Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
28.8.2013 17:28
juhiss20 kirjoitti:Sähkötartin vika selvitetty ja sieltä on hiilet menny elikkäs mistä sais hiiliä siihen tarttiin?
ainaki auton starteissa, latureissa, puhaltimen moottoreissa jne. on standardin kokoset hiilet. että avaa startti, irrota hiilet, mee mp-liikkeeseen. osta uudet hiilet jotka löyty hyllystä. kokoa. aja.
28.8.2013 22:13
Joo kiitoksia
29.8.2013 14:50
Mikäköhän ongelmana kun takavalo ei pala ollenkaa ja etuvalo ihan himmeesti ja sit jostai haisee palanu?
29.8.2013 23:08
Oikosulussa jokin johto.
30.8.2013 11:43
Mikähän Derbissä mahtaa nyt olla?, eli tässä pari päivää pätkiny, sitten sammui eikä käynnistynyt enää kipinänä kyllä sai. Eilen ei antanut sitten enää kipinääkään. Vaihdoin uuden cdi boksin ja tulpan/tulpanhatun, ei vaikutusta.
Staattorilta cdiille tulevilta johdoilta vihreässä normaaliarvo ja punaisesta ei mitään mittarilla mitattessa. Punainen johto kuitenkin kunnossa, ei katki/ hapettunut.
Voisko staattori tai jänniitteensäädin tms. olla rikki vai mikä??
8.9.2013 16:21
mikä cdi boksi on derbi senda 2010vm?
11.9.2013 21:58
Morjes olis sellasta ongelmaa aprilia sx 06 että etuvalo toimii normaalisti mutta takavalo ei pala ollenkaan. Sulake ei oo palanu ja sitte mittarissa palaa bensavalo ja kaikki muutki valot ja kun painaa tööttiä nii mittari alkaa välkkymään. akku on tyhjä mutta latasin täytee nii ei auttanut
16.9.2013 17:51
Vaihdoin 2007 Derbi Sendan runkoon vanhanmallin Derbin (<-2005.vm) moottorin, muuten sopi mutta ongelmana on nyt kipinän saanti. Puolan kytkennät ovat erilaiset.
Uudenmallin rabasan magneetosta lähtee 5 johtoa, kun taas vanhanmallin rabasan magneetosta lähtee 7 johtoa + liittimet ovat erilaiset. Onko neuvoja? Onko kellään vanhanmallin rabasan moottoria kiinni missään, miten olette kytkeneet magneeton johdot puolaan?
# Yksi viesti riittää samasta aiheesta, lisäksi koko tekstiä ei tarvitse boldata. -Shape
16.9.2013 22:22
Mikähän vikana, kun mittari sekos kyllä täysin. Samalla lailla kun tässä videossa:
http://www.youtube.com/watch?v=mDnYo3MusJE Missä vika?
17.9.2013 14:33
Katoppa että onko sulake ehjä
18.9.2013 15:07
Mites kun oon vaihtamassa vilkkuja niin onko väliä että laitanko violettiin + vai - johdon jne?
Kuva
18.9.2013 16:25
koita. ei yleensä oo mitään väliä kummin päin johdot, mutta joissakin vilkuissa tarvii olla oikein päin. laita kii ja koita toimiiiko, jos ei niin vaihda toisinpäin.
18.9.2013 18:14
Keltavihreä on aina maa, laita miinus piuha siihen. Ei ole niin justiinsa yleensä mutta jos ruvetaan ihan oikeaoppisesti laittamaan
19.9.2013 17:22
Mulla on derbi gp1 open 50cc ja tässä kylmillä ja sateisilla keleillä akku ei kestä kun 1-2 päivää seisoessa. Akun ollessa 75% täynnä ei skootteri lähe käyntiin sähköllä eikä polkimella (jää pohjaan syystä X..) Mittari rullaa ees taas vauhtitikkua päällä ollessaan ja kun pistää off asentoon ni jatkaa rullailua minuutin.. Kesällä kuivilla keleillä toimi viikonkin seisonnan yhteydessä ihan moitteettomasti ja lähti käyntiin iloisesti kaikilla tavoilla. Oisko neuvoa että onko näissä jotain yleistä tyyppivikaa joka selittäis kyseisen käytöksen, noin niinkun että mistä lähen etsimään ekaks ettei tartte koko vehjettä repiä palasiks.
Akkuja on vaihdeltu ja tulppia sekä sulake, syy ei ole niissä. kylmällä myös vekkula päästää sähköstartatessa aivan kun töötin äänen jostain takaosasta.. Myös automaattiryyppy on vaihdettu uuteen ja sen johdot tarkistettu. (ennen vaihtoa ei lähtenyt käyntiin kylmällä edes täydellä akulla) Mielessä kävi että mopo purkaa jonnekkin, mutta miksi näin ei käy lämpimillä ilmoilla?!? luulisi että jos joku johto iskee maahan niin tyhjenisi säästä riippumatta.. Tosin voihan kosteus tuoda kontaktia lisää jos jossain on "lähes vuotava johto"