Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.7.2012 22:37
Ensialkuun sanottakoot, että tiedän. Tätä on kysytty miljoona kertaa.
-09 DT50X:ssäni on moric porattu ja Leo Vincen V6 tehoputki.
Suutin pitäisi vaihtaa, mutta koosta olen löytänyt suosituksia enimmäkseen 100 kokoa tyhjälle vakioputkelle. Tämän logiikan mukaan 105 olisi hyvä tehoputkelle, mutta onko?
Eli minkä kokoinen suutin detsiin josta moric porattu ja Leo Vince V6 putkena.
21.7.2012 22:51
Ku sulla on uudempi malli (07->) missä on se solenoidi niin tarttet todennäkösesti isomman ku 04-06 malleissa. Mulla on 110 kurittoman kanssa (ja ei käy liian rikkaalla), joten laittasin alkuun 110 ellei 115.
21.7.2012 23:12
Miiggael kirjoitti:Mulla on 110 kurittoman kanssa (ja ei käy liian rikkaalla), joten laittasin alkuun 110 ellei 115.
Kiitos. Kuten mainittu, ovat nuokin pyöräkohtaisia, niin tytyypi testailla.
Muuten onko suuttimissa mitään merkintää niiden koosta? Edellinen omistaja on suuttimen vaihtanut jos on vaihtanut, ja olisi hyvä tietää sen koko, jotta tietäisi mistä aloittaa testaamaan...
21.7.2012 23:21
On niissä koko, otat suuttimen käteen niin lukee kyllä. Itellä oli -07 Leovince ja Moric porattu, 115 suutin. Solenoidi revitty helvettiin.
24.7.2012 2:48
Mitä haittaa tästä solenoidista on ? Ja mitä etuja saa jos sen poistaa ?
Mistäköhä sais
tämmöstä,toi olis muuten hyvä, mutta tarvis olla pidempi palanen. Kävin jo muutamasta paikasta kysymässä, mutta ei ollu niillä ainakaa. Vois tietty käydä vielä katsomassa k-raudasta onko siellä myynnissä jotain kumiputkea, joka kestäis korkeeta lämpötilaa.
24.7.2012 3:48
Kannattaa se ostaa monia eri suutinkokoja, itellä TK:n alakauttasen kanssa 100 suutin, ja se on liian iso, koska puolikaasulla kulkee nopeampaa kuin täyskaasulla
24.7.2012 11:33
Solenoidi työntää isoilla kierroksilla lisää ilmaa kaasariin ja laihentaa seosta. Se on täysin turha laite ja voi vaan turhaan vaatia ison suuttimen. Pois vaan.
24.7.2012 18:23
joo pois vaa johdot poikki ja kaasarin nippaan letkun pätkä ja pultti päähän
24.7.2012 18:35
Onhan siinä ihan liitinki, jos siittä haluaa ottaa pois.
24.7.2012 23:26
ei halua. jää rumasti törröttään ja ei saa olla takasin laitto mahdollisuutta, koska sehän on aivan turha laite niinkö edellä mainitsit
25.7.2012 0:41
Tarkoitatteko tällä solenoidilla nyt sitä ns pakokaasun hapetus järjestelmää vai jotain muuta ?
25.7.2012 9:00
sitä pikkusta solenoidia mikä on kaasarin vieressä takaa päin katsottuna oikeallla puolella.
25.7.2012 11:19
Ja siinä on kaks letkua, toinen menee kaasariin ja toinen on jossain, sekä siihen tulee kaksjohtonen sähköjohto.
Se katalysaattorin hapetus on aivan eri asia, älä niitä sekota.
25.7.2012 11:22
Se toinen lerssi menee ilmanputsariin ja siinä päässä on pieni siivilän tapainen juttu.
25.7.2012 19:41
Nyt kävi niin että ohitin moricin ledillä, aluksi kun kierrättelin kiersi paljon enemmän, lähdin ajamaan, kun mittarissa oli 75 niin yhtäkkiä ei enää kaasuttanut, eikä tahtonut pysyä käynnissä. Nyt pysyy tyhjäkäynnillä normaalisti, mutta ei kierrä enää paljoa eikä ota piikkiä 1 tai 2 vaihteella joten en pysty ajamaan mopolla kuin 15km/h.
Kuuluuko sen sinivalkoisen johdon mennä kahteen kohtaan moricissa, kun nuo mun moricin juotokset ovat ihan päin persettä niin ei niistä ota selkoa. Näyttäisi että se menee kahteen kohtaan.
Edit: Sain johot kytkettyy takas toisiinsa ja nyt toimii taas niinkuin ennenkin eli rajoittaa.