Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
4.11.2011 0:20
Meitillä lähtee räxä AINA ekalla polkasulla
Ihan sama kui kaua seisonu ajamattomana
Paitsi tietty niillä -20 asteen pakkasilla pitää muutama kerta polkasta että lämpenee.. Taino saattaa ekallakin ihan vähän aikaa käydä mutta sammuu sitten, ja käynnissä olo aika aina pitenee joka polkasulla kunnes se sitten jää käyntiin kun on lämmenny vähän
Tosin isommalla suuttimella lähtis paremmin..
4.11.2011 14:27
Kyllä mullakin lähti vielä -25 asteessa ekalla polkasulla, eikä kyllä tarvinnu monesti edes -30 asteenkaan jälkeen polkea. Suutin oli kyllä jo 105
4.11.2011 16:23
Itellä menee näillä keleillä noin 5 polkasua et käyntii lähtee, suutin 105. Talvella saa sit poleksia välillä ihan urakallakin
Millähän tota "vikaa" sais korjattuu? Isompaa suutinta ei enää varmaa kehtaa laittaa, koska vireinäkään ei ole muuta kuin alkukäyrän kuristusta porattu jonkin verran, ja välit 11-58.
4.11.2011 17:30
Olisko 90 sopiva suutin kurittomaan räxään? Kaasari on 14mm ja nykynen suutin 80. Täyskaasulla hyytyy aika pahasti.
4.11.2011 17:35
miten aprilia mx -03 saa laitettua rajottimen, cdi ei ilmeisesti ole rajoitettu niin siihen se on kohtalaisen vaikeaa laittaa vai kuinka? itse olen aika huono varsinkin sähköjen kanssa niin jos joku osaisi neuvoa hiukan
4.11.2011 22:14
mikiizz kirjoitti:miten aprilia mx -03 saa laitettua rajottimen, cdi ei ilmeisesti ole rajoitettu niin siihen se on kohtalaisen vaikeaa laittaa vai kuinka? itse olen aika huono varsinkin sähköjen kanssa niin jos joku osaisi neuvoa hiukan
Nykyään myydään aika paljon sellaisia rajoittimia jotka vain liitetään vakio cdi:hin ja sitten säädetään, hinta ehkä 20-30e, ja am6 koneissa cdi rajoittaa 13000rpm.
5.11.2011 14:04
pege-94 kirjoitti:Itellä menee näillä keleillä noin 5 polkasua et käyntii lähtee, suutin 105. Talvella saa sit poleksia välillä ihan urakallakin
Millähän tota "vikaa" sais korjattuu? Isompaa suutinta ei enää varmaa kehtaa laittaa, koska vireinäkään ei ole muuta kuin alkukäyrän kuristusta porattu jonkin verran, ja välit 11-58.
Miten ihmeessä sulla voi olla 105 suutin noilla vireillä
D (jos on vakiokaasari??) Itellä oli 95 ennen ja sit pysty laittaa 105 ku laitto metrakitin ja giannellin
Tuota polkasu juttua nyt ei oikein muuta keksi ku että kokeilee eri tulppia ja voi kyllä riippua polkasu tekniikastakin
petu; kirjoitti:Olisko 90 sopiva suutin kurittomaan räxään? Kaasari on 14mm ja nykynen suutin 80. Täyskaasulla hyytyy aika pahasti.
KOKEILE!
5.11.2011 19:43
Isompaa suutinta ei enää varmaa kehtaa laittaa
Niin miksei? Älä pähkää sitä isoa numeroa niin paljoa, vaan eti se oikean kokonen, oli se sitten 140 tai 80. Toiset kaasarit tuottavat rikkaammat seokset pienemmällä suuttimella mitä toiset, samoissa kaasarimalleissa toisen rikkaamman seoksen tarve voi selittyä kohon eri säädöillä.
5.11.2011 22:08
Korone kirjoitti:mikiizz kirjoitti:miten aprilia mx -03 saa laitettua rajottimen, cdi ei ilmeisesti ole rajoitettu niin siihen se on kohtalaisen vaikeaa laittaa vai kuinka? itse olen aika huono varsinkin sähköjen kanssa niin jos joku osaisi neuvoa hiukan
Nykyään myydään aika paljon sellaisia rajoittimia jotka vain liitetään vakio cdi:hin ja sitten säädetään, hinta ehkä 20-30e, ja am6 koneissa cdi rajoittaa 13000rpm.
nyt on itellä kuriton vakiputki kii ja menee n.65kmh niin paljonkos kierroksia pitäis koneelle antaa että menee sen 45-50kmh? ja voisikos joku linkata sivun mistä niitä rajottimia saa? kiitos jo etukäteen sille viitseliäälle kuka voi auttaa
6.11.2011 4:45
^Etkös sä helvetti voi mittarista kattoa? Tai kokeilemalla..
Googlekin on erittäin hieno keksintö.
Ja te viisaat suuttimen koon kyselijät voisivat lukasta vaikka edellisen sivun..
SAATANAN JONNET PERKELE
6.11.2011 15:07
nyt on itellä kuriton vakiputki kii ja menee n.65kmh niin paljonkos kierroksia pitäis koneelle antaa että menee sen 45-50kmh? ja voisikos joku linkata sivun mistä niitä rajottimia saa? kiitos jo etukäteen sille viitseliäälle kuka voi auttaa
[/quote]
http://www.mc-scatter.com/kierrostenraj ... 30121.html ja
http://www.mc-scatter.com/rajoitin-onof ... 15153.html ,mutta kierroksista en osaa sanoa, se menee vain kokeilemalla.
6.11.2011 19:28
pege-94 kirjoitti:Itellä menee näillä keleillä noin 5 polkasua et käyntii lähtee, suutin 105. Talvella saa sit poleksia välillä ihan urakallakin
Millähän tota "vikaa" sais korjattuu? Isompaa suutinta ei enää varmaa kehtaa laittaa, koska vireinäkään ei ole muuta kuin alkukäyrän kuristusta porattu jonkin verran, ja välit 11-58.
Aika helvetin iso suutin jos kuri ei ole edes kokonaan pois
Korvalla muuten suht vaikea alkaa kierroksia arvioimaa
Ja epäilen että ei guuglestakaan tuohon vastausta löydy
6.11.2011 20:01
Korone kirjoitti:nyt on itellä kuriton vakiputki kii ja menee n.65kmh niin paljonkos kierroksia pitäis koneelle antaa että menee sen 45-50kmh? ja voisikos joku linkata sivun mistä niitä rajottimia saa? kiitos jo etukäteen sille viitseliäälle kuka voi auttaa
http://www.mc-scatter.com/kierrostenraj ... 30121.html ja
http://www.mc-scatter.com/rajoitin-onof ... 15153.html ,mutta kierroksista en osaa sanoa, se menee vain kokeilemalla.[/quote]
kiitos paljon noista linkeistä, ei muuta kun tilaamaan ja kokeilemaan
mistä muuten tiedän onko mopossani 6 vai 12 voltin sytytysjärjestelmä? ja mitä eroa noilla on?
6.11.2011 21:55
Siis ihan oikeasti...Mietippä mihin mopossasi sähköä tarvitaan, ja missä kohtaa voisi ehkä se volttimäärä lukea. Tai, jos yleismittari löytyy, mietippä mistä voisit ne voltit mitata. Pientä oma-aloitteisuutta nyt...
Sen jälkeen voit pähkätä seuraavaa kysymystäsi: Jos toisessa mopossa puolalta tulee 12V ja toisessa 6V, mitäköhän eroa niillä on? (HUOM! vastaus löytyy jo kysymyksestä)
6.11.2011 22:27
Eikös mikiizz kysynyt 6v ja 12v _sytytysjärjestelmän_ eroista?
Nojoo, tiedän kyllä että tarkoitusperänä oli valopuolan jännite, harvoissa mopoissa sytkä toimii 12voltilla (moottorinohjauksella varustetut mopot/skootterit), näissä se futaa 50-80voltin paikkella.
Mutta 12v sähköt näissä on kaikissa.