Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.5.2012 15:27
Käytin eilen apikan ton ''välivapaan'' takia tarkastuksessa tuola myyntipaikassa jonka ohessa on myös huolto. Huoltomiehet sanoi ettei tota välivapaata ole edes olemassa? Eli sellaista ei edes ole. No kävi koeajolla ei huomannut mitään outoa tossa toisinku mulla
Mutta laskettiin tota vaihdepoljinta alemmas nii nyt ei ole enää tullut tuota ''välivapaata''.
Eli onko tosiaan näin, että koko välivapaata ei ole olemassakaan?
10.5.2012 17:49
Jos huonosti vaihtaa niin kyllä siellä sellaisia on. Yleensä se kolahtaa takas pienemmälle jos ei tarpeeksi nopeesti vaihda ylemmäs siitä välivapaalta. Ei niistä kannata välittää, ajan kanssa oppii.
10.5.2012 18:01
Jees..
No sitten taas 2 kysymys, tänää tuli käytyä aprilialla ekaa kertaa tankilla. Ohjeissa kohdassa sisäänajo ei sanottu että pitäisi lisää 2t öljyä bensan sekaan kun ajaa sisään. Oisko parempi kuitenkin lisää sitä öljyä tonne bensan sekaan vaikka ohjeissa siitä ei puhuta mitään?
10.5.2012 22:45
Voihan sitä ekaan tankiliseen vähän lorauttaa, ei se ainakaa pahaa tee
10.5.2012 22:46
Toi toi jos vaihan vakio ketjuille uuden isomman takarattaan 70 piikkisen ni tarviiko ostaa pidemmät ketjut?
Ja tarkotuksena olis ottaa holkki sekä pillikuri kokonaa pois ja sit 70 piikkine taakse sekä rajotin. (90 suutin)
10.5.2012 22:51
pitää, koska niin paljon isompi
10.5.2012 22:57
Millaset ne pitäs olla? Jos voisit ettii vaikka EMC ltä ko luultavasti sielt tulee muutki osat.
11.5.2012 12:29
Apikkaboy kirjoitti:Toi toi jos vaihan vakio ketjuille uuden isomman takarattaan 70 piikkisen ni tarviiko ostaa pidemmät ketjut?
Ja tarkotuksena olis ottaa holkki sekä pillikuri kokonaa pois ja sit 70 piikkine taakse sekä rajotin. (90 suutin)
Pitää olla pitemmät ketjut, yleensä kaikki hommaillu 140 lenkkisiä tommosille rattaille. Ja en kyllä suosittele 70 piikkistä ratasta taakse
DD Ajaminen on täysin perseestä, ei kiihy eikä kulje mihinkään. Ennemmin vaikka 11/63..
11.5.2012 14:16
11/65 menee jo alle verojen ja jos laitat rajottimen niin voit laittaa pitemmätkin välit. Ja 90 suutin saatttaa olla liian pieni, ainakin mulla oli aivan liian pieni.
11.5.2012 16:05
Kymysys!!! Ne jotka on joutunu vaihtamaan kaasuvaijerin ja laittanu tarvikkeena saatavan vaijerin, nii ootteko törmänny samaan ongelmaan kuin minä, eli kaasu ei enää palaudukkaan?.. Tuntuu ihan kuin se vaijeri olis liian pitkä ja sen takia ei kelaa ihtiänsä takas nollakaasulle.
Esim. kun pitää vaijeria hiukan tiukemmalla siitä kaasukahvassa olevasta säätöruuvista, niin palautuu huomattavasti paremmin.
11.5.2012 16:51
No mikä olis paras keino saada se apikka kiihtymään hyvin/tosi hyvin ja et rajottimen sais rajottamaan silleen uskottavasti johonki alle 48kmh nopeuteen? Siis silleen et ei se ala heti pienestä kaasusta rajottaa.
Siel on nyt porattu se holkki sellaseks 18-19mm ja kulkee 56-60kmh. Mut kiihtyvyttä tarttis saada lisää ja se nopeus laskettuu alle 48kmh(rajottimella), jos polliisit sattuu tulee.
Eli tän luultavasti ainaki ostan(
http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=2376) mut tarvitaanko muuta vai voiko sen holkin ottaa kokonaa pois ja rajottimella saa sen sopivaks?
Ja sit viel toine kysymys. Onko teillä se takajarrulevy ihan kiinni siin jarrusatulan vasemmassa reunassa(takaapäin katsottuna)? Ko en oo ihan varma et laahaako se siihen jarrusatulaan vai ei mutta eii oo ko korkeintaan milli siinä välissä.
11.5.2012 17:35
jonipe kirjoitti:Kymysys!!! Ne jotka on joutunu vaihtamaan kaasuvaijerin ja laittanu tarvikkeena saatavan vaijerin, nii ootteko törmänny samaan ongelmaan kuin minä, eli kaasu ei enää palaudukkaan?.. Tuntuu ihan kuin se vaijeri olis liian pitkä ja sen takia ei kelaa ihtiänsä takas nollakaasulle.
Esim. kun pitää vaijeria hiukan tiukemmalla siitä kaasukahvassa olevasta säätöruuvista, niin palautuu huomattavasti paremmin.
Eikös se palautinjousi ole kaasarissa sisällä, eli palautuu kyllä nollakaasulle.
Toki se voi olla, että itse kaasukahva jää puolitiehen juurikin tuol ylipitkän kaasuvaijerin takia. Pienet heitot voi korjata kaasarin päällä olevasta säätömutterista (riippuu toki kaasarista, phbn:ssä ainakin on.)
11.5.2012 18:53
Ostin motothämeest racing alkukäyrän sendaan ja sen muokattuani sopivaksi kone kiertää huonosti pienillä kierroksilla mutta taas Päälle pulet kierrosmittarista niin ottaan jonkinlaisen tehopiikin mistää siis johtuu että alaväännöt ovat kadonneet kokonaan kun eikös vakioputken pitäisi olla alavääntöinen????
11.5.2012 18:59
Katohan että sulla on alkukäyrä kunnolla kiinni, ettei ole vuotoja. Kakstahtikoneet vaatii sen paisarin niiden tehojen tekemiseksi, ja jos putki vuotaa niin eihän siitä mitään tule. Suutinta saat vaihtaa ehkä paria numeroa ylöspäin kanssa.
Ja vähän lisää selvyyttä siihen kirjoitukseen, ok?
11.5.2012 19:02
Lisään vielä, että se kaasari pitää muutenkin saada säätöihin kun vaan ylhäältä(jonne pääsuutin pääasiassa vaikuttaa)
Kannattaa lukasta tietopankista kaasarin säätämisestä