Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbien virittäminen

30.9.2018 12:26

Mulla on 15 vuoden derbi drd limited edition nii vaihoin siiihe enoxin nii mitä sille pakokaasun suodatusjärjeselmälle pitää tehä tukkia vai haittaako jos sitä ei tuki.

Re: Derbien virittäminen

9.12.2018 16:55

Mites ku kaveri sano et uuden mallin (11-15) putki o tehottomampi kuin 06-10 putki? onko näin? ku ei vissii muuta eroa ookku se et uudemmas se alkukäyrä pulteilla kiinni ku toi vanhempi o yhtenäistä sylkästä änkän kiinnityksee.

Re: Derbien virittäminen

10.12.2018 12:13

Rytkö kirjoitti:Mites ku kaveri sano et uuden mallin (11-15) putki o tehottomampi kuin 06-10 putki? onko näin? ku ei vissii muuta eroa ookku se et uudemmas se alkukäyrä pulteilla kiinni ku toi vanhempi o yhtenäistä sylkästä änkän kiinnityksee.


Samaa ne kaikki on. Tietty voi pientä eroa olla katissa ja kuristusprikassa, mutta tyhjänä pitäis olla aika pitkälti identtiset

Saloneeeeen kirjoitti:Mulla on 15 vuoden derbi drd limited edition nii vaihoin siiihe enoxin nii mitä sille pakokaasun suodatusjärjeselmälle pitää tehä tukkia vai haittaako jos sitä ei tuki.


Kannattaa tukkia ettei mee mitään roskaa ilmanputsariin

saara aalto kirjoitti:Onko hirveetä rääkkäystä koneelle jos vaihtaa 11-70 välit niin että kulkis alle verorajan? Nyt on 12-53 ja kulkee noin 80 km/h.


Laita kurit vaan, helpompi vaihtoehto

Re: Derbien virittäminen

14.2.2019 22:34

Elikkä tarvisin vähän apua mulla on derbi senda x-race sm josta kaasarista reikälevy pois ja tehari kiinni nii mikä suutin olis hyvä ja miten sais vielä enemmän viriä ja mistä niitä viri osia voi tilailla halvalla vaikka rajoittamattoman cdi boksin¿¿¡¿?? Kiitoksia jo etukäteen :) ;) :roll:

Re: Derbien virittäminen

20.2.2019 14:25

Joojoojoojoo kirjoitti:Elikkä tarvisin vähän apua mulla on derbi senda x-race sm josta kaasarista reikälevy pois ja tehari kiinni nii mikä suutin olis hyvä ja miten sais vielä enemmän viriä ja mistä niitä viri osia voi tilailla halvalla vaikka rajoittamattoman cdi boksin¿¿¡¿?? Kiitoksia jo etukäteen :) ;) :roll:

vaihda vielä välitykset 14-65 ja sopiva suutin voisi löytyä 14mm phva kaasarille 80-85 väliltä ja 17.5mm phva kaasarille 85-95 väliltä. suosittelen ostamaan suutin sarjan 75-95 niin voit kokeilla sopivan suuttimen. rajoittamattoman cdin saat esim. wandamotorilta 29 eurolla. tässä linkki cdi boxiin: https://www.wandamotor.fi/sytytyspuola- ... 25227.html suosittelen myös vaihtamaan ilmanputsarin parempaan.

Re: Derbien virittäminen

20.2.2019 14:29

NO_ANIME kirjoitti:Moro moro! Kysyin täältä apua jo aiemmin välityksien kanssa. Eli Derbissä tällä hetkellä kiinni LeoVince V6 tehari, 19mm kaasari, rajottamaton cdi, (jäiköhän jotain vielä?), ja vakio välit eli 12-65. Näillä kulkee noin 65. Mulla löytyy tallista 13- ja 15-piikkiset eturattat sekä 62 takaratas. Näistähän saisi vaikka mitä comboja aikaan, joten osaisko joku sanoa että Paljon kulkisi esimerkiksi vaikka 13-62 ja 15-62 väleillä? Kiitos! :)

laita 13-62 välit. kulkee niillä n. 70km/h ja kiihtyvyyttäkin löytyy vielä ihan ok leovincellä. 15-62 välityksiä en suosittele. ei jaksa vetää. mulla itsellä on kurittomassa derbissä 14-65 ja menee vähän päälle 70km/h.

Re: Derbien virittäminen

17.4.2019 14:57

Morjesta olis mielessä se että miten mopo lähtee kulkemaan ku rattaita vaihtaa.
Nykyset välit on 11/53 huiput n.60km/h (putkessa ei ole välikuria, mutta vielä hukkaputki löytyy). Ajattelin vaihtaa välit 11/60 hakusessa olis helpompi keulinta ja paljonko vauhtia lähtis?

Re: Derbien virittäminen

17.4.2019 16:05

Mopo kulkis n. 53 km/h

Re: Derbien virittäminen

18.4.2019 15:33

Kannattaa jättää ne 11/53 välit. Jos on kurit pois niin paremmin noilla väleillä keulii kuin liian lyhyillä.

Re: Derbien virittäminen

9.5.2019 15:30

Terve
Mopo olis derbi xtreme 2010
Mopossa on hukkaputki ja reokälevy otettu pois ja 74 suutin vaihdettu. Kulkee mittariin 75 eli 70 oikeesti. Mopossa on 13-65 välit. Mopoon pitäisi saada vielä vähän lisää tehoa. Auttaisiko paljon jos vaihdan 17.5mm kaasuttimen 14mm sijalle? Onko enox hyvä putki ja kannattaako ostaa vaikka rajoitettu CDI? Kuinka kovaa mopo alkaisi kulkemaan näistä joko nykyisillä väleillä tai 15-65? Kuinka iso suutin tämän jälkeen 80?

Re: Derbien virittäminen

14.5.2019 12:46

Kyseessä derbi xrace - 08, missä vakio välit, enoxin putki, kurit poistettu, phva 14 vaihdettu 75 suutin.
Näillä meni 55 GPS mukaan mutta alavääntö on surkea tuolla enoxilla.
Joten vaihdoin vakioputken jossa hukkaputki tukittu ja vaimentajaksi pistin enoxin. Nyt on alavääntöä mutta ei kierrä rajoittimeen ja kulkee vajaata 50.Auttaisiko vielä isompi suutin 80-85 tai eturatasta isompaan?

Re: Derbien virittäminen

14.5.2019 12:50

ArtPen834 kirjoitti:Terve
Mopo olis derbi xtreme 2010
Mopossa on hukkaputki ja reokälevy otettu pois ja 74 suutin vaihdettu. Kulkee mittariin 75 eli 70 oikeesti. Mopossa on 13-65 välit. Mopoon pitäisi saada vielä vähän lisää tehoa. Auttaisiko paljon jos vaihdan 17.5mm kaasuttimen 14mm sijalle? Onko enox hyvä putki ja kannattaako ostaa vaikka rajoitettu CDI? Kuinka kovaa mopo alkaisi kulkemaan näistä joko nykyisillä väleillä tai 15-65? Kuinka iso suutin tämän jälkeen 80?


Enoxilla on huono alavääntö ja piikki tulee vasta korkealla jolloin mukavampi ajaa rajoittamattomalla boxilla. Äänetkään eivät ole paha kuuloiset.

Re: Derbien virittäminen

14.5.2019 13:27

Jora78 kirjoitti:Kyseessä derbi xrace - 08, missä vakio välit, enoxin putki, kurit poistettu, phva 14 vaihdettu 75 suutin.
Näillä meni 55 GPS mukaan mutta alavääntö on surkea tuolla enoxilla.
Joten vaihdoin vakioputken jossa hukkaputki tukittu ja vaimentajaksi pistin enoxin. Nyt on alavääntöä mutta ei kierrä rajoittimeen ja kulkee vajaata 50.Auttaisiko vielä isompi suutin 80-85 tai eturatasta isompaan?

Jos se ei kierrä nytkään rajoittimelle niin isommalla eturissalla tilanne ei välttämättä muutu mihinkään, paitsi jos huipputehon alue on merkittävästi ennen rajoitinta ja tehokäyrä tippuuu nopeasti tuolla välillä.

Suuttimen tarvetta nyt voi kokeilla ajamalla ryyppy päällä. Jos jaksaa vetää täyskaasulla ryyppy päällä paremmin niin isompaa suutinta sisään.

Re: Derbien virittäminen

1.6.2019 21:52

Mulla on derbissä tällä hetkellä tekniikkana:
50cc vakiopytty, kuriton vakioputki (holkki ja hukkaputki pois), 17.5mm dellorto phva 86 pääsuuttimella, rms blue racing ilmanputsari (ns. powerfilter), 15-65 välitykset. huippuja kerää gepsiin 76km/h, [*] vastatuuleen tosin
:lol:
olen laittamassa vapaavirtaussuodattimen (luultavasti pipercross/twinair) ja giannellin alakauttasen tehoputken. paljonkohan suutinta pitäisi suurentaa? ja välityksiä saa kans ehdotella tuon giannellin teharin kanssa. :D

Re: Derbien virittäminen

1.6.2019 21:56

Perkele420 kirjoitti:Morjesta olis mielessä se että miten mopo lähtee kulkemaan ku rattaita vaihtaa.
Nykyset välit on 11/53 huiput n.60km/h (putkessa ei ole välikuria, mutta vielä hukkaputki löytyy). Ajattelin vaihtaa välit 11/60 hakusessa olis helpompi keulinta ja paljonko vauhtia lähtis?
sinuna jättäisin 11/53 välit. tai enintään laittaisin 11/55. kivempaa ajella kun ei huuda kone koko ajan :P