Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
17.5.2014 10:56
junavaunu kirjoitti:Mikäköhän derbissä vikana kun välillä kertyy keltasta nestettä pakoputkeen, käy laihalla ja kuumenee nopeasti.
Jäähdytysnestettä ei varmaan ainakaan kun se on sinistä, on ilmattu ja termostaatti aukenee.
E: ps105 ja neula toisiks alimmassa lovessa
17.5.2014 12:24
En tiiä onko tämä ongelma mutta ihmetyttää vaa nii päätän kysyy! Noh mulla on derbi senda sm 09. siinä on hukkaputkitukittu ja näi (vai onko siinä lisääkin kureja) mutta entinen omistaja sano että on kaikki hilppeet otettu pois putkesta. välit 13-65 ja rajottamaton ja menee 53? onko tuo normaalia vai epänormaalia
mutta ei siinä, kyllä kiihtyy helkkarin hyvin ! mut jos toi kulkee liia vähän nii kertokaa mikä siinä on sitte vika
ku en tosiaa tiiä paljo tolla setupil pitäs päästä.
17.5.2014 14:32
Miten tuonne jäähytys tsysteemiin jää ilmaa vaikka kuinka ilmaa? kun niistä letkuista puristelee niin siellä säiliössä kuplii...
17.5.2014 14:38
Mitäs helevettiä
Olin tossa depalla biliksellä. Eka veteli mainiosti mutta vähän ajan päästä vedot katoaa. Vedot takas yhtääkkiä ja ajelu jatkuu kunnes vedot katoaa taas
Mikähän tuossa laitoksessa on vikana?
17.5.2014 14:43
Aloita vaikkapa käymällä polttoaineen syöttöä läpi, voi olla esimerkiksi satunnaisesti ilmenevä imuvuoto joka vetää koneen laihalle. Missä kunnossa tulppa on?
Probleema, miten tarkalleen ilmaat järjestelmän? Letkuihin jää yleensä vähän ilmaa joka poistuu letkuja puristelemalla ja konetta käyttämällä, olettaen toki että paisuntasäiliöön lisätään välillä nestettä.
17.5.2014 15:18
No ensin lasken nesteet pihalle ja sitten otan sen letkun mikä menee syyläristä pytyn kanteen ja kaadan siitä nesteet takaisin ja sen jälkeen täytän paisuntasäiliön. eikö se nuin tehä....
17.5.2014 20:13
Tulppa vaihdettu juuri. Ei myös kierrä luonnollisesti sillon, kun vedot häviää.
Plussana vielä ryyppykin rupes jumittamaan,
18.5.2014 1:16
Aprillia sx 50 2012 derbin koneella mikä voi olla kun vasta olen vaihtanut männän sisään ajanut ja nyt jos ajaa täydellä kaasulla 6 päällä leikkaa mutta lähtee heti käyntii uudestaan ja toimii moitteettomasti ja sama homma aina jos ajan täydellä kaasulla mutta lähtee heti sen jälkeen moitteettomasti käyntii voiko olla että nesteet ei kierrä kunnolla vai mikä esim pinta kaasulla pienillä kierroksilla voin kyllä ajaa vaikka 50km putkeen mutta jos vähänkään nostaa kiekkoja jonnekki korkeelle niin vetää takarenkaan lukkoon
18.5.2014 14:44
Mistä päättelit että se leikkaa kiinni
Vähän tarkemmin miten se sammuu?
18.5.2014 14:51
Usko nyt sulla on vääränkokonen mäntä, hoonatessa ei laiteta ylikokomäntää!!
18.5.2014 21:47
Itellä sama ongelma. Vaikka vanha mäntä oli b kokone ja uus on b kokonen.
19.5.2014 21:03
On tosta uudenmallin rabasan öljympumpun kopasta yks kuusiokolo ruuvi täysin pyöreä, että ei ole ainakaan kuusiokololla mahdollista avata, niin kertokaas miten sen sais siitä poies?
19.5.2014 21:58
mikäköhän vikana derbissä kun loppui bensa ja sen jälkeen kun kävin tankilla, niin käynnistyi mutta ei kiertänyt mihkään? sitten vaihdoin mm. tulpan, kannentiivisteen ja alipainehanan. Lisäksi olen koittanut lukuisia ilmanputsareita, vaahtomuovisia ja tällä hetkellä powerfilter kiinni (vakio ilmanputsaria en omista). Olen myös suodattanut bensat siivilän läpi, nostanut neulan sokkaa yhen ylemmäs, nyt käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti mutta kun laittaa kaasun pohjaan niin boooaa, mikä vikana?
20.5.2014 14:51
Mikä Derbissä vikana ku lähtee käymään vaan imu päällä ja kierrokset jää leijumaan 4-5 tonniin. Välillä käy taas normaalisti. Jos kaasaria "työntää" sivullepäin kierrokset nousee. Imuvuoto? Säätö ei juuri auta.
20.5.2014 15:30
Imuvuoto osta uus kurkku ja kiristät kunnolla ne.