Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.7.2015 11:18
Eli kysymys olis seuraavanlainen: Paljonko skytarin vakio koneeseen pitää laittaa öljyä? Paljonkos keulaan pitää laittaa öljyä ja mistä sitä öljyä sinne keulaan lisätään?
8.7.2015 14:34
125cc konetta ei millää kuristeta nii että se moposta menee.
Pakoputken ja kannen välii joku sopiva prikka nii ahistaa sieltä ja kaasarin luistin päälle joku pultti tmas joka rajottaa kaasun aukeamista, se lienee paras keino.
Skytarin moottorii menee reilu puoli litraa öljyä, olikohan 600 ml. Tikustahan sen näkeen sit vielä ku mittaa. Keulaan lisätään öljyä sieltä pumppujen yläpäästä, eli tanko ja ylä T-pala irti, sit ne pumppujen yläpäässä olevat "pultit" auki. Keula tässävaiheessa mieluusti ilmassa tai irti. Sitten vaa lisätään vähän öljyä, olikohan desi kaks mitä sinne menee keulaöljyä.
8.7.2015 21:06
tuuppari kirjoitti:125cc konetta ei millää kuristeta nii että se moposta menee.
Pakoputken ja kannen välii joku sopiva prikka nii ahistaa sieltä ja kaasarin luistin päälle joku pultti tmas joka rajottaa kaasun aukeamista, se lienee paras keino.
Skytarin moottorii menee reilu puoli litraa öljyä, olikohan 600 ml. Tikustahan sen näkeen sit vielä ku mittaa. Keulaan lisätään öljyä sieltä pumppujen yläpäästä, eli tanko ja ylä T-pala irti, sit ne pumppujen yläpäässä olevat "pultit" auki. Keula tässävaiheessa mieluusti ilmassa tai irti. Sitten vaa lisätään vähän öljyä, olikohan desi kaks mitä sinne menee keulaöljyä.
Saako muuten tuommoseen skyteamin keulaan stefoja jostakin ja saako pumput purettua kun kaveri kerto, että skyteam pumppuja ei sais kuulemma auki edes?
8.7.2015 21:51
Saa ne auki ja stefoja saa ihan perus liikkeistä jotka stefoja myy.
8.7.2015 23:35
Katooko tehot jos laittaa vakiomankii nhrc:n putken kii?
9.7.2015 1:27
Nyt tarttis vähän apua. Kyseessä jincheng manki. Olin kaverin kanssa ajelemassa yhtenä iltana, alko satamaan kaatamalla vettä, sitte yhtä äkkiä manki sammu eikä ennää millään lähteny käyntiin. Siivetettiin kotia ja sitte kokeilin että tuleeko kipinää, no eipä tullu. Oon kokkeillu uuella tulpalla, kolmella eri puolalla ja uudella cdi boksilla käyntiin mutta ei vaan lähe. Eri häikkärilläkin on yritetty ja tulpan johdolla. Johtosarja täysin läpikäyty eikä siellä ole mitään normaalista poikkeavaa. Tosin ei oo 100% varmuutta että toimiiko yksikään nuista puolista mitä kokeilin mutta luulisi jollakin nuista toimivan. Staattorikin on pari viikkoa vanha joten en usko että siinä on vikaa ja tarkistinkin että käämit ovat ehjät eikä siinä mitään ruhjeita tai jälkiä ollut. Ainoastaan vauhtipyörän magneetissa oli pienehkö kolo jonka ei luulisi haittaavan? Impulssikäämikin oli täysin kunnossa, mutta mietin vaan että kuinka iso rako pitää olla siinä vauhtipyörän "tapin" ja impulssikäömin välillä? Joten mikä tuossa voisi olla hajalla? Ja miten voi testata cdi boksin ja puolan että toimiiko? Olisin kiitollinen jos täältä saisi hieman apua
13.7.2015 12:38
mahd. virtalukon/tappokatkasijan oikosulku. paras tapa testata irroittamalla CDI:lle menevä sammutuspiuha. oisko ollu väriltään mustapunainen(en sano varmaksi koska 3vuotta kun mankia päässy räpläileen..). ylipäätään käyny kaikki liittimet läpi että on kuivat ja saa kontaktia? moottorin ja sytytysjärjestelmän maadoitus kunnossa? kannattaa kattella rakotulkilla millanen välys on impulssikäämillä ja sen arvo tais olla luokkaa 0.5-1mm jollei pienempikin. liian pitkä aika näistä hommista ja manki kuume kasvaa vaa ku tänne eksy tylsyytään..
18.7.2015 23:59
Taitaa skytari käydä aika laihalla ku 30sek antaa olla tyhjäkäynnillä ja putki ihan tulikuuma, mutta tulppa on ihan musta ja sehän viittaa siihen että käy rikkaalla? Kun taas kierrokset nousee itsestään lämpimällä koneella ja se viittaa taas että käy laihalla.. Tekniikka: minikrossin lyhennetty putki, imukaulan toinen pää porattu 14mm ja pääsuutin kokoa 68. Löytyiskö sopiva suutin 70-80 väliltä kun ajattelin laittaa kurittoman imukaulan ja vapaavirtausilmanputsarin?
1.8.2015 15:44
Kyllä kai tuo menee, mutta aivan turhan iso. Ellet sitten ole portannu kantta tai joku isompi kone kyseessä. Ittellä 20mm ei toiminu enää kunnolla vaikka kuinka säädettiin ja suuttimia kokeiltiin.
14.8.2015 12:06
Mitähän pitäis tehdä, kun monkey kävi huollossa ja sen jälkeen se ei kulje enään nii kovaa kuin ennen. Soitin sinne huoltamoon mut ne ei samaan hintaan voi katsoa mikä vois olla vikana. No katoin sitten itse tulpan, puhdistin kaasarin, tarkistin venttiilien välyksen, katoin ilmanputsarin, tarkistin ettei ketjut oo liian kireellä ja mikään ei vaikuttanut. Mistä moinen voisi johtua? Jos on vinkkejä mitä vielä voisin tehdä nii kertokaa.
15.8.2015 22:54
mitähän ne mahtoivat huollossa tehdä? tuskin öljyäkään ole niin paljoo saatu liikaa että tehot veisi.. vaikka saattaahan sellainenkin olla mahdollista
millasta vauhtia kulki ennen huoltoa ja huollon jälkeen? meinaan firman piikkiin jos suuria eroja on ja laillisuuden puolella.
15.8.2015 23:32
Tojaa kirjoitti:mitähän ne mahtoivat huollossa tehdä? tuskin öljyäkään ole niin paljoo saatu liikaa että tehot veisi.. vaikka saattaahan sellainenkin olla mahdollista
millasta vauhtia kulki ennen huoltoa ja huollon jälkeen? meinaan firman piikkiin jos suuria eroja on ja laillisuuden puolella.
Se oli iha perushuolto. Öljyt ja tulppa vaihdettii ja sit noi mitä tos aikasemmin jo luettelin ni oli puhdistettu ja säädetty. Ennen kulki jotai ~50-55 ja nyt menee ~35-40.
1.10.2015 12:12
Onko kellään kokemuksia tosta "Solo Manki" laitoksesta? Löytyy hobbyhallista.
Hallin mukaan Skyteamin valmistama, mutta jotkut sanoo että Soliferin.
https://www.hobbyhall.fi/urheilu-ja-vap ... i-punainenOnko tuo tankissa seisova teksti tarra? On järkyttävän ruma nimittäin.
1.10.2015 19:10
samaa kiinan tavaraahan ne oikeestaan on eri tarroilla ja nimillä papereissa ja hinnalla..