Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
26.4.2016 15:35
mihi vuosimallii asti on rajoittamaton cdi ja jos mulla on sit rajotettu ni, mistä siihe niitä rajoittamattomia sais?
26.4.2016 17:32
Ei taida löytyä mistään mopoapikasta rajotettua cdi:tä.
9.5.2016 19:53
Mikä apikassa vikana kun jarruttaa takavalo ei toimi ns.jarruvalona? Muuten valot toimii kyllä.
9.5.2016 21:35
Mikä mahtaa olla apikassa vikana, kun kytkin ei
irrota? Huomasin tänään ajaessa eikä ongelmia kytkimen kanssa ole ennen ollut. Uudet öljyt on vaihdettu 2 pvä sitten (Motul 10-40w täyssynteettinen kytkinlisäaineella). Mopo on siis vuoden 2012 aprilia rx 50 jolla on ajettu 10 000km. Itse epäilisin kytkinlevyjä muttei niide (kai) pitäisi noin nopeasti kulua VAKIO mopossa
.
10.5.2016 0:45
Oletko koittanut säätää kytkinvaijeria?
Topkek, jos takavalo on perinteisillä hehkulankapolttimoilla, todennäköisesti polttimosta on jarruvalon hehkulanka palanut. Jos ongelma ei ratkea tällä, kannattaa tarkistaa johdotukset.
10.5.2016 20:18
Ei auta kytkinvaijerin kiristely, löysentäminen kytkimen pumppaus tms...
Pitää kai viikonloppuna avata kytkin ja katsoa onko levyt vaihtokunnossa. Eikä tuo ole edes ainoa vika... Ennen kytkimen "lahoamista" teki
ja tekee vieläkinniin että kun ajoi 3 vaihteella vähänkin pidempään (vaihteita kelatessa ylöspäin toimi normaalisti) oli 4 vaihdettaessa "tyhjää" siis ei yksinkertaisesti pystynyt vaihtamaan vaihdetta isommalle kytkimen kanssa tai edes ilman kytkintä. Kun vaihtoi 3 -> 2 vaihteelle ja siitä kelasi 4 vaihteelle sai sen vaihdettua. Sama vika on kylmällä ja lämpimällä koneella. Vaihteensiirtäjä hajonnut?
Edit: Tuon vaihteensiirto ongelman on todennäköisesti aiheuttanut tuo vaihteensiirtäjä. Mahtaako se vaikuttaa tuohon kytkinhommeliin?
Edit 2: Vika korjattu
Mikke86:
Lainaaminen ei onnistu muokatessa . Ducatin ns. rajoittamattomissa sähköissä on rajoitin 13k kierroksessa, paikaltaan kierrätettäessä kuulee hyvin mutta ainakaan mulla kuule vauhdissa.
Rajottimen ohittamisesta en tiijä, jos rajotin haittaa huippuja ni vaiha isommat välit.
Viimeksi muokannut T3hoMäntä päivämäärä 7.6.2016 23:12, muokattu yhteensä 1 kerran
12.5.2016 21:53
Terve, mun pitäis saada tuo apikan kaasari putsattua ja äskön sitä aloin sieltä repimää, niin sieltä kaasarin jäähytysletkusta joka menee sylinterinkannesta kaasariin, heitti nestettä aikas paljon pihalle. Pitääkö mun ilmata nytte tuo tsydeemi vai uskaltaako antaa olla?
Huomasin myös että ton kaasarin repiminen on perseestä.
13.5.2016 17:59
Ei sitä tarvi ilmata jos ei ihan tyhjäksi mennyt.
Se on muuten lämmitysletku.
13.5.2016 18:26
Onko muuten niillä kaasu ja ryyppyvaijerilla helpompaa irrotustapaa kuin siitä kaasarin kannesta olevasta ruuvista? Niin no tosiaan lämmittäähän se sitä enemmän ku jäähyttää...
Miks sinne ees pitää tunkea ylimääräsiä letkuja
13.5.2016 18:29
Kaasuttimen lämmityksellä pyritään estämään kaasuttimen jäätyminen kylmissä olosuhteissa. Bensiinin olomuodon muutos nesteestä kaasuksi (polttoainehöyryksi) sitoo lämpöä, joten kaasari jäähtyy toimiessaan. Joissain kaasareissa on sähkövastus joka tuo lisälämpöä, jotkin kaasarit ovat kokonaan vailla lämmitystä. Mikäli mopolla ajetaan vain kesäkeleillä, ei lämmitystä tarvita, mutta ei siitä mitään haittaakaan ole.
13.5.2016 23:40
Mikähän ois helpoin ja nopein tapa poistaa tuorevoitelu käytöstä
14.5.2016 2:43
Yksi ratkaisu on irroitta öljyletku kaasarista ja johtaa letku öljysäiliön yläosaan niin että öljy kiertää "kehää". Muista tulpata kaasarin öljynippa esimerkiksi letkunpätkällä jonka toinen pää on puristettu kiinni. Tällä ratkaisulla saat tuorevoitelun vaivattomasti käyttöön, mikäli sille joskus on tarvetta.
PS. tuorevoitelu on yleisesti hyvin luotettava järjestelmä, kunhan ohjausvaijerin kuntoa tarkkaillaan huoltojen yhteydessä ja vaijerin voitelusta huolehditaan asianmukaisesti. Sen poisto tehdään usein ilman mitään konkreettista saavutettavaa hyötyä, mutta kukin toki tyylillään.
14.5.2016 10:21
Eli siis otan sen letkun pois kaasarista niin laitanko sen öljyletkun sinne öljysäiliön sisälle vai johonkin sillee että se on vaan ylöspäin. Joo en oikeen tiedä näistä asioista
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 14.5.2016 17:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
14.5.2016 17:10
Letkusta tulee öljyä, eli mielellään sijoitat sen pään siten että öljy päätyy takaisin säiliöön. Jos pituus ei riitä, joudut mahdollisesti jatkamaan letkua.
14.5.2016 22:55
Pistetääs nyt tännekin, eli apikka ei pysy lämpimänä käynnissä. Käynnistyy hyvin kylmänä mutta vähänkin kun koskee kaasuun niin kiekat jää leijumaan. Lämpimänä ei pysy käynnissä kunnolla, nykii ja röpöttää, ei kierrä kunnolla paitsi sitten kun mennään yläkiekoille. Tyhjäkäyntiruuvia väännelty ja käännelty erisuuntiin.