Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
13.7.2013 0:04
Se oli se 07 vm millon pösöön tuli sähköiset rajottimet;). Youtubesta Hemufilms, sillä on muistaakseni efi rajoittimen ohitus ohje video.
Ja juu, onko sillä niin väliä millasella poralla sellasen poraa ettei terää tuhoa?
Ja mikä olis hyvä, kiiltävä, musta spray maali joka pysyy muovi osissa(katteet, lippa yms.)?
13.7.2013 1:18
Niin ja mistäköhän saisi pösöön takakatteet ja lipan?
15.7.2013 3:23
Mikä virka sillä palikalla läppärungon sisällä on? Vaikuttaako poistaminen mitään? Entä Laajenevalla imukaulalla? Silloinhan läppärungon ja imukaulan reijät on myös samankokoiset kuin sen palikan+vakio kaulan kanssa.
Ja miten onko ihmiset laitellu Lorton PHBG 16 kaasareita xps:iin?
15.7.2013 10:53
Onko kukaan täällä joutunut vaihtamaan vaihdepolkimen stefaa ennen? Olisi kiva tietää onko isokin työmaa kun pitäis mopo olla ajossa päivittäin koska kesätöihin tarvii
15.7.2013 12:27
laita phbn niin sopii suoraan. Vaihdepolkimen stefan vaihto: öljyt pois koneesta, poljin irti, ohuella ruuvimeisselillä tms kampeat stefan pois ja naputat uuden paikalleen oikean kokoisen hylsyn avulla.
15.7.2013 23:25
Nyt meni hermot tänään toho mopoon. Hirveetä nykimistä koko ajan ja koneesta(mahd. vaihdelaatikosta) Kauheaa meteliä ajaessa. Vastaa jotain metalli osien hajoamista, tai jtn. isoissa vauhdeissa toimmii hyvin. Voin laittaa videon jos on epäselvä lukea:(
16.7.2013 11:01
94Zip kirjoitti:Vaihdepolkimen stefan vaihto: öljyt pois koneesta, poljin irti, ohuella ruuvimeisselillä tms kampeat stefan pois ja naputat uuden paikalleen oikean kokoisen hylsyn avulla.
Kiitoksia tästä, joku tuolla aiemmin sano et pitäs kytkinkoppaa tms. irrotella
täytyypä käydä kysymässä stefaa tosta paikalliselta peugeot myyntipisteeltä jos löytys varastosta
17.7.2013 12:34
viimeks kun tarkistin niin magneeton puolella on sekä poljin että stefa
17.7.2013 14:21
Niinpä, tiiä sitte mitä tarkottivat
Kohta ois muuten tulossa myyntiin '06 XPS
18.7.2013 20:33
kuluuko teillä muilla miten tätä moottori-/vaihteistoöljyä?
tuntuu et jatkuvasti pitää lisätä (litra belrayta mennyt).
huomaa sen, ku alkaa hyppimään välivapaalle ja vaihteiden vaihdossa joutuu käyttämään enemmän voimaa..
ei vuoda tms. mutta taitaa palaa ajossa.. et onks tää normaalia tän ikäisissä mopoissa ('05)?
18.7.2013 22:51
Kieltämättä itellä alkaa nyt n.400km öljyjenvaihdon jälkeen tekemään vähän samaa juttua. Täytyypä mielenkiinnosta kurkata että kuinka paljon siellä on ja minkänäköstä se litku on.
19.7.2013 15:59
eli taitaa olla ihan normaalia,
kun siullakin saman ikäinen mopo
19.7.2013 22:22
Mistähän löytyis uusia pultteja noille katteille? Alkuperäiset olis kyllä hyviä, mutta niitä ei löydy mistään
19.7.2013 22:29
Eiköhän jälleenmyyjä saa sellaisia tilattua jos ei suoraan hyllystä löydy. En jaksa uskoa että kiinnitysruuvit kovin kalliita olisivat.
20.7.2013 23:38
Nyt mopo toimii täydellisesti, jos nopeusmittaria ei lasketa. Kone oli väljä ja uudella männällä alkoi kiihtyä, vääntää, kulkea ja käynnistyä hyvin. Selvisi myös että rattaat oli tiensä päässä ja saivat mopon nykimään ja pitämään hirveää ääntä. Samalla selvisi että vakiovälien sijaan vanha omistaja oli laittanut 12 ja 53 välit. Nyt huippuina ollut se 57km/h. Kokovakio mopo, 12 ja 53 väleillä ja uudella männällä. Ennen meni rajulla vingutuksella muna-asennossa sen max 50. Hiukan sitä kuria ajattelin suurentaa vielä että menis 60km/h ilman suurempaa vingutusta. On se pösö ja am6 vaan tosi vehkeitä<3