut ja muutenkin kyllä tiedän miten toimii ja suunnilleen mitä sisältää tuo kone, mutta sitä että kummoiset ovat nuo päittäisvälykset kampiakselissa, kun vaihteistossaha on shimmilevyt ku pitää välykset kurissa, mutta onko kampiakselissa mitään mitä pitäisi säätää esim. laakereista tai onko siellä shimmejä? Kun joissain vanhemmissa mopoissa esim. pappiksissa on viistokuulalaakerit mistä säädetään se välys??
5.1.2013 19:24
Thaitus, laitoitkohan liikaa jäähdytysnestettä? Kato onko max-viivan ylite paisuntasäiliössä, se kun kasvattaa melkoset paineet sinne jos on liikaa nestettä
5.1.2013 19:31
En laittanut, vähän alle max viivan. Nyt ku kävin vähä käyttämäs taas nii huomasin että nestettä kadonnu ja pinta melkein minimi rajassa.. sylkkäsarja on airsalin. tietääkö joku jolla on kyseinen sylinterisarja kuuluuko se muovinen nippahörpäke siihen kannen kylkeen ?
6.1.2013 4:16
Mikäs mahtais derbis olla vikana kun jättää takavalon ja mittarin päälle ja pyörittää sähköstartilla vaikka ottaa virrat ja avaimet pois mutta ei lähe käyntiin s-startilla tai polkemalla.. ja toinen juttu, sen jälkee ku tein derbii konerempan nii ei oo sähköstartti toiminu, pyörittää kyllä mutta ei lähe käymää, en oo tarkistanu tuleeko kipinää... polkemalla lähtee
6.1.2013 13:07
thaitus kirjoitti:En laittanut, vähän alle max viivan. Nyt ku kävin vähä käyttämäs taas nii huomasin että nestettä kadonnu ja pinta melkein minimi rajassa.. sylkkäsarja on airsalin. tietääkö joku jolla on kyseinen sylinterisarja kuuluuko se muovinen nippahörpäke siihen kannen kylkeen ?
Oletko ilmannut järjestelmää? Jos olet, niin tod.näk kannentiiviste vuotaa.
6.1.2013 17:31
juu pitää koittaa ilmata
E: ilmaus auttoi
Viimeksi muokannut thaitus päivämäärä 7.1.2013 21:53, muokattu yhteensä 1 kerran