Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.10.2016 20:06
Kyllä mullakin malossin hiilikuitu läpissä valoa näkyy läpi. Oikeasti ne ei kyllä ole reikiä vaan niissä kohdin on pelkkää hartsia. Kyselin itse tuosta malosslta ja kuulemma ihan normaalia.
Mutta joku tuossa omassakin derbissä nyt vialla. Savuttaa edelleen ihmeellisen paljon ja bensaa menee tajuttomasti. Tankillisella ei aja kun about 50km vaikka ajaa suht rauhallisesti, eli ihan liikaa näillä osilla (73cc arsal, 21phbg 88ps, malossin läpät & giannelli)
Tuo savutus ja bensanvienti alkoi kun vaihdoin metran 70hm:stä -> airsalin 70, mitään muita muutoksia en tehnyt. Melko mysteeri homma kyllä kun mopo toimii periaatteessa ihan ok, eli ei röpöttele tms. Bensaa vaan palaa älyttömästi, savuttaa ja jo pienestä lenkistä on putkenpää ihan öljyn peitossa. Lämpöisenä ei lähde ikinä ekalla käyntiin, 99% kerroista toisella potkulla & pitää antaa aina kaasua että käynnistyy kuumalla koneella.Nuo oireet viittaisi todella rkkaalla käymiseen, mutta kun toimii ajossa ihan hyvin
10.10.2016 20:38
Se joka tietää niin kertoo että miksi derbi ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaa, jos antaa kaasua niin sitte käy mutta ei muuten. Kaasarin säätö ei oikeen auta ku sitte kierrokset leijuu ja jos saa sillee että ei leiju kierrokset niin sitte ei käy ollenkaa tyhjäkäyntiä+savuttaa aika reippaasti. Kansi on suora ei ole siitä kiinni ja savu haisee normaalille 2 tahdille
Sekin vielä että änkän päästä valuu aina helvetisti öljyä
11.10.2016 21:48
Moro!
Derbiin pitäisi uudet pumput saada kiinni kun vanhat on mutkalla. Kaverilta sitten ostin ulkoisesti täysin saman näkösen paiolin keulan mutta jo kiinni laitettuani sitte tajusin että jarrusatulan kiinnitys sentin verran sivussa ja akseli ei mene läpi... Mahtaisko onnistua jos otan kaverinkeulasta liukuputket ja laitan ne vanhojen tilalle, vai onko sielläkin jostakin milleistä kiinni tuo sopivuus? Vai täytyykö sitä lähteä metsästämään sitte uudemmista mopoista otettuja pumppuja jostakin?
13.10.2016 0:24
Noni eli ny asensin uuden painelevyn, ruuvit ja jouset kytkimeen ja sain vetoakselin ja kytkinakselin paikalleen, mutta käyttövipua vetäessä ei tapahdu mitään. Enää ei liiku vapaasti, mutta jumittaa.
Pitääkö olla noi tiukka toi kytkin? Pari senttii liikkuu ja palauttaa mut ei muuta.
E: Eli ilman jousia painelevy nousee, mutta jousilla ei. Käyttövipua kääntämällä ei liiku paljoakaan. Liikkuisiko jousilla ja kytkinkoppa ruuveilla kiinni? Öljyt vaikkuttavatko yhtään?
14.10.2016 13:46
Kellään ideaa?
14.10.2016 21:59
Kaverin malagutis joskus ei liikkunu kytkin ollenkaa ku puuttu semmone kuula ja tappi sieltä, ne ku laitto oikein sinne nii johan rupes liikkuu
ja onhan sulla se painelevy että se derbi logo on siinä merkissä?
15.10.2016 20:30
Onko muute Rabasoissa sitä tappii ja kuulaa? Ja mitä meinaat, että logo merkissä? Ainaki painelevy on iha pohjassa oikeessa asennossa.
Pitäskö se kytkimen käyttövipu liikkuu käsivoimin vai tarviiks siihe kytkinvivusta momenttii? Ainaki pari millii tai sentin liikkuu ja palautuu mut ei enempää käsivoimin. Testaan maanantain sit vaijerilla.
15.10.2016 20:48
Ei tullu luettua ajatuksella oikeen tota edellistä viestiä
mutta kannattaa kokeilla vaijerin kanssa, jos ei silläkää oikeen tahdo toimia niin sitte on jotaki vialla.
Ja eikö kytkimen kuulukki olla aiva helvetin jämäkkä ku on uudet levyt ja jouset?
16.10.2016 20:05
ideoita miks derbi ampuu putkeen ja meinaa sammua kun huudattaa huippuja nyt ampuu putkeen 87kmh kohdalla ennen kulki 97 tää alko sen jälkee ku vaihoin turbokitistä yasunin putkeeen ja vaihdoin uuen neulan tekniikka on 70cc airsal 21pwk 105 suuttimella ja vapari putsari ja yasuni r2
16.10.2016 20:44
Janizer kirjoitti:Ei tullu luettua ajatuksella oikeen tota edellistä viestiä
mutta kannattaa kokeilla vaijerin kanssa, jos ei silläkää oikeen tahdo toimia niin sitte on jotaki vialla.
Ja eikö kytkimen kuulukki olla aiva helvetin jämäkkä ku on uudet levyt ja jouset?
Ok huomenna testaan ja toivon parasta
kai se ainaki jäykempi pitäs kai olla, entiiä.
Jurvelin kirjoitti:ideoita miks derbi ampuu putkeen ja meinaa sammua kun huudattaa huippuja nyt ampuu putkeen 87kmh kohdalla ennen kulki 97 tää alko sen jälkee ku vaihoin turbokitistä yasunin putkeeen ja vaihdoin uuen neulan tekniikka on 70cc airsal 21pwk 105 suuttimella ja vapari putsari ja yasuni r2
Onks putki karstottunu tai kaasaris jtn roskaa tai vastaavaa? Kaverilla ampu putkee ja huiput oli pudonnu, nii se vei sen huoltoo
ja sielllä ne ainaki vaihto öljyt, putsas putken ja kaasarin, eikä sen jälkee ainakaa pamahdellu ja huiputki nous. Entiiä onko sum tapauksessa tollee. Ent tulppa? Entä sylinteri kunnos?
16.10.2016 21:40
Juuh...Mitähän tuohon seuraavaksi vaihtasi.
Vika ei ole vieläkään selvinnyt, välillä 1-3 vaihteella vetää suht hyvin ja sitten alkaa pätkimään ja röpöttämään kauheasti. Vaihdettu: suutinta, imukaula,läpät,pytty,kampura+stefat+koneen tiivisteet, monta tulppaa, mg, kokeiltu toista cditä/puolaa.
tosissaan ei oo kohta muuta vaihtoehtoa kuin staattori? Välillä toimii paremmin kun kaasarin puhistaa kunnolla paineilmalla, suutin autto vähän 98 -> 105. Voiko suutin olla vieläkin liian pieni kun on kuitenkin siht paska vaahtomuovi putsari ja tehari paikollaan.
17.10.2016 22:14
No kokeile vielä eri suuttimia ja vaiha vaikka toi ilmanputsari. Muuten en tiiä mikö vois olla vialla.
Sit toho kytkinasiaan
Eli kytkin kasattu oikein ja monta kertaa, levyt, jouset, ruuvit ja painelevy vaihdettu, painelevyn vetoakseli ja kytkinakseli ovat toisissaan kiinni, mutta kytkimen käyttövipua työntämälle/vetämällä ei tapahdu mitään. Testasin kavereiden mopoissa ja niissä kytkimen saa irti käsillä käyttövipua työntämällä. Vaijerin kanssa en edes yrittänyt kun sitä ei saanut käyttövipuun kiinni. Eli mikä ihme tässä ois vikana ku koko kytkin jo käyty läpi?
18.10.2016 16:04
Moi! Osaako joku antaa vinkkiä, mitä pitäs tehä ku mopo (derbi senda vm.2007)
pätkii aivan hirveästi eikä meinaa aina ottaa kunnolla kierroksia?
18.10.2016 19:14
Varmaa käy liia rikkaalla, pese vaikka ilmanputsari tai vaiha suutinta/ neulan paikkaa.
Osaisko kukaa auttaa ton kytkimen kanssa? Kohta ainoo keino on huoltoo vienti, ku koko kytkin katottu eikä kaveritkaa tiiä mikä ois vikana. Tuskin se noin jäykkä pitäs olla ku ei saa ees jalalla painamalla käyttlvivusta painelevyä ylös.